Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af Bop »

Ok vil da godt strække mig så langt som at sige det jo ikke er Falcks skyld at mange har været udsat for elendig eller stort set ingen service fra VVS Grossist

Men så skulle alle fra VVS Grossist nok overhovedet ikke udtale sig vedr andre forhandleres produkter da jeg selv er mekaniker så bør man da udøve service efter købeloven og mere til hvis man vil handle mere end en gang med folk.

icon_cheesygrin.gif Så for at gøre lidt sjov i gaden så kan man sige at udnyttelsesgraden på grossisten burde nok testes af DTI hvis de kan måle så lidt :lol:
:lol: Og så er det ord sagt i den sag

Er dog glædeligt at man lærer af sine fejl

Og :great: Service er i top hos VVS eksperten og det ved folk godt ellers ville de heller ikke kunne åbne så mange butikker Hej

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af Bop »

[quote="Bop"]Nu havde jeg jo ikke set at Falck er ansat hos VVS grossisten

Så skal jeg så lige sige følgende

I har NUL service i var ihvertfald ligeglade da mit splitnye italienerstoker ikke fungerede i 2003 i sagde hvis du siger at blæser motor springer sikring så send den til os så skal vi se at få kigget på om du kan få en anden tilsendt engang i næste uge

GODMORGEN det var 10 graders frost fyr var lige monteret Autoriseret elektriker som kommer på de store virksomheder i Kalundborg dødsdømte blæsermotor

Men næ nej VVS grossist troede ikke på mig og ville selv se motor selvom jeg foreslog at de sendte en og så hvis de ikke ville dække på garanti selvom HELT nyt fyr fra dem ja så måtte vi jo finde ud af noget.

Men næ nej de afviste det så jeg fandt en anden løsning med hjælp fra elektriker.

Sidste år begyndte der så problemer med gear til stokersnegl men næ nej de havde da ingen stumper hos VVS grossist og jo man kunne da godt finde ud af en pris men der ville ihvertfald gå flere mdr før de kunne have delen.

De ringede ALDRIG en pris og da jeg vendte tilbage kendte de ikke noget til det.

Sikke NOGLE Røvhuller. Kan altså ikke se den store forskel på dem og så Rosendahl som var i fjernsynet flere gange.

Ikke nok med det så havde jeg i 03 også bestilt rør og fittings for flere tusinde hos VVS grossist de havde fået pengene online men kun halvdelen kom
de nægtede simpelthen at det hele ikke var kommet.


Det måte jeg slås med i flere uger ja der gik flere mdr før penge kom.

Og den eneste grund dertil JO de havde dummet sig ved at ham der havde pakket havde kommet til at lægge afkrydsningsseddel i kassen hvor der rigtignok stod minusser ud for alt det der manglede

Ikke før jeg havde talt med folk i højere geled og sendt dem kopi af liste fik jeg mit tilgodehavende tilbage.


Så ja det er simpelthen utroligt at de eksisterer endnu for at lave en reel sammenligning så kunne man jo tage en af deres biler og kører ind på værksted og så sige den er 4 år vi har ingen starter til den og vi ved ikke hvad den koster og der vil gå måneder før vi kan have den.

DET ER DA SERVICE

Nej VVS grossisten skal man holde sig fra og vedr fyr fik jeg også at vide jamen ham der solgte dem dengang han er her ikke mere.

Til alle de det danske land det er bedre forretning at købe et fyr til 80000 kr fra reel forhandler end handle billigt hos VVS grossist.

Hvad gjorde jeg så ved mit fyr derfra jo det skal jeg sige jer da jeg er en meget ærlig person så ville jeg simpelthen ikke være bekendt at sælge det lort til nogen så det røg til jernhandleren.

Man kan ikke sælge det fyr til nogen som har defekter og hvor man ved der ingen dele er samt service lig nul.
Nå da jeg så blev nysgerrig så var jeg inde på fabrikants hjemmeside i italien og der var forbrug opgjort til ca 5 kg i timen hvilket jo ogsåa forklarer at det var særdeles uøkonomisk.

Jeg vil herved ikke sige at VVS Grossists produkter er dårlige for de har mange forskellige men SERVICE når det bryder sammen den er BARE LIG NUL
engangshandelfirmaer dem fatter jeg ikke det er ihvertfald ikke hjernen der trykker dem platfodet.
Kender forøvrigt smed som kender flere der har væet ude for lignende med VVS grossisten.
Utroligt de eksisterer endnu.
Hvor er den service som man eksempelvis kan få fra Fyrteknik eller reservedels siderne på deres hjemme side
DE HAR INGEN af delene derfor er det skod.

5000 kr i rabat er ikke værd at handle hos dem for det skulle være forbudt at sælge uden service.
jni
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af jni »

Jeg syntes iøvrit der er en lille fejl i jeres beregning, 25 m3 affaldstræ svare vel til 17 m3 bøg/eg.
derudover har jeg lige skiftet naboens gamle ueffiktive brændefyr ud med et andet gammelt, men mere effiktivt brændefyr. samt monteret en akumuleringstank. Og selv om det iike en gang er et underforbrændingsfyr, så er forbruget nu 1/3 af hvad det hvar med det gamle fyr, og nu er det kun nødvendigt at fyre hver 3 dag, hvor der før skulle fyres mange gange om dagen
mvh jesper
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af Bop »

Hej Thoken og alle andre med den mening vedr service
Jeg beklager igen det er jo ikke Falcks skyld på den anden side så kan han jo ikke være uenig når han arbejder der.
Men deres ledelse må det jo være


Nå men vedr det med pris og service så anser jeg ikke VVS eksperten for at ligge i den dyre ende med deres produkter.
Men de har simpelthen TOP service.

Og jeg tror nu ikke på at danskere generelt mener at hvis de eksempelvis sparer 5000 kr så er de ligeglade med service og garanti på deres biler for at tage et eksempel det er noget sludder hr Thoken den slags firmaer burde slet ikke eksistere.

Om du køber en scotte eller woody eller hvad de ellers hedder ja så kan man da sagtens købe den i et firma med service.

Men ok hvis du syntes det ikke er et problem at stå uden service i minus 20 grader ja så er du da hverken

Vognmand , landmand , virksomhedsejer, bilejer, eller stort hus ejer.

Med ære og respekt det forstår jeg altså ikke det udgangspunkt.

Jeg ved bare at hvis man handler på den måde så laver man engangshandler og det stopper så helt af sig selv.

Så jeg holder fast i som de fleste danskere også vil nikke til at Hvis eksperten ikke eksisterede

Så ville det være en bedre investering at købe dyrere fyr igennem en autoriseret smed end handle billigt et sted uden service.


Det bliver vi nok ikke enige om men sådan er det jo.
......................................................................................................................................
Til HKR kan siges ja ved jeg godt deres service er god derfor handler jeg også hos vvs ekspert.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og til Jan Falck kan man sige at hvis det han siger er korrekt så forstår jeg bare ikke at stoker jeg købte hos dem havde høj virkningsgrad men den var aldeles uøkonomisk.

Den hører ind under den kategori nogle kalder italienske pilleædere men i reklamerede jo med høj virkningsgrad.

MEN i skrev intet om forbrug det var først efter jeg skrottede problembarnet at jeg for sjov checkede det sammen med kammerat.

Jeg mener jo at det hjælper ikke noget med høj virkningsgrad ved fuldt blus hvis fyr er uøkonomisk ved lavere
efterspørgsel på varme.

Og jeg har større hus end både svoger med passat samt bekendt med baxi ikke bedre isoleret men ca 60 m2 større og jeg bruger mindst og det er med mit bio 18 med 29 kw kedel og jeg mener da helt bestemt at de 2 andre fyrtyper er testet med højere virkningsgrad.

Så en hel masse kan skrives i flotte brochurer men det er i praksis det viser sig

Lige nøjagtig det samme som med biler og lastvogne ,maskiner
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af Bop »

:great: Beklager at have joket med dit navn Hr Falck
Og nej syntes ikke det er forkert at droppe grossist da man altså bør have reservedele tilgængelige mere end 4 år ved ikke om i ikke følger andre producenters regler indenfor dette område men det burde man altså.

Jeg har aldrig haft et Tatano men kender nogen der har mit var et dàlessandro 29 kw og det er da kun beklageligt at i selv vælger at droppe disse produkter helt da jeg jo tror at der er en del der har dem og derfor brug for reservedele.
Men hvis man får samme service som jeg fik ved 2 henvendelser på et gear med 1 lille år imellem ja så er det sgu sørgelig service i har.
Hvis det så pludselig skulle have ændret sig 100% så er det da glædeligt for din arbejdsgiver,


Der findes helt klart produkter der er bedre end bio 18 men det er hverken passat eller baxi det kan jeg da se på venner / famillies forbrug selvom virkningsgrad siges at være højere men det er den godt nok ikke i virkeligheden højst den samme.

Så er der lige det ved det at det er utrolig svært at få brænde ind i passat og baxi !!

Der findes nogle stokerfyr som er selvrensende og det er de produkter som nok kan udkonkurerer både grossistens og expertens produkter men der skal en god skilling til så kan ikke se det kan svare sig.

Håber da for dit firma med nye ejere Jan Falck at i tænker mere på service nu end i gjorde før og så vil jeg sige i burde hjælpe dem som allerede har købt Tatano og dallesandro m.flere fra jer.

Glædeligt hvis det skulle være tilfældet Hej



Falck skrev:Hmmm, man kan åbenbart hurtigt få fingrene i maskinen....

J.P: Det var ikke noget angreb af Bio 18 overhovedet. Tonni skriver om fastbrændsel, samt piller, og mit indlæg var egentlig bare for at han skulle overveje om der skulle fyres med brænde eller det skulle være piller. Vil han derimod fyre med piller samt brænde så er der da ikke noget alternativt til bioen, da alle andre kombi løsninger er væsenlig dyere men ikke bedre.

Bob: Jeg ansat til at passe skranken i butikken. Hvad firmaets ejere beslutter skal indeholdes i varesortimentet, er deres og kun deres beslutning. Efter at du handlede med VVS-Grosisten og købte din Tatano, er firmaet blevet solgt og den nye ejerkreds har besluttet at de ikke mener at Tatano lever op til kvalitets krav som VVS-Grossisten tilstræber at have deres vare, og herefter ladet den udgå at sortimentet. Jeg bryder mig ikke om at du sammenkæder en oplevelse i 2003 hos VVS-Grossisten med min person, da jeg ALTID bestræber mig for at yde god service og holde hvad jeg har lovet. Grunden til at jeg er her på forummet er udelukkende af privat karakter, og forsøger, så vidt det er muligt, altid at hjælpe der hvor det er muligt.
Og igen: Jeg har ingen økonomisk interesse i VVS-Grossisten eller andre firmaer, Nej jeg er ikke på provisions løn, så jeg er her kun af privat interesse, intet andet.
Og ja, jeg gemmer mig ikke under et eller andet alias, jeg hedder Jan Falck, og bor i Ødsted

Tonni: Det er ikke længe side at jeg var forbi hos VVS Eksperten i Holstebro for at dele en pizza med gutterne deroppe, dem kan du rolig handle med :-)

jni
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af jni »

Helt ærligt......
Der er en mand der påtænker og købe et træpillefyr og spørger om erfaringer med bio 18
Falck skriver at han kan halver sit brændeforbrug ved et bedre brændefyr, og at man bør kigge på virkningsgraden ved køb af fyr, han nævnte ikke en gang noget mærke.
Pludselig skal han persoligt holdes til ansvar for alle ulykker siden arilds tid.
Div. dårlige erfaringer med vvs eksperten vedkommer overhovedet ikke Tonni´s køb af pillebrænder/brændefyr.
Jeg er abselut tilhænger af at alle mulige brugererfaringer fra køb ved diverse forhandlere kommer frem, men så bør det ske i en selvstændig tråd. Og så ville det være glædeligt hvis man kunne lade de personlige angreb ligge.
mvh jesper
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af Bop »

JNI du har ret
Men virkningsgrad kan godt være høj på et uøkonomisk fyr for den er tit målt ved fuld last
Korte og lange er se jer for køb hvor man har reservedele
Vedr mit uheldige fyr fra grossist så er de muligvis ikke så dårlige endda der er i dag nye forhandlere af henholdsvis Tatano og dàllessandro
Jeg vil kalde det at snyde folk ved at lave engangshandler og det kan jeg bare ikke lide.
Derfor syntes jeg lige at jeg ville gi den til Jan Falck fra VVS grossist ikke til ham personligt men til hans firma
Og så er det emne lukket og slukket i det forkerte emne kan man sige.

UNDSKYLD

OG ja Bio18 kører perfekt
jni
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af jni »

Fyr testet ved teknilogisk institut/ efter norm 303-5 er testet 3 timer ved fuldlast og 3 timer ved minimum last. minimumlasten må max være 30 % af fuldlast.

mvh jesper
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af Bop »

Har oprettet nyt emne med service er vigtig det tænkte jeg ikke selv over da jeg købte første stoker.

Vedr virkningsgrad så ændrer det ikke ved at jeg bruger mindre end svoger og baxi mand selvom mit er et bio 18 icon_cheesygrin.gif
Det er jeg bare glad for så hvem der så kan forklare det jeg har 40 meter fjernvarmerør fra fyrrum op til hus samt 60 m2 mere og bruger mindre selvom
deres fyr er superjusteret.


jni skrev:Fyr testet ved teknilogisk institut/ efter norm 303-5 er testet 3 timer ved fuldlast og 3 timer ved minimum last. minimumlasten må max være 30 % af fuldlast.

mvh jesper
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Er det sådan en fætter jeg skal ha...

Indlæg af Bop »

Håber da på at VVS eksperten for rettet op på VVS-grossistens dårlige ry !!

Jeg havde en anelse men vidste ikke de havde købt resterne


..........................................................................................


Er det så sandt at Bio 18 ikke må fyres med brænde som de ellers har sagt og skrevet for hvis det er tilfældet så går de da også ned når alle dem der så ifølge købelov skal have deres mønter retur
Hvis ikke det er en and altså ????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Besvar