kreller skrev: ↑01 nov 2020 18:21
Hvorfor sænker du så ikke din fremløbstemp?
Når udedelen engang står af, så er det jo kun den og ikke hele installationen der skal til. Så er regnestykket også anderledes.
Hvad med huset man har købt på afbetaling og skal holdes vedlige, er det også en god forretning? Man kan måske være heldig at taget lige er skiftet inden overtagelse. Bor man på landet som mange af os godt kan li, er det ikke sikkert at vi får samme pris igen når det skal sælges. Men at der er vp hjælper selvfølgelig på det.
Jeg kan desværre kun sænke fremløb på gulv få grader, de gør ikke meget for indendørs, kan få 27 i gulv, har 31 lige nu. Fordi det er betongulv, så kan jeg ikke rende og ændre på det på alle tider, det giver ingen mening, så lige nu har den kørt på samme temp fra jeg tændte. Overvejer investering i termostat styret gulvvarme lige nu er der bare fuld power på fremløb med en termostat altid. Beton er bare noget svær at styre.
Jeg tror btw, at vi skal forholde os til varme, begynder vi at se på hus, så kan vi alle flytte til nye huse, og kigge på dårlige investeringer og andet, og andre se på, mens vi begynder at gøre det til mere end det burde være.
Vi vedligeholder og ofte vinder lidt på varmen når vi bruger på andet end vp/pillefyr . Gør vi det som førstegangskøber, så er det jo et andet regnskab fremad, og ikke bagud.
Regnskabet er varme baseret, og det er klart nok baseret på huset man sætter det op i, og begynder man at sætte VP op i et pilrådden og utæt hus, så lyder det som en fiasko fra dag 1. Så alt er relativt her men grundstenen er investering i varme, baseret på hvad man har, og ikke hvad man gør yderligere for at begrænse udgiften fremad, for det koster også penge.
Og fint indspark fra pille bruger
Især fordi jeg også var Bio18 ejer, og var lidt berørt der