Bigfoot skrev: ↑24 okt 2020 19:35
se nu kommer der et par detaljer.....
påhængsvægt på 2000kg og generel rækkevidde på minimum 150km på en opladning....
Det er ukendte terræn for elbilerne, medmindre man selvfølgelig køber sig en tesla af en anden verden, men så er prisen jo det samme som hele vores ejendom, og vi skal sku have to af dem
Det var jo så et par detaljer som ikke var med i første omgang. Men ja - Alt skal indregnes i det.
Nu er det sådan at bare fordi jeg har købt en hybrid er det ikke fordi den hermed bare er det bedste på jorden og jeg skal have overbevist alle om at det er guds gave til alle.
Folk må sku selv om hvad de kører i men kan da godt forstå at nogle er skeptiske overfor ideen med PHEV eller ren el.
Der hvor jeg syntes det kan halte lidt er at prisen for en optankning kan varierer meget afhængig af hvilken ladeform man vælger.
Tager man bare "morfar" stikket er det vel rimeligt nemt at regne ud- Til gengæld er det vist så som så at nå at få ladet bilen op inden den skal ud at køre igen.
Så kan man vælge en 32 amp (tror jeg det er) og så bare betale for det strøm man bruger eller bruge sit overskudsstrøm fra vindmølle eller solceller.
Eller en form for abb samt en ladestander.
Har man et fast kørselsmønster kan den sidste løsning være god nok da det kan regnes på men hvad nu hvis man ryger hjem i 3 mdr for at arbejde pga Covid. Ungerne må ikke komme i skole og dagpleje.
Ja - Så koster det den normale abb-pris alligevel selv om bil står og glaner i garagen.
- så er det lidt nemmere at kigge op på skiltet når man passerer tankstationen og ser at benzinen koster 9,99 eller diesel 8 et-eller-andet.
Jeg har i 6 år været tilfreds med en 150 hk diesel som har kostet 12.100 i forsikring og vægtafgift. Får nu en besparelse på omkring 7300 som jeg så kan købe benzin for til min motorcykel.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.