inspektionskamera

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af BWJ »

lamborg skrev: 16 feb 2020 11:40 Hej

Jeg har nogle tagproblemer når det blæser fra en bestemt retning og det er svært at se hvor taget er utæt fordi etagen er udnyttet. Nu kunne jeg så se at et inspektionskamera til tilslutning til PC /mobil er billigt så der kunne jeg lige bore nogle små huller og komme ind og kikke efter lys men der er jo mange af dem og det skal jo ikke være en normal slatten ledning som ikke kan styres over/ under ind i kroge når man er inde i hulrummet.
Nogen der har købt en som de er glade for og som ikke koster mere end de her 200-400 kr
Kan du ikke komme op på loftet, over hanebåndene ?, så kan man se ned mell. isolering/tag, og særlig nemt hvis én en aften står med en kraftig lygte og lyser på taget, mens du kigger :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

madssakre
Stoker VIII
Stoker VIII
10
Indlæg: 300
Tilmeldt: 11 dec 2013 13:53
Mit fyr: BlackStar+ 16 kW
Areal: 240
Brændsel: piller
Har takket: 144 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af madssakre »

lamborg skrev: 16 feb 2020 11:40 Hej

Jeg har nogle tagproblemer når det blæser fra en bestemt retning og det er svært at se hvor taget er utæt fordi etagen er udnyttet. Nu kunne jeg så se at et inspektionskamera til tilslutning til PC /mobil er billigt så der kunne jeg lige bore nogle små huller og komme ind og kikke efter lys men der er jo mange af dem og det skal jo ikke være en normal slatten ledning som ikke kan styres over/ under ind i kroge når man er inde i hulrummet.
Nogen der har købt en som de er glade for og som ikke koster mere end de her 200-400 kr
Jeg bruger et billigt jeg fandt på ebay som sættes til min mobil. Det virker fint. Det er Ø = 5 mm, L = 2 m. Og lys i tippen så man kan se i mørke. Men i fokus er kun ting som er tæt på.
dannidines

Re: inspektionskamera

Indlæg af dannidines »

AliExpress koster under 80 kr og med "stiv"/formbar ledning.. Købte en til min tablet for år tilbage..

Hvor bor du i landet, kan se om jeg kan finde min.. Den kan lånes hvis det er
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af Zarge »

Jeg har købt denne, den er semi stiv, så den kan formes...har tidligere købt en slatten "lednings model" det tapede jeg på en vandslange da orden skulle ind i et drænrør, det virkede ok, men ellers er den ret ubrugelig... Denne synes jeg er meget bedre... Til den svimlende sum af 30,-inkl fragt fra Kina... Hvis man altså ikke står og tripper for at skulle bruge den... https://a.aliexpress.com/_dWGAJ2p
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: inspektionskamera

Indlæg af lamborg »

Jeg endte med at købe en lidt dyrere model til små 600 med en skærm på da jeg fandt ud af at mange af de billige til en pc skulle tæt på for at blive skarpe i billedet og jeg ville have noget hvor jeg kunne se langt med .
Jeg har fundet en utæthed i kølesystemet på bilen - hvor fanden mus kom ind i køkkenskabet i privaten - hvorfor helvede jeg ikke kunne komme igennem et tomt rillerør til el og hvor der lå en reglar i en gipsvæg hvor jeg skulle hænge noget tungt op .
Men mit tag er forsat utæt og det var faktisk derfor jeg købte den men jeg har ikke fundet utætheden endnu :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af Flammen »

måske noget af denne søgning kan hjælpe borescope
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: inspektionskamera

Indlæg af lamborg »

Jeg fandt min utæthed i søndags via mit kamera . Jeg kunne sætte sonden ud mellem teglsten og ud i en skotrende og få kikket den efter og ganske rigtigt der er hul i zinkpladen.
Jeg har tidligere repareret på den hvor den munder ud men det var ikke der alene og det nye sted er selvfølgelig et mega bøvlet at komme til. Skotrenden går fra skorstenen og er ca 4,5 m lang ned til hvor den løber ud på taget til en vinkel bygning og jeg kommer nok til at klæbe noget nyt indækning ned i den og bruge den gamle som base. Det er ikke så slem hvis der bare ikke lige var det faktum at mine tagrender sidder i 6 meters højde og skorstenen er ydelig 3 m højrere oppe . Så det er noget med stiger bundet fast her og der og så det mest bøvlede . Jeg skal bruge et par dages tørvejr og det bliver ikke nemt i øjeblikket :-).
Hvad kan man forresten kalde en lynhurtig Vandrende Pind......... ??
En sportsgren :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Jens
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Har takket: 75 gange
Blevet takket: 60 gange

Re: inspektionskamera

Indlæg af Jens »

Vil foreslå at leje en lift, fremfor en stærk tvivlsom klatretur på stiger i den højde tilsat klatring på tag, sikkert uden faldsikring.
Det er muligt at der kan spares lidt håndører ved ikke at leje en lift, til gengæld vil den fremtidige indtjening formodentlig være stærkt reduceret efter en eventuel nedstyrtning :(

Ja, ja - ved godt det altid er naboen der falder ned, - men nu er du jo også nabo til nogen, omend måske med lidt afstand derude :twisted:

Ekstra fordel ved liften er at det nødvendige værktøj kan være med op, plus slutresultatet sikkert bliver bedre når der kan koncentreres om arbejdet fremfor at bekymre sig om at rutsje ned :great:
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: inspektionskamera

Indlæg af lamborg »

Hej Jens
Jamen du har evigt ret og det ville jeg også helst men problemet er at det er en skotrende mellem to vinkeltage så jeg kan ikke komme langt nok ned med en lift til at mine arme er lange nok så jeg kan nå bunden af skotrenden . Men jeg har planlagt at binde et reb rundt om skorstenen og fast til mig således at skulle jeg tage en rusjetur på stigen vil jeg bare lande på taget for skotrende løber ud på et vinkeltag og derfra er der igen 2,5-3 m tag inden jeg drøner ud i 6 m frit fald og eftersom taget kun er 35 gr kan jeg sagtens kravle op til rygningen igen . Men ret det har du.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar