Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

indstillinger på R15 med tornado

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
johnny Møller
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 214
Tilmeldt: 02 jan 2007 22:25
Mit fyr: Twin-Heat CPI 12
Areal: 200 + 150 kvm.
Brændsel: træpiller div.
Årligt forbrug: Tja aner det ikke
Geografisk sted: Vemb Westjylland

indstillinger på R15 med tornado

Indlæg af johnny Møller » 28 jan 2007 21:39

jo nu har fyret kørt et par dage med tornado'en monteret, jeg roder med at ramme den rigtige indstilling nu.

Her er lidt historie fra de sidste par dage.
Jeg besluttede mig for i fredags at nu skulle tornadoen til at gøre lidt gavn i stedet for at ligge på bordet, så jeg slukkede for fyret rensede det i hoved og røv, af med brænder hovedet der skruede jeg de 2 rør af rensede alle huller i den hvor efter jeg fyldte alle huller med ovnkit, så den kun kan blæse luft ind mellem herden og brænder hovedet, så skulle der liv i svejseren så jeg kunne få svejst de 2 stykker fladjern på som bærer tornadoen så igang med stålbørsten det er sku ikke sådan lige at gøre rent så der kommer stel igennem kønt blev svejsningerne ikke men det skal nok holde, så lagde jeg de stykker keramik ind og den nederste plade af tornadoen, for jeg skulle selv svejse luft røret sammen med pladen og vinklen, Karsten sagde at jeg skulle fuge mellem røret og keramik pladen men jeg tænkte at det ville være et være bøvl hvis jeg skulle have det ud igen, så tænkte jeg lidt på det og fandt ud af at en 1" rør var for lille til hullet,1" muffe for stor hæhæ så var det jo bare at skære muffen over i den rigtige vinkel også slibe den konisk så hævde jeg tornadoen 3mm og skar røret til i længden svejsede det hele sammen og fjernede de 3 mm igen så nu kan jeg skille den af uden at skulle kitte om.
så i med noget ovnkit så brænder hovedet kunne blive tæt igen, men det er ikke nemt at få den ned igen for der er ikke meget plads men det lykkes, så fik de 2 plader til tornadoen noget kit og lagt sammen, inden det blev de slebet voldsomt på siderne for de kunne ikke gå ind i fyret fuck det tog lang tid men det lykkes, så ind med dem og så skruede jeg luft røret på til sidst klemte den op så langt den kunne så den lige hævede tornadoen 1 mm..

så var jeg klar til opstart jeg glædede mig som en lille dreng, efter en halv times tid ved lav puls satte jeg den op og det så ud til at køre, så tog jeg et bad så lige ud igen og den kørte fint så iseng klokken var blevet over midnat, dagen efter skynte jeg mig ud til fyret, åbnede lågen for at se jeg var lidt overrasket over at der var en del slagger (uafbrændt korn) i aske skuffen men jeg går ud fra at det må være noget jeg skal have rettet i styringen men lad os se om ikke det retter sig.

Er der andre der har fået monteret en tornado i jeres R15 og hvad for indstillinger kører i med?
Mvh.
Johnny Møller

husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar....


R15-bruger
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24 jan 2007 13:04

Indlæg af R15-bruger » 28 jan 2007 23:01

Det lyder jo som en leg at montere sådan en... :lol:

Hvad nu hvis pillerne bliver billigere end korn, skal du så have fat i vinkelsliberen for at fyre dem af? Eller er tornadoen altædende?

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 28 jan 2007 23:50

Du kan sagtens fyre med træpiller med en tornado monteret - virkningsgraden bliver ikke mindre.
MvH Ulrik©

johnny Møller
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 214
Tilmeldt: 02 jan 2007 22:25
Mit fyr: Twin-Heat CPI 12
Areal: 200 + 150 kvm.
Brændsel: træpiller div.
Årligt forbrug: Tja aner det ikke
Geografisk sted: Vemb Westjylland

Indlæg af johnny Møller » 29 jan 2007 18:05

Her er de indstillinger jeg har sat min R15 til nu i samråd med Karsten

Puls 8,5
ilt 8,0

Performance PID
K 8
Ts 30
Ti 300
Td 200

Fuel PID
K 8
Ti 310

Blowergraph
0% 0
10% 2,2
20% 4,2
30% 7,5
40% 10,5
50% 13,0
60% 16,5
70% 20,0
80% 23,5
90% 27,0
100% 30,0

Resten af indstillingerne er som korn i denne fil.
http://peecee.dk/?id=25446
Last edited by 2 on johnny Møller; edited 29 times in total
Mvh.
Johnny Møller

husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar....

johnny Møller
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 214
Tilmeldt: 02 jan 2007 22:25
Mit fyr: Twin-Heat CPI 12
Areal: 200 + 150 kvm.
Brændsel: træpiller div.
Årligt forbrug: Tja aner det ikke
Geografisk sted: Vemb Westjylland

Indlæg af johnny Møller » 29 jan 2007 20:17

Her er lige et par bllleder
Den første fra lørdag morgen men forbrænding bliver bedre og bedre, jeg piller jo lidt ved hende :)

Billede
Lørdag morgen


Billede
Her Mandag aften

Billede
Jeg skal hvis lige ud og have hævet røg temperaturen lidt.
Mvh.
Johnny Møller

husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar....


Besvar