Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af pelle » 25 dec 2018 13:27
pelle skrev: ↑25 dec 2018 13:15 Sådan en olietank kan holde mange mange år. Der er ingen ilt tilstede, så der kommer ingen tærring.. Ja.. Jeg har svejst studse på og sat forstærkning ind i tanken. Har boret 12 stk 10 mm huller. 6 stk huller i hver side og tilsvarende ens på den anden side. Der er sat 6 stk 10 mm stænger igennem tanken og det hele svejses tæt. Jeg har dog bemærket olietanke hvor der sidder forstærkning i. Hvis du følger rådet fra pso kan du nøjes med at bruge et af de studse der peger ovenud og montere et tee på det. top af tee til den åbne eks. og så fremlø'b fra kedel kreds ind i siden på tee og vekselkreds ud af den anden side. Det vil virke ret godt endda Der er svejst en 1/2 tommer studs på i bunden på tanken. Den kan du benytte til returen på vekselkredsen. Så, den eneste studs du behøver svejse på er den til returen til kedelkredsen.
Indlæg af pelle » 25 dec 2018 13:30
D-jerup skrev: ↑25 dec 2018 13:25 Ja i må undskylde de mange spørgsmål. Men VVS er ikke der min viden er. Dog kan jeg lave det meste selv. Bare jeg lige finder ud af hvordan det hele skal strikkes sammen
Indlæg af Zarge » 25 dec 2018 13:31
Indlæg af D-jerup » 25 dec 2018 15:59
Indlæg af pelle » 25 dec 2018 17:45
D-jerup skrev: ↑25 dec 2018 15:59 Hvad bruger i af blandesystem for ikke at lukke alt for varmt vand ind og for at sikre st pumpen stopper når tank er kold. Mit gulvvarme er pt bare koblet på det gamle radiator system uden blande sløjfe eller lignende. Og så fyre vi efter behov. Og hvordan ville en tegning se ud hvis jeg køber en tank der er godkendt til tryk altså uden varmeveksler
Indlæg af D-jerup » 25 dec 2018 23:07
Tilbage til "Fastbrændsel"