Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bio 18 styring låser

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af kenneth baunsgaard » 18 sep 2008 22:16

Ps, virker spjældet ikke som en sikkerhed ved overkogning ved at lukke for alt ilt, da blæseren jo kører 3% ved pausefyring


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af Troldmand. » 18 sep 2008 22:23

Nej - spjældet har kun betydning når/hvis du fyrer med pinde. Fyrer du "ikke" med træ/pinde så væk med det. Mit er røget helt af for længst. Når man har en super fin styring, skal man ikke have en mekanisk bremse der forstyrer det hele.

kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af kenneth baunsgaard » 18 sep 2008 22:27

Det kunde da godt tænkes at det skulle prøves engang, men først når styringen igen er iorden. Det var ellers lige begyndt at køre så godt med alle mine forskellige pille forsøg

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af Troldmand. » 18 sep 2008 22:35

kenneth baunsgaard skrev:Det kunde da godt tænkes at det skulle prøves engang, men først når styringen igen er iorden. Det var ellers lige begyndt at køre så godt med alle mine forskellige pille forsøg
Det behøver du ikke tænke så meget på, sådan er det...Så væk med det nu eller helt åben....

kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af kenneth baunsgaard » 22 sep 2008 17:54

Så kører fyret igen, after at der kom en ny styring på.
Hvordan er garentien på den nye styring, jeg fik at vide at jeg ikke fik et nyt garentibevis kun på styringen, [ jeg vil jo mene at der er 2 år på den, men jeg er ikke sikker.] Det skal for god ordens skyld siges at fyret er købt ved tinghusvejensvvs i ry som jo køber ved vvs experten i hedensted, hvor jeg fik byttet styringen


Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af Ole S. » 22 sep 2008 18:05

Hej

Ja der er selvfølgelig 2 års garanti/reklamationsret på din nye styring fra datoen, hvor den er ombyttet. På det resterende er det jo fra den første dato hvor anlægget er købt.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

kenneth baunsgaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 144
Tilmeldt: 17 jun 2008 22:00
Mit fyr: bio18 på 24kw herculas kedel, røgvender
Areal: hus 85m2+48m2 kælder
Brændsel: flex heat
Dagligt forbrug: ca 9,3 kg pr d 1/10
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: brædstrup

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af kenneth baunsgaard » 22 sep 2008 20:04

så må vi jo ikke håbe at den dør igen, da det ikke kunde komme på tale med et nyt garentibevis, og så må jeg jo overveje hvor jeg så skal købe resten at mit varme anlæg hænde

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af Ole S. » 22 sep 2008 20:12

kenneth baunsgaard skrev:så må vi jo ikke håbe at den dør igen, da det ikke kunde komme på tale med et nyt garentibevis, og så må jeg jo overveje hvor jeg så skal købe resten at mit varme anlæg hænde
Hej

Hmm det er sku ikke god forretningsgang. Normalvis ved en ombytning på en vare skal der da laves et nyt garantibevis, eller som minimum skrives en ombytnings-dato på det oprindelige, ellers får du jo ikke to år igen på den nye del.

Det skal du ikke stille dig tilfreds med, er ret sikker på at du har retten på din side.

Smid evt en pb til j.p. Da han vel er producent, ved dog godt at han vist ikke laver styringen selv.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
ArneHo
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 09 feb 2008 21:29
Mit fyr: BIO 18
Areal: 230 m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25-30 kg

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af ArneHo » 22 sep 2008 21:20

På Google kan man finde købelovens bestemmelser ved at skrive købelovs garanti, I en PDF- fil Købelov og garanti kan det hele læses, hurtigt resumé. Garantibestemmelserne siger:" Købelovens reklamationsret er opdelt i 2 faser. 1. fase er de første 6 mdr af reklamationsretten og fase 2 de efterfølgende 18 mdr.
De første 6 mdr gælder der en særlig formodningsregel. Her er det sælger, der skal bevise, at fejlen IKKE var tilstede, da varen blev købt. De resterende 18 mdr er bevisbyrden omvendt. Her skal køber påvise at fejlen også var tilstede, da varen blev leveret. " Se endvidere forbrugerinformations hjemmeside for yderligere information: www.forbrug.dk
Længere nede står der: "Hvis en sælger yder en egentlig garanti på udstyret, skal dette fremgå af din ordr-/slutseddel, fakturaen eller et særskilt garantisertifikat, der beskriver garantiens vilkår.
Når en sælger giver garanti, er udgangspunktet, at denne dækker alle funktions- og materialefejl, der opstår inden for den aftalte garantiperiode. Sælger skal således reparere disse uden omkostninger for køber.De eneste rimlige undtagelserer misligholdelse samt forbehold for fejl, der følger af normal slitage, udgifter til almindelig vedligeholdelse samt hændelige uheld og skade/fejl, der skyldes en udefra kommende hændelse. new5 new4

pendec

Re: Bio 18 styring låser

Indlæg af pendec » 23 sep 2008 13:06

Troldmand. skrev:Nej - spjældet har kun betydning når/hvis du fyrer med pinde. Fyrer du "ikke" med træ/pinde så væk med det. Mit er røget helt af for længst. Når man har en super fin styring, skal man ikke have en mekanisk bremse der forstyrer det hele.
Hvordan kvæler du ilden når spjældet ikke er funktionelt? det kan jo ske at behovet er der, selv om styring er "super fin".


Besvar