Bri_Jac skrev: ↑10 jan 2021 09:57
Jeg ville tænke hvordan kan du sikre dig når du er på mindst en uges ferie, og der IKKE er forbrug, og temperaturen ude er -20grader.
Helst så tæt på indermuren som muligt, så rørene ikke fryser. Måske du kan lave en "kasse" uden om rørene på indersiden så rørene er gemt væk, og ikke ses
Er dette ikke muligt, så ville jeg lave en løsning med masser af god rør isolering, samt tilføje et varmekabel, som du kan tænde for i vinterperioden, som så sikrer det er frostfrit
Jeg har afmonteret rørerene, og de var samlet midlertidig og ja det frøs også selvom der er en fuld længde dog med en samling til det eksisterende, der var ekstra isolering omkring med vandet frøs alligevel i forgående kolde dage.. Det ligger i en kold skunk og ja selvom jeg har isoleret meget omkring rørerne så er det nok stadig en udfordring med frosten, men jeg må overveje mere isolering og evt varmekabel, men jeg har trapper op til 1. sal, og det blokere meget af pladsen, så det bliver svært at montere varmekabel ordentligt f.eks. Men det ændre ikke på at det er en skod løsning jeg har gang i uanset..