pelle skrev: ↑16 mar 2019 18:30Dog kniber det lidt med at se når der ikke er noget ordentligt lys og man skal læse det der står med helt småt. Der kunne en læsebrille jo være god. Jeg fandt dog en lille fin led lommelygte på ebay, man lige kan finde frem. Den fylder intet i lommen og man slipper for brillen, da jeg med lyset kan se helt skarpt. Ja, hvad mere kan man ønske sig. Fagre nye verden .
Ligteren er for at illustrere størrelsen af lygten. Lygten er super go.
Præcis det, tror jeg ikke du skal bekymre dig om. Jeg har præcis samme problem og haft det i 5-6 år. Der er lige så meget ukontrolleret diabetes type2 i det, som alderdom, desværre kan svingninger forårsage synet i periode bliver værre og det ikke kun er læseafstanden på 20-30cm som er et problem, så kan undertekst på tv på 5 meter, næsten også begynde at påvirkes men jeg får også at vide, at det er alderdom for nogle, når det jo svækkes.
Og enig, lys hjælper rigtig meget, og fik også at vide jeg har måske selv ødelagt syn som yngre ved ikke at arbejde i oplyste områder, og kun sidde ved pc ;(
Nu er der masser af lys omkring mig, og stor pc skærm, stor telefon og hvad man kan gøre for at afhjælpe det og slippe for læsebrillen, og det går egentlig fint.