Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Lintz » 24 okt 2020 19:57
pendec skrev: ↑24 okt 2020 19:56 Strøm koster det samme, om du bruger mormor løsningen eller turbocharge. Forskellen er så lige kW den kan trække. Så mormor stik her trækker kun 6A , og min max oplader trækker 16A , eller næsten 3 gange hurtige men prisen det samme.
Indlæg af Lintz » 24 okt 2020 20:00
pendec skrev: ↑24 okt 2020 19:56 korrekt, du har så heller ikke en plug-in hybrid, så den skal ikke være på den liste.
Indlæg af Bigfoot » 24 okt 2020 20:04
Lintz skrev: ↑24 okt 2020 19:53 Det var jo så et par detaljer som ikke var med i første omgang. Men ja - Alt skal indregnes i det. Nu er det sådan at bare fordi jeg har købt en hybrid er det ikke fordi den hermed bare er det bedste på jorden og jeg skal have overbevist alle om at det er guds gave til alle. Folk må sku selv om hvad de kører i men kan da godt forstå at nogle er skeptiske overfor ideen med PHEV eller ren el.
Indlæg af triumph » 24 okt 2020 20:18
Indlæg af triumph » 24 okt 2020 20:20
Bigfoot skrev: ↑24 okt 2020 20:04 Det er heller ikke sådan jeg ser det, jeg synes faktisk det er en interessant debat dette. Den bringer nogle detaljer frem som jeg ikke engang var klar over. Lige for at svare på den med hvorfor vi har to biler der må trække så meget, så er det nødvendigt, fruen kører heste, og jeg har en ufattelig dårlig vane med at køre med en stor trailer i ny og næ trailer.jpg
Indlæg af Lintz » 24 okt 2020 20:30
triumph skrev: ↑24 okt 2020 20:18 I england har de konstateret at hybridbiler køre kortere på literen, end ikke hybrid biler. Det skyldes tildels at regeringen giver afslag i afgiften (Ligesom i danmark) til firmabiler. Og hvis man har et benzinkort, så gider man nok ikke lade bilen op.
Indlæg af pendec » 24 okt 2020 21:01
Lintz skrev: ↑24 okt 2020 20:30 Tror heller ikke at herhjemme vil det være en succes med firmabiler - Skal du have en firmabetalt ladestander derhjemme eller skal lade via din egen måler bliver det noget frygteligt vrøvl. Det danske skattevæsen kan simpelthen ikke klare at du MÅSKE går hen og får en fordel ved det - Så skal der komme en beskatning eller en form for overvågning eller - eller. Og hvordan kommer det til at gå når du begynder at lade din private bil på firma adressen. Der skal nok komme noget på et tidspunkt hvis det ikke allerede er der.
Indlæg af Lintz » 24 okt 2020 21:07
pendec skrev: ↑24 okt 2020 21:01 med Clever sætter de egen måler og ladestander op, så man afregner ingen strøm med dem, udover firma betaler dit abo hos Clever/Eon som jeg har hørt om det. Så erhverv kan da ikke få det lettere og billigere, med måneds abo og fri opladning, hvis man kører meget i en Tesla
Indlæg af pendec » 24 okt 2020 21:14
Lintz skrev: ↑24 okt 2020 21:07 Men du har muligheden for at lade din egen bil hvis der står en firma betalt lader derhjemme. (Ved så ikke om sådan en lader kan låses til en bestemt bil) Har du firmabetalt telefon eller internet forbindelse skal du jo også beskattes for du kan (uha) komme til at ringe privat på den og så er det jo en kæmpe gode for dig. Altså set med skattevæsnets øjne.
Indlæg af triumph » 25 okt 2020 09:11
Tilbage til "Bil, MC og Motor"