Hjemme teori skrev: ↑09 feb 2021 18:14
Hvis ikke der så er en begrænsning vil den jo stadig kunne stjæle mere varme end MGM'en kan levere. Men har du haner du kan knibe og en bypass, kan du sagtens begrænse den sådan.
Hvis alt flow skal igennem, skal det jo dimensioneres ligesom resten af et-strengs anlægget og lysningen skal jo være den samme gennem kalorifere (men ikke noget problem hvis du har en bypass du kan åbne).
Der er ingen begrænsning som sådan. Men ja det var planen at have en skydeventil på fremløvet til kalorifer, og en bypass hane udenom 3 vejs ventilen.
Er det ikke måde på det? så kan jeg stadig sikrer et vist flow udenom, hvis det er nødvendigt. Pt kører vi omkring 6 kw, så der er 10-14 kw mere at hive ud af MGM, hvis det skal være
cardude skrev: ↑09 feb 2021 23:36
Ja og nej igen er der effekt nok i fyret i forhold til behovet for varme vil det udligne sig. Som minimum via den ventil jeg forslår som skal regulere Udfra rum temperatur.
Skal det være mere sikkert det der skrives må vi vide hvor stort fyret er, hvor stort huset er og isolerings grad samt hvor stort rummet der skal opvarmes med kalorifære er samt isoleringsgrad.
Jeg gætter på at vi snakker om en lade eller lignende med enkelt lags vinduer på +100m2 så der kan man vel regne med 100w/m2 så er vi på 10kw og så meget for stort er fyret sikkert ikke alligevel.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener, kan du måske pensle det lidt mere ud?
Fyret er stillet til 16 kw, kalorifer er en 16 kw (ved90 grader) rummet den skal varme op, er ikke voldsomt stort. 10 x 4 meter ca.
Pt. varmer en 2 kw el blæser det op, sådan rimeligt. der skulle dog gerne lidt mere varme på.
Det hele er med hul mure, 100 mm isolering i loft og forsats vinduer
Men du foreslåer at jeg sætter en ekstra pumpe parrelt med huset pumpe? En rum termostat til at styre pumpen, og en retur til at begrænse kalorifer?