Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælpe til Scotte pillefyr

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Thomasu
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 02 sep 2008 17:42
Mit fyr: scotte 16 kv 100 trins
Areal: 125
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

Hjælpe til Scotte pillefyr

Indlæg af Thomasu » 02 sep 2008 18:03

Hej her på stokerpro jeg er så heldig at jeg er flyttet i et næsten nyt hus i Mogenstrup i Næstved problemet er at jeg har scotte pillefyr og seitron thermostat og sensor
da jeg ikke har ret meget forstand på de forskellige indstilninger kunne det være dejligt hvis der var en her i nærheden og som havde tid og lyst til at komme og hjælpe mig fyret køre men ved ikke om det køre optimalt og så også er der problemer med det der seitron er her en som kan give mig et hjælpende hånd da jeg ikke rigtig kan få hjælp af min udlejer så derfor skriver jeg her jeg ligger lige nogle billeder op så i har en annelse om det :)
mit tlf nr er 51-94-50-40

på forhånd mange tak

Mvh Thomas Uldahl

p.s kan hjælpe med pc problemer tilgengæld

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Hjælpe til Scotte pillefyr

Indlæg af Falck » 02 sep 2008 23:32

Hej Thomas, og velkommen til.
Hvis du går ind på Nordjysk Bio Energi`s hjemmeside, så kan du hente en manual over brænderen. Den bør du læse grundigt. Du bør være meget obs på hvad aske farven er, hvid = for lidt piller, sort = for mange piller og kaffegrumsfarve så er det ingen grund til bekymring. Du skal især være obs på hvis den er hvid, det giver en for mager forbrænding og en forøget risiko for tilbage brand.
Din seitron styring på det sidste billede er rumstyring til dit gulvvarme.

http://www.nordjysk-bioenergi.dk/assets ... 4-2006.pdf

Hvis du slukker for din brænder på kontagten, og tænder den igen fremkommer vertionsnummeret på din chip, så du kan finde den rigtige manual.....
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

Besvar