Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Besvar
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af Zarge » 08 okt 2016 12:05

Havde ikke lige tænkt på en rundsav, men selvfølgelig, den er nok også mener at styre...


SorenH
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 maj 2012 15:17

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af SorenH » 25 apr 2017 13:52

Har lige sat min Worx Landroid S 500 WiFi op.
Skal lige have ændret lidt på kabelføringen, da der er lidt kant på fliserne, som er lidt for høj.
Med hensyn til støj, så siger den stort set ingenting. Kun en lille summen fra motoren.
Måtte dog ud og købe ekstra kabel+pløkker, da der lige manglede 20m :(
Prøver også at købe et lille overdækken fra Biltema, da den ellers vil stå ude i alt vejr.

TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af TOTAL » 25 apr 2017 18:43

SorenH skrev:Har lige sat min Worx Landroid S 500 WiFi op.
Skal lige have ændret lidt på kabelføringen, da der er lidt kant på fliserne, som er lidt for høj.
Med hensyn til støj, så siger den stort set ingenting. Kun en lille summen fra motoren.
Måtte dog ud og købe ekstra kabel+pløkker, da der lige manglede 20m :(
Prøver også at købe et lille overdækken fra Biltema, da den ellers vil stå ude i alt vejr.
Husk at få den opdateret, så du kan logge på wifi. Du kan evt melde dig som beta tester på android appen, hvis du bruger den, og hente beta versioner af firmwaren inde på deres dropbox. Men ellers en udemærket robot, specielt efter de så småt er ved at få styr på de forskellige bugs :)

du skal vel have lavet et hul i taget til den, ellers vil regnsensoren jo ikke fange det regner, og den skal på tur rundt i kanten hver gang. De skulle jo fint kunne stå ude i alt slags vejr, det er de jo lavet til.
Vaillant varmepumpe

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af BWJ » 25 apr 2017 18:58

SorenH skrev:Har lige sat min Worx Landroid S 500 WiFi op.
Skal lige have ændret lidt på kabelføringen, da der er lidt kant på fliserne, som er lidt for høj.
Med hensyn til støj, så siger den stort set ingenting. Kun en lille summen fra motoren.
Måtte dog ud og købe ekstra kabel+pløkker, da der lige manglede 20m :(
Prøver også at købe et lille overdækken fra Biltema, da den ellers vil stå ude i alt vejr.
Der er også https://www.wupti.com/produkter/bolig-o ... GQodBjAH4Q
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af TOTAL » 25 apr 2017 20:41

Den du linker til er til de gamle modeller, som køre lige ind, og bakker bag ud fra stationen. De nye køre lige ud når de køre fra stationen. Så tror ikke den kan bruges :)
Vaillant varmepumpe


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3374
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 234 gange

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af BWJ » 25 apr 2017 20:54

TOTAL skrev:Den du linker til er til de gamle modeller, som køre lige ind, og bakker bag ud fra stationen. De nye køre lige ud når de køre fra stationen. Så tror ikke den kan bruges :)
nå nå, men så https://www.youtube.com/watch?v=SIFZDcrXmw8 :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

SorenH
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 maj 2012 15:17

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af SorenH » 02 maj 2017 13:20

Den er også ok, men synes at Biltemas er pænere og samtidig næsten ½ pris.
http://www.biltema.dk/da/Fritid/Haven/M ... 000037276/

SorenH
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 maj 2012 15:17

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af SorenH » 02 maj 2017 13:24

TOTAL skrev:Husk at få den opdateret, så du kan logge på wifi. Du kan evt melde dig som beta tester på android appen, hvis du bruger den, og hente beta versioner af firmwaren inde på deres dropbox. Men ellers en udemærket robot, specielt efter de så småt er ved at få styr på de forskellige bugs :)

du skal vel have lavet et hul i taget til den, ellers vil regnsensoren jo ikke fange det regner, og den skal på tur rundt i kanten hver gang. De skulle jo fint kunne stå ude i alt slags vejr, det er de jo lavet til.

Den kunne (med lidt besvær) sagten komme på wifi, med den nyeste firmware (2.04)
Har dog hentet flere Beta versioner på deres Googledrive: https://drive.google.com/drive/folders/ ... mMyTUktbEk
(Senest 2.26)
Synes ikke at den har haft problemer med at føle, når det har regnet.

Der mangler også en guide til Appen, men har fået forklaring på diverse symboler og hvad de gør.

TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af TOTAL » 02 maj 2017 13:36

SorenH skrev:Den kunne (med lidt besvær) sagten komme på wifi, med den nyeste firmware (2.04)
Har dog hentet flere Beta versioner på deres Googledrive: https://drive.google.com/drive/folders/ ... mMyTUktbEk
(Senest 2.26)
Synes ikke at den har haft problemer med at føle, når det har regnet.

Der mangler også en guide til Appen, men har fået forklaring på diverse symboler og hvad de gør.
2.26 kan drille lidt, der er en del der skriver de har problemer på deres forum med den, jeg plejer at holde mig et par versioner bagefter, så de fleste bugs osv er identificeret. Men det er sq rart at den nu kan finde ud af det er en ø den køre rundt om. :).
Det er også kun hvis den har tag over, så vil den jo ikke mærke det regner, så køre den ud for så at finde ud af det regner, og så tager den hele turen rundt om plænen til basen igen. Når den har gjort det en hel uge med regn, så får man spor rundt i kanten af plænen. Så nogle laver et lille hul i taget, så regnen kan dryppe ned på sensoren, så du er fri for den køre runder i regnvejr :).
Vaillant varmepumpe

Jhede
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 jul 2017 10:37

Re: Nogle som har erfaring med Robotplæneklipper....?

Indlæg af Jhede » 25 jul 2017 10:41

Jeg har både haft en Robomow og nu en Worx landroid og er vildt glad for den Worx. Den spiller bare og passer sig selv. Klipper rigtig fint plænen. Robomowen var jeg desværre skuffet over.

Ved ik om jeg må nævne det, men der er et forum på www.robotforum.dk der er for os tosser med robotter, der er nogle gode links og et par få debatter med lidt god info. :wink:

Mvh.


Besvar