Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Motoren går ud

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Motoren går ud

Indlæg af Tom_AT » 14 jun 2017 22:33

Mange tak :)


EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Motoren går ud

Indlæg af EJB » 15 jun 2017 10:45

Tom_AT skrev:Jeg tror ikke helt jeg forstår det her.
Du skriver at du intet som helst aner om biler, men vælger alligevel ikke at oplyse noget som helst om bilen andet end det er en Mitsubishi, for alle Mitsu'er må jo være ens? Der er satme stor forskel på om det er en 30 år gammel bil eller en 5 år gammel bil.

Du har kort forhørt dig hos en mekaniker og tager umiddelbart hans ord for gode varer velvidende at der jo er noget galt med bilen. Hvorfor ikke prøve en anden mekaniker?
Jamen, jeg svarede da på det, da du spurgte til hvad for en bil det er.

-Og jeg har ikke kort forhørt mig hos mekanikeren. Jeg har gentagne gange prøvet at få det lavet.
Han har så ladet mig købe noget, jeg skulle hælde i benzinen, når jeg tanker.
Det har ikke hjulpet.

Derfor min henvendelse her på Stokerpro. Mit håb var at få nogle svar, som jeg så kunne fodre mekanikeren med, i stedet for bare min egen argumentation, som tydeligvis er mangelfuld. Jeg mente jo, at når jeg sagde til mekanikeren at bilen går i stå, lige efter start, og det sker når jeg kobler ud i et kryds, så falder omdrejningerne og motoren går ud. Ja, så ville han lave det, men i stedet siger han, at målingerne er fine, og så er det, jeg skal købe det der benzin-tilsætning.

Det skal lige siges, at omtalte mekaniker er ejeren af et temmelig stort værksted, med mange ansatte, og ellers har jeg kun været tilfreds. Hvad jeg også høre fra andre kunder.

Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: Motoren går ud

Indlæg af Hemhems » 26 jun 2017 21:09

Hej

Find nu en anden mekaniker, og en der ved noget om ældre biler med 1gen direkte benz insprøjtning, om du så må kører lidt længere væk..

Ham du bruger nu er nok mere interesseret i dyrere reperationer, end det han kan lokke ud af ejere af gamle biler, og i dag ved mange mærke-mekanikere ikk ret meget om gammel teknik og elektronikken er også meget sværere at tyde..

Kender ikk de GDI'er og det kan være mange ting der giver tomgangs besvær og hvis servicen på bilen ikke er blevet foretaget nogenlunde regelmæssig gør det det kun mere besværlig, desuden kan man komme ud at skifte mange forskellige dele uden at finde den rigtige kur..

Men rens af spjæld og evt maf sensor kunne være det første der skulle kigges på, da det tit er skidt der sidder i disse som får bilen til at køre uregelmæssigt..

Der er flere video'er på youtube som måske kan hjælpe, men kender ikk din motorkode så det var bare en søgning på 2.4 GDI jeg foretog, men på en gammel bil bliver delene slidt og skidtet ophober sig over 15 år osv --> https://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Re: Motoren går ud

Indlæg af Flammen » 02 jul 2017 20:37

når nu du ikke har problemet, når du lader motoren varme lidt op først. så er min første tanke at det er en defekt temp. føler eller defekt lambdasonde.
det kan kontrolleres med en alm. multimeter

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Motoren går ud

Indlæg af EJB » 03 jul 2017 20:59

Tak for jeres fine in-put.

Problemet ser nu ud til at være løst.
I hvert fald holder motoren til, at der bliver koblet ud, mens bilen er i fart uden at gå ud. Herligt.

Mekanikeren koblede motoren til en, ja, lungemaskine forklarede han.
Den har stået og kørt med noget speciel væske, der skulle rense motoren.
Det er en maskine der anvendes til diesel motorer, men også kan anvendes til GDI motor.


Hemhems
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30 jan 2012 19:44
Mit fyr: Scotte 10kw V7 styring/BS20
Areal: 100m2
Brændsel: SJS 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: 3500kg
Geografisk sted: Vesterhede - Hvor ingen kan høre dig Skrige!
Modtaget likes: 2 gange

Re: Motoren går ud

Indlæg af Hemhems » 03 jul 2017 23:16

EJB skrev:Tak for jeres fine in-put.

Problemet ser nu ud til at være løst.
I hvert fald holder motoren til, at der bliver koblet ud, mens bilen er i fart uden at gå ud. Herligt.

Mekanikeren koblede motoren til en, ja, lungemaskine forklarede han.
Den har stået og kørt med noget speciel væske, der skulle rense motoren.
Det er en maskine der anvendes til diesel motorer, men også kan anvendes til GDI motor.
Ja det er nok sådan en rensmaskine ala den her --> https://www.skanoil.dk/products/bardahl ... skine-9153

Så hvis det har hjulpet er det aflejringer i dyser og cylindrene som er skyllet væk nu..


Besvar