alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af Jobak »

LCB skrev:Prisen er jeg rimelig ligeglad med .. ( alt har selvfølgelig en begrændsning ) men skal jeg putte 10.000 i den og jeg så er sikker på at den er bedre end 1 til 3000 så gør jeg gerne det.

Har kigget på HouseGuard.dk syntes den virker smart men kender ingen der har en.
Vi havde også indbrud 2 gange på 1 år. Den første gang blev de fanget (tilfældighed). 2. gang var garanteret 1 eller 2 af de tre personer der var her første gang, men politiet mente ikke de havde begrundet mistanke om at det var dem, så de måtte ikke opsøge nogen af dem ??? :evil: Men vi ved da hvem de er, da vi fik oplyst navnene da de var i retten.
Vi fik installeret alarm fra Dansikring og (7-9-13) har vi ikke haft indbrud siden. Det er ikke vagtselskabets opgave at fange tyvene, men sikre hjemmet og slå alarmen til igen.
Vi gir 869,48 i kvartalet for det. Det er inkl. en fin service hvor de ringer til mig, hvis f.eks. at strømmen er gået ved torden o.lign. De kørte endda ud og slog HFI-relæet til igen, engang vi var i København uden beregning - det er da fin service. Jeg kan desværre ikke huske hvad vi gav for alarmen da vi fik den. (fruen mener det var omkring 6500,-). Du kan også lave en slags afdragsordning på alarmen , så er "førstegangs" købet en del billigere, men den månedlige betaling dyrere. Men det kan du garanteret se på deres hjemmeside. Meget nem til og frakobling med en plasticbrik og fjernstyring af alarm on/off via tlf. . Nok meget sjældent man får brug for det. Men har da brugt det 1 gang, hvor vi havde besøg af en håndværker der var inde i huset samtidig med vi var på arbejde.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af Troldmand. »

Hej
Enhver tyv ved jo godt, at alle de der færdigkøbte alarmer ikke har nogen virkning. Han ved jo godt, at fra alarmen går, til der dukker nogen op på adressen, går der lige den tid tyven har brug for. :great:
Nej et stort gammelt stereo anlæg på loftet med et par voksne højtalere, der er skruet godt op for, og som er tilkoblet rumfølere - det virker, og det får naboerne til at komme frem, og det er en enorm overraskelse for tyven, at der bliver spillet højt musik for ham/hende. ZD_HEL~113.GIF
Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af Julehund »

som alarm montør, siger min erfaring mig at de rigtige skilte i vinduerne virker! men det er ikke sikkert at jeg har ret
pendec

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af pendec »

Julehund skrev:som alarm montør, siger min erfaring mig at de rigtige skilte i vinduerne virker! men det er ikke sikkert at jeg har ret
Nu har jeg en webcam løsning sat op. .dog ingen små skilte i vinduer, hvor kan de købes? (uden du reklamerer for meget)

Kan du anbefale et udendørs infrared cam, som kan tilsluttes pc/trådløst?.. problemet er jo alle de rigtig billige kun virker 1-2 meter frem? og jeg ville da tro man kunne få et som virker bare rigtigt?
(denne webcam løsning er baseret på linux (motion og zoneminder) , og kan man nøjes med trådløse cam, så kan den sende billeder til ftp / mail og remote adgang funker også fint.. motion kræver kun lidt cpu og desværre en del ram.. zoneminder kræver mere cpu og meget ram (2GB er vist ok)
til 4 cams.
Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af Julehund »

det med overvågning er en fin løsning, det kan om ikke andet give svar på en del spørgsmål.. (og husk at gøre opmærksom på at grunden er overvåget)
du kan købe en "ir-spot", så kan de billige også se i mørke!
klistermærkerne til vinduet kan jeg ikke hjælpe med, de følger med et "prof" AIA anlæg (med nr. på alarmcentral osv)

pendec

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af pendec »

Julehund skrev:du kan købe en "ir-spot", så kan de billige også se i mørke!
klistermærkerne til vinduet kan jeg ikke hjælpe med, de følger med et "prof" AIA anlæg (med nr. på alarmcentral osv)
Ir-spot, altså alternativ belysning udenfor.. det lyder som en løsning..

og mærkerne, dem tror jeg google kan finde for mig :-) (ikke for at ødelægge salget)
så ideen med mærkerne er fin nok..
Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af Winther »

Jeg har i mange år brugt en helt anden løsning, om den har været effektiv eller om jeg bare har været heldig, vides ikke. Men som tidligere ansat i ISS vidste jeg udmærket godt, at de langfingrede havde helt styr på tiden fra alarmen gik og så til der kom en vagt.

Mit firma var temmelig sårbar overfor hærværk og tyveri, så det skulle være noget der virkede her og nu.
Anskaf en god schäferhund, det er en billig forsikring og den virker, jeg har haft et enkelt "besøg" uden der skete andet, end deres bukserøv formentlig blev lidt medtaget. :great:
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.
Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af Julehund »

pendec skrev: Ir-spot, altså alternativ belysning udenfor.. det lyder som en løsning..

og mærkerne, dem tror jeg google kan finde for mig :-) (ikke for at ødelægge salget)
så ideen med mærkerne er fin nok..
det har intet med salget at gøre!! :D jeg er ansat i et firma, og kan ikke skaffe mærkerne!!
pendec

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af pendec »

Julehund skrev: det har intet med salget at gøre!! :D jeg er ansat i et firma, og kan ikke skaffe mærkerne!!
jaja.. det var ikke for at den skulle misforstås på den måde ...
jeg tænkte nu mer at du mente, at ved at købe et pro produkt, som man satte mærkater på i sine vinduer, så var det noget som skræmte tyvene væk..
og jeg tænkte så: hvorfor ikke bare sætte mærkaterne op uden det "pro udstyr".. det var bare et lile sidespor...

Selvfølgelig skal man nok sikre sig bedst muligt og en ægte alarm er nok altid bedst..
Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: alarm system til huset, gider ikke flere indbrud.

Indlæg af Julehund »

køb en alarm (hvilken som helst), og få så din skiltemand til at lave nogle fine skilte!! tekst forslag: "Indbrud straffes med vold af særlig grov karakter" hehe AN6F5B~119.GIF

Besvar