Til mit KWB Easyfire har vi et magasin på ca. 3,5 x 3,5 meter, svarende til diameteren på den fejeskraber der skraber flis hen til fødesneglen.
Jeg ville gerne bygge magasinet konisk opad og stakke flisen op i 5 meters højde, men så begynder det at blive en lidt bøvlet og brutal manøvre at fylde/skubbe op med rendegraveren.
Derfor tygger jeg lidt over en transportør-løsning til at stakke det op i magasinet. To spørgsmål ville jeg godt høre om nogen har erfaringer med
- Båndtransportør må være det sikre valg. Men de er lidt småpebrede og fylder en del at have stående. Skal det være en båndtransportør, har nogen så erfaringer med hvor meget der skal til i bredden (kan man nøjes med en smal brændetransportør med skrå sider?) og kan det være et glat bånd? Stigningen vil være omkring 30 grader.
- Alternativt har jeg funderet over om man blot kunne stakke op med en slæbesnegl. Altså fjerne røret på en standard 150 mm snegl og lægge den op i stakken, således at flisstakken så at sige fungerer som sneglrør. Trækstationen (neddroslet) skal være i toppen og et støtteleje i bunden. Stigningen vil blive omkring 35-45 grader. En principskitse kan ses her:
https://www.dropbox.com/s/btca8zyaj874e ... l.JPG?dl=0
Er der nogen der har erfaringer med noget lignende? Eller findes der på markedet egentlige snegle til skovflis, der kan købes til en overkommelig pris?