John Skov Jensen skrev: ↑28 feb 2018 20:11
Et hus i det fri
2 store trillebøre læs bøg om dagen
Lige nu napper hus og garage 24 kw/time
Værkstedet 12 kw/time
Så Atmos kedlen arbejder godt næsten hele døgnet med en ydelse på 43-44 kw
Er de 24kw/timen gennemsnittet over hele dagen?
Jeg har de seneste 5 dage brugt 2850kWh, svarende til et konstant forbrug på 23,5kW døgnet rundt. Fremløbstemperaturen ligger og svinger mellem 65 og 70 grader alt efter udetemperaturen. I den ene stue er der lidt problemer med at holde temperaturen oppe på 21-22grader grundet der simpelthen ikke er nok radiatorkapacitet.
Der bliver brugt godt med brænde i kedlen, en typisk dag tænder jeg op ved 6:30 tiden hvor fremløbstemperaturen stadig er oppe på set point (der ligger gerne et par små gløder tilbage, men kedlen er selvfølgelig stoppet). Fylder efterfølgende brænde på 2-4 gange (det hjælper konen er på barsel). Om eftermiddagen når jeg kommer hjem, så er er fremløbet stadig oppe i temperatur og jeg tænder op igen ved 18-19 tiden (igen er der et par smågløder tilbage). Om aftenen skal den også have 2-4 opfyldninger, og jeg prøver at time det med at sidste opfyldning sker inden jeg går i seng. På det tidspunkt er akkutanken næsten helt varm, og fyret går på pause. Jeg savner virkelig at have en større akkutank.
Der bliver brugt 2-5 fyldte trillebøre med brænde om dagen