svanggaard skrev: ↑21 nov 2020 07:23
Det er vi faktisk rørende enige om. Jeg er helt på linie med dig - rolig drift med stabil temperator er at foretrække. Men det var opstarten jeg spurgte til - ikke driften.
Jeg er faktisk meget nysgerrig på dine @383CI indstillinger og kurver. Er dit fyr på cloud'en?
Jeg kan ikke komme i tanke om en eneste gang, absolut ikke en gang jeg er enig med PilleBruger om noget som helst, ud over nu. Nemlig at opstarten ikke betyder en skid.
Problemet er jo så, igen i mine øjne, at vi ikke kan få begge dele. Både en hurtig opstart og en rolig regulering, og efter som opstarten ikke betyder et klap vælger jeg den fra, men mit fyr køre også konstant, stort set.
Igen med fuld bevidsthed og som valg og som skorsensfejeren siger. Det køre bedre end alle andre i området.
Faktisk har jeg begrænset opstarten yderligere, til maks 2% i minuttet. Igen for at undgå temperaturen eksplodere uden opstart, og hvis VVBèn f.eks. kobler ud under opstart.
Mit fyr er på cloud, men du kan ikke bruge de indstillinger til noget som helst. Igen, de er tilpasset min installation over lang tid. Det vil se anderledes ud i din verden, og igen den med "afvejning" og O2 indregulering efter forskrifterne, tjaaa, det køre men lige så ringe som alle andre. Hverken de eller mine indstillinger kan kopieres.
Men allerførst skal du gøre op med dig selv hvad du vil og hvordan du ønsker driften, og overveje om dine kedler er hensigstmæssigt koblet sammen.
Jeg vil umiddelbart gætte på de står "parralelt" så du vælger den ene eller anden kedel, at der er ingen eller meget lille akkutank på fastkedlen, og du slukker stokeren med "ekstern temperatur"