svanggaard skrev: ↑20 nov 2020 07:42
Jeg var såmænd bare nysgerrig efter hvad i andre mener der skal prioriteres: rolig (langsom) opstart eller hurtig op på driftstemperatur? Underforstået under forudsætning af at temperaturen ikke skyder over målet og fyret derfor får for mange stop. Jeg prioriterer p.t. hurtig opstart, men vil meget gerne vide om jeg burde gå efter rolig koldstart i stedet?
Jeg er ikke med hverken flertal eller "eksperter" her på forum, nærmere tvært imod. Mener ikke fyret køre noget det bare ligner "af sig selv" og mener ikke der skal alverdens ekstra KinaSkrammel på der kun kan gå i stykker eller skabe ubalance.
Ej heller er jeg det fjernest enig i hvordan fyrene skal køres ind og indstilles. Mit har taget 14 dage at trimme, men udfra andre principper end "Afvejning" og O2 indstillet som beskrevet. Så køre det ja, lige så godt eller ringe som det store flertal.
På den anden side har jeg det bedst kørende BS/BS+ fyr skorstensfejeren har set og der er i hele området, ink fejerens eget. Samtidigt belv det nævnt at de faktisk var svære at få til at køre godt og ordentligt og at mange stod og kørte varierende ringe.
Skorstensfejerens egne ord, sagt uden forespørgsel.
Så vil jeg "ski** p*" hvad andre siger, det er værst for dem selv de hopper på producentens limpind.
Jeg vil til en hver tid foretrække rolig drift og stabil temperatur. Igen, hvordan vil du køre rundt på en ringvej med mange lyskryds? For du køre "fuld hammer" og bremser og der er netop mange kryds når det fast brændsels fyr blander sig.
Det kan laves meget smartere, økonomisk og komfortabelt, og det ville være min prioritet.