Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Salg af CO2/tilskud...hjælp

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af mgmone » 29 mar 2019 06:39

Hej
Hold jer altid til fakta når der søges co2, på den måde kan man beholde både det udbetalte beløb og sin rene straffe attest. Passer oplysning i BBR ikke kan disse let rettes ved henvendelse til kommune, der skal tages billeder af gamle og nye anlæg, arbejdet må ikke påbegyndes før tilsagn er givet.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af Brandsen » 29 mar 2019 08:49

Halløj i forum,

Nu spørger du til hvad der skal gøres i praksis, så lige en lille sidekommentar til din olie.
Siden ca 2012 er alle tanke registreret i BBR, og skal du sløjfe en olietank, skal der
indsendes blanket til kommunen, med alle oplysninger om tanken, herunder 'stelnummer',
men også dokumentation for hvor du har gjort af den sidste sjat spildolie, så husk at få
kvittering på den lokale omlastning for spildolien.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af leo-pol » 02 apr 2019 23:32

Brandsen skrev:
29 mar 2019 08:49
Halløj i forum,

Nu spørger du til hvad der skal gøres i praksis, så lige en lille sidekommentar til din olie.
Siden ca 2012 er alle tanke registreret i BBR, og skal du sløjfe en olietank, skal der
indsendes blanket til kommunen, med alle oplysninger om tanken, herunder 'stelnummer',
men også dokumentation for hvor du har gjort af den sidste sjat spildolie, så husk at få
kvittering på den lokale omlastning for spildolien.
Tja... men jeg har så ikke haft olie siden 2008 tror jeg det var... dengang stod der en gammel oliekedel og en fastbrændsel som fik lov til at blive til nødstilfælde... kan ikke lige huske helt hvordan men tror nu at det er den forkerte kedel de har slættet...

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af Brandsen » 03 apr 2019 09:58

Halløj i forum,

Det er ikke utænkeligt, at de har slettet den forkerte kedel. I mit tilfælde stod jeg registreret for 3 tanke,
og de var registreret piv-galt alle 3, en gylletank på 6m3 som naturligvis var 60m3, en udendørs 1.100 l olietank,
som i virkeligheden var en 1.200 l indendørs olietank. Nå, fik slettet dem alle 3 i god ro og orden. 8)

Min pointe var i virkeligheden bare, at det er en dum ide at skrotte olietanken og køre spildolien væk,
for dernæst at prøve at få tanken slettet i BBR, for så mangler man jo både 'stelnummer' og kvittering
for bortskaffelse af spildolien.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af leo-pol » 03 apr 2019 16:30

Brandsen skrev:
03 apr 2019 09:58
Halløj i forum,

Det er ikke utænkeligt, at de har slettet den forkerte kedel. I mit tilfælde stod jeg registreret for 3 tanke,
og de var registreret piv-galt alle 3, en gylletank på 6m3 som naturligvis var 60m3, en udendørs 1.100 l olietank,
som i virkeligheden var en 1.200 l indendørs olietank. Nå, fik slettet dem alle 3 i god ro og orden. 8)

Min pointe var i virkeligheden bare, at det er en dum ide at skrotte olietanken og køre spildolien væk,
for dernæst at prøve at få tanken slettet i BBR, for så mangler man jo både 'stelnummer' og kvittering
for bortskaffelse af spildolien.
Tja... men burdte skorstensfejeren ikke at kunne se hvad der står i BBR... tænker bare at det er vel noget der popper op i hvad han skal servicere... han har da ikke været bleg for at tage penge for rensning af røgrør selv om han ved at den gamle brændekedel ikke har været brugt siden stokkeren kom op og han ikke har hevet så meget som 1g snavs ud af den...


pendec

Re: Salg af CO2/tilskud...hjælp

Indlæg af pendec » 03 apr 2019 16:53

leo-pol skrev:
03 apr 2019 16:30
Tja... men burdte skorstensfejeren ikke at kunne se hvad der står i BBR... tænker bare at det er vel noget der popper op i hvad han skal servicere... han har da ikke været bleg for at tage penge for rensning af røgrør selv om han ved at den gamle brændekedel ikke har været brugt siden stokkeren kom op og han ikke har hevet så meget som 1g snavs ud af den...
Det er jo nok det samme som her, jeg har 2 skorstene, og en ubrugt brændeovn. Sålænge der er hul i skorstenen til røgrør, så betaler jeg også for det. Også selvom han ved den slet ikke bruges, og påpeger det da også. De har så en masse obligatoriske gebyr , og de koster, afhængig af deres pris.


Besvar