Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Besvar
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 26 okt 2008 10:37

Derpå kan man vel så konkludere at Experten har rodet rundt i alle de modsigende dokumenter

Men affald så skal der altså virkelig blus på drengen og specielfiltre så NOPE nu tror jeg godt nok i vover jer ind i noget helt andet som er vedr kraftvarme anlæg i større formater.

:wink:

Men syntes at det må være en god ide at Experten finder bedre kedel for så er deres Bio18 da ik så ring endda
Det bliver jo bare det med brændet for de andre godkendelser kommer vel så inden længe.

Smartest for kunder og dem selv de finder anden type kedel og ombytter med dem der ønsker at fyre brænde indtil da så lad folk køre med dem de har.
I kan jo bare sælge de kedler tilbage til tjekkiet

Er det en god eller dårlig ide ?


Er selvfølgelig svært at få svar på da de jo siger de ikke ønsker være herinde men så kaster jeg selvsamme spørgsmål ind på fyrteknik forum selvom der os er blevet møj møj tavshed

:lol:


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 26 okt 2008 11:32

Vil lige informerer jer om at er også blevet tilbudt at kunne returnere mit anlæg

Takker VVS Eksperten Allan og mit svar er at jeg ønsker at vide om der findes alternativer eksempelvis de evt vil ha planer om montere bio18 på anden type kedel !

Til alle jer herinde og i det danske land så kan vi vel alle blive enige om at alle vil være bedst tjent med at de kunne finde en bedre kedel for ide med kombinering er da ikke så dårlig

Tror ikke der er hverken tilhængere eller modstandere af Bio18 der vil sige noget ondt om en sådan løsning
ej heller producent af brænderen Så venter lidt spændt på en udtalelse vedr den ide til gavn for brugere
købere producent og sælger

Har i noget imod at undersøge det ??

Brugeravatar
hkr
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 08 sep 2008 22:51
Mit fyr: Bio18 + Viadrus U22 29kw
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af hkr » 26 okt 2008 11:39

Skal lige forstå dette ret: Er der tilbud fra vvs-eksperten om at købe viadrus-kedel retur? Er det pga. str. på kedel eller fastbrændsel eller begge dele?

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 26 okt 2008 11:43

hkr skrev:Skal lige forstå dette ret: Er der tilbud fra vvs-eksperten om at købe viadrus-kedel retur? Er det pga. str. på kedel eller fastbrændsel eller begge dele?

Det er dels pga manglende godkendelse men den mener jeg kommer men pga de ikke er godkendt til brændefyring

Men jeg vil pt lige høre hvad alternativer de har da selv biofyring jo kører fint

Selve ideen er ikke dum så hvorfor finder de ikke bare en bedre kedel der kan de 2 ting med høj virkningsgrad det burde da være muligt

hej

Brugeravatar
hkr
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 08 sep 2008 22:51
Mit fyr: Bio18 + Viadrus U22 29kw
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af hkr » 26 okt 2008 11:46

Ja, det ville være fint med kedel der er brugbar og godkendt til begge dele.
det var i første omgang det der fik mig til at vælge bio + viadrus......
kan også selv prøve at spørge hos ålborg afdeling i kommende uge.

Bare træls det kommer til at koste nyt besøg af skorstensfejer osv....
Last edited by 1 on hkr; edited 26 times in total


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 26 okt 2008 11:47

Øhhhh Ulrik plus andre forum styrere jeres tid kører sommertid herinde

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Ulrik » 26 okt 2008 11:56

Bop skrev:Øhhhh Ulrik plus andre forum styrere jeres tid kører sommertid herinde
Både og, vi kan styre den for gæster.
Men lige som du selv skal stille dit armbåndsur en time tilbage, skal du også gøre det i dit brugerkontrolpanel :wink:
Klik her: ucp.php?i=165 og sæt prik ved nej ved dette Sommertid/DST er slået til:
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 26 okt 2008 13:09

Til hkr ja det er jo det røven vender altid bagud.

Men altså jeg vil godt kunn leve med eksempelvis at man indenfor et års tid finder bedre kedel til formålet og så bare køre pille indtil da hvis de får det godkendt .

Om de så eksempelvis vil lave et eller andet tilbud det vil jeg give dem tid til at tænke over syntes da det kunne være relevant for at løse op på situationen .

Syntes jo selve brænder og snegl og pillebeholder er ok og virker fint
Så syntes da selv set er en god ide hvis eksperten ville tænke over den ide.

Løsningsforslag de slår lidt ned på pris på nuværende anlæg de har til salg for ikke at brænde inde med dem
og så til dem der har købt giver dem skriftlig tilbud vedr ombytning af kedel eksempelvis om 1 år til en der kan begge dele så kan man jo selv lige montere den brænder over og så levere gamle kedel retur som de så eksempelvis kan sælge herhjemme eller til udlandet.
Det behøver ikke være et gratis tilbud fra deres side men et særdeles fordelagtigt tilbud.
På den måde redder ideen jo både ekspertens renomme kundernes forventning samt muligheden for at kunne køre videre indenfor kort tid med Bio 18 til brænde og bio .

Er der nogen der syntes det lyder helt tosset
Og så kan folk enten tage det tilbud eller det med at de tager anlæg helt retur.
Så tror jeg jo personligt folk vil vælge min ide.

SYNTES da det slet ikke er så tosset endda Hvad siger VVS EKSPERTEN og hvad syntes forummet om den ide ??

Tilhænger af Bio 18 eller ej hvad er jers holdning til løsningsforslag som ikke drukner Experten i returnerede anlæg men som løser problemet ???????????????????????????????????????????????????????????

Tak for svar

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Ole S. » 26 okt 2008 13:13

Bop skrev:Vil lige informerer jer om at er også blevet tilbudt at kunne returnere mit anlæg

Takker VVS Eksperten Allan og mit svar er at jeg ønsker at vide om der findes alternativer eksempelvis de evt vil ha planer om montere bio18 på anden type kedel !

Til alle jer herinde og i det danske land så kan vi vel alle blive enige om at alle vil være bedst tjent med at de kunne finde en bedre kedel for ide med kombinering er da ikke så dårlig

Tror ikke der er hverken tilhængere eller modstandere af Bio18 der vil sige noget ondt om en sådan løsning
ej heller producent af brænderen Så venter lidt spændt på en udtalelse vedr den ide til gavn for brugere
købere producent og sælger

Har i noget imod at undersøge det ??
Hej Bob

Jeg vil da godt lige sige at jeg valgte mit anlæg netop pga at det var en støbejernskedel, og jeg har været godt tilfreds. Forstår ikke helt, hvorfor du har så meget imod støbejern. Du har da selv købt anlæget, velvidende at det var støbejern??? Jeg skal ikke i al evighed bekymre mig om kedelshunt, eller mangel på samme. Ingen problemer med tæring af kedel, og ingen problemer med svejsninger der springer op. Men har derimod en kedel der kan holde formodentligt de næste +50 år. Kan godt være at jeg har gjort køb på lidt virkningsgrad, men det har jeg så klaret med et par røgvendere.
Ved godt at min kedeltype er en smule mere besværlig at rense fremfor en i pladejern. Men hva skidt, jeg har renset hele kedlen, røgrør, røgvendere og herd på 15-20min, så det overlever jeg nok.

Tror ikke du skal forvente at der findes en anden kedel til Bio18 anlæget, det er ikke bare så ligetil at passe sammen. Nu har du fået tilbuddet om at retunere, så gør dog det. Så kan du jo købe den Scotte som du har snakket så meget om. Det er helt sikkert også bare et godt anlæg, med en høj virkningsgrad.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Bio 18 - Hvem laver attesterne?

Indlæg af Bop » 26 okt 2008 13:44

Jamen altså er man ikke ligevidt hvis man bare ombytter kedel til scotte den kan jo ikke tage brænde heller !
Jeg har ikke noget mod støbejern er også tilhænger af det.
Men alstå tjaaaaaaaaaaa Jeg tror nu at hvis Eksperten vil fortsætte ideen med anlæg til begge dele så er de vel nødt til at se efter anden kedel evt anden støbejernskedel.

Jeg har da hele tiden været tilhænger af støbejern.

Nå jeg vil se om de kommer med en udtalelse vedr hvad de gør og om de får kedel godkendt til piller og om hvad de så har tænkt sig først inden man tager endelig stilling til den side af sagen


Besvar