Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken gulvvarme-styring skal jeg vælge ?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Hvilken gulvvarme-styring skal jeg vælge ?

Indlæg af Mr. X » 28 sep 2008 19:20

Nå, så er jeg dæleme godt igang med at grave ud i mit køkken, og har lige haft smeden forbi i dag så jeg kunne få instrukser i hvad jeg skal købe. Han siger 22 mm gulvvarmeslanger, Roth multipex, og til radiatorer roth multipex rør i rør 15 mm ( der er i dag 15 mm pexrør til radiatorerne)

Ligeledes et 3 - kreds shuntsystem, trådløst. Er der nogen der har erfaring med sådanne trådløse systemer ? Spiller det bare, eller det modsatte måske :)

Jeg kan se der er en alpha+ pumpe på nogle anlæg, er det en fordel at tage en alpha pro-pumpe ? den har jeg på det andet system, og den er sku lydløs (og jeg er en krakiler mht. støj - fra ting jeg IKKE selv står og gasser op icon_cheesygrin.gif )
mvh
Allan


PeterBH
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 21 aug 2007 20:04
Areal: 135
Brændsel: Olie
Dagligt forbrug: 10-12 l
Geografisk sted: Nordfalster

Re: Hvilken gulvvarme-styring skal jeg vælge ?

Indlæg af PeterBH » 28 sep 2008 20:00

Jeg har i dag Wirsbo Genius, det fungerer ganske upåklageligt. Den er dog udgået.

Synes Danfoss har nogle geniale ting (hvad jeg har kunnet læse mig til) hvor der reguleres både i forhold til rumtemperatur, men også i forhold til gulvet overflade temperatur, dette for at få højest mulige komfort.
Se det synes jeg lyder som en god idé, men så koster der også ca 10k for tre kredse med en Alpha Pro pumpe
ca kr 3500 for styring inkl manifold m/løsdele (dog er manifold til alm 20 mm gulvvarmeslange)
ca kr 3600 for blandesløjfe med Alpha Pro pumpe
ca kr 3000 for tre rumfølere med infrarød gulv sensor

Det kan muligvis findes både dyrere og billigere, ovenstående er de priser jeg finder efter ca 5 min søges hos forskellige online butikker.
Peter
Jeg er sikker på at sorte fingre er en OL disciplin skat....

Besvar