Som sagt så tror jeg på at Putin vil forsøge at vil ramme Vesten økonomisk, for at få dem til at standse hjælpen til Ukraine.
Det kan bl.a. gøre ved at skabe en energi krise (Bombe Norske gasledninger, hacke kraftværker. Cyber angreb, både på infrastruktur, og private firmaer.
Allerede nu ser det ud til at have en effekt. Men den kan blive mangedoblet hvis Putin rigtigt ruller sig ud
https://www.dr.dk/nyheder/udland/europa ... er-konkurs
Prøv at forestille jer at Asien flyder med billig energi, mens Europa ikke kan få noget. Mærsk bliver hacket, så de ikke ved hvilken containere der er hvor. Transportlinjer og dermed forsyningslinjer bliver ustabile. (Jeg var ansat i Saint-Gobain. i over en måned virkede deres IT ikke. Prøv at drive Brd. Dahl (En netbutik) en måned uden internet
Der skulle bare et skib på tværs i Suez, så væltede det hele.
Kraftværker og vandforsyning bliver hacket.
De Europæiske lande vil have resursemangel/lang leveringstider, dyr energi, høje leve og produktionsomkostninger. Samtidigt med Asiatiske virksomheder vil kunne levere vare til en lavere pris, og hurtigt.
At trække Europa ind i en recession der kan flytte produktion og udvikling til Asien, er langt smartere for Putin, end at smide en taktisk Atombombe i Ukraine
(Jeg tror slet ikke på at Putin vil bruge Stratetiske Atombomber)