Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Problemer interface woody

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
skaarup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 okt 2008 22:24

Problemer interface woody

Indlæg af skaarup » 04 okt 2008 22:38

Jeg er den næsten lykkelige ejer af woody brænder på opop kedel.
Jeg syntes det virker som om den får lidt for mange piller (der ses lidt røg, og der er meget sort sod i kedlen). Men når jeg "piller" icon_cheesygrin.gif via interface "hopper" den tilbage igen :evil:
Jeg har forsøgt at indstille skorstenstræk, mætning lav/ høj, men som nævnt springer den tilbage igen.
Mistænker noget med noget autoberegne... Har kontaktet smeden, men han mente vist nok at jeg ikke kunne stille den via interface, men på de såkalte potmetre ude på selve brænderen. Men grunden til at jeg købte den smarte styring var jo netop de mange muligheder..... :roll:
Der er iøvrigt intet display ved fyret er det normalt???


stokersoft
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 04 okt 2008 23:48
Mit fyr: Woody
Areal: 238 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5-6 tons
Geografisk sted: Randers
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Problemer interface woody

Indlæg af stokersoft » 05 okt 2008 00:16

skaarup skrev:Jeg er den næsten lykkelige ejer af woody brænder på opop kedel.
Jeg syntes det virker som om den får lidt for mange piller (der ses lidt røg, og der er meget sort sod i kedlen). Men når jeg "piller" icon_cheesygrin.gif via interface "hopper" den tilbage igen :evil:
Jeg har forsøgt at indstille skorstenstræk, mætning lav/ høj, men som nævnt springer den tilbage igen.
Mistænker noget med noget autoberegne... Har kontaktet smeden, men han mente vist nok at jeg ikke kunne stille den via interface, men på de såkalte potmetre ude på selve brænderen. Men grunden til at jeg købte den smarte styring var jo netop de mange muligheder..... :roll:
Der er iøvrigt intet display ved fyret er det normalt???
Hej Skaarup

Hvis du ikke har display, men potmetre, så er det en Boink du har fået dig og ikke en Woody. Det er korrekt at du ikke umiddelbart kan sætte alle værdierne via interface, netop fordi de bliver overskrevet af autoberegningen som ikke kan slås fra på Boink.

Det du gør er at du kan grov justere dit fyr med potmetrene.

Derefter går du ind i interfacet og fintuner via interfacet. Du kan sætte det meste f.eks. kan du sætte kedeltemperatur ved at sætte Drift->Min. temperatur og Drift->Max. temperatur til det samme (de styrer intervallet for potmetret). Du kan også justere på mætning høj lav indirekte ved at sætte Diverse->Korrektion høj (mætning høj) og Diverse>korrektion lav (mætning lav). Hvis de sidstnævnte står til 100 er der ingen korrektion, og større end 100 korrigerer op og mindre ned.

Det er faktisk et helt fint fyr du har fået dig, selvom der ikke er display. Og når du lige lærer at "sno dig" med interfacet, så har du stort set de samme muligheder som Woody og Scotte.

Mvh. Jens

skaarup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 04 okt 2008 22:24

Re: Problemer interface woody

Indlæg af skaarup » 05 okt 2008 11:43

Tak for det, så forstår jeg bedre at intet af det jeg prøvede rigtig virkede......
Så vil jeg se hvaf alle de kloge mennesker har skrevet om Boink i stedet for :oops:
Skal skorstenstræk stå på 0 (ja eller skruges helt ned (potmeter), når jeg har trækfætter?

Kenny
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2007 21:53
Mit fyr: Scotte 10KW v6.50, BlackStar kedel
Areal: 170
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Problemer interface woody

Indlæg af Kenny » 05 okt 2008 15:10

Jeg har en 5 mtr høj muret skorsten med trækstabilisator.
Har sat den til 1. Virker fint/bedst for mig....


Besvar