Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Måske billigere bilforsikring.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af Lintz » 08 apr 2017 08:30

Nogle der ved hvordan det evt. skal forgå i praksis ???

https://nordjyske.dk/nyheder/tryg-indfo ... 3/112/1513
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af pendec » 08 apr 2017 09:14

Lintz skrev:Nogle der ved hvordan det evt. skal forgå i praksis ???

https://nordjyske.dk/nyheder/tryg-indfo ... 3/112/1513
Alka giver allerede 25% hvis du får installeret deres overvågning som er et GPS modul, den kan jo måle hastigheden og man kan se hvordan du kører fra A til B og på tidspunktet skaden sker. Men det koster når skaden så også sker, for de 25% rabat tror jeg virkelig ikke jeg gider sådan noget pjat.

Det skal så måske siges at man vælger det, ikke som artiklen lyder, at de går ud og siger kunden skal :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af Lintz » 08 apr 2017 09:20

pendec skrev:Alka giver allerede 25% hvis du får installeret deres overvågning som er et GPS modul, den kan jo måle hastigheden og man kan se hvordan du kører fra A til B og på tidspunktet skaden sker. Men det koster når skaden så også sker, for de 25% rabat tror jeg virkelig ikke jeg gider sådan noget pjat.

Det skal så måske siges at man vælger det, ikke som artiklen lyder, at de går ud og siger kunden skal :)
Vil det sige at ALKA kan se hastighed og kørselsmønstre - Men ikke hvor du har kørt ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af MichaelK » 08 apr 2017 09:37

GPS data indeholder vel altid positionsdata, og dermed også en angivelse af, hvor
Du har været?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af pendec » 08 apr 2017 09:43

Lintz skrev:Vil det sige at ALKA kan se hastighed og kørselsmønstre - Men ikke hvor du har kørt ?
Joda, har du ikke set krimi film? nå, måske ikke. men GPS data afslører rigtig meget, dog ikke hvor mange som er i bilen og hvem som kører :(

Men det er nok til at fastsætte ca. 95% sikkert hastigheden og vejen du kører på og klokkeslet osv..

Om det så bliver rigtig overvågning som artiklen nævner og de indhenter dit kørselsmønster, som nok er via en mobil forbindelse så de ringer den op og indhenter gps data og lukker forbindelse til mobil data igen. Det kan jo også ske, men så har du da 100% fået en bigbrother indenfor dørene, jeg ville aldrig acceptere sådan en type overvågning. Det er jo næsten som de snakkede om med TV skærme og mikrofoner, som samsung/Lg havde aktiveret hele tiden og optog dine samtaler, bare fordi du skulle tale med tv engang imellem og så misbruges det og sendes over internet selvom du ikke taler kommandoer til tv.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af Lintz » 08 apr 2017 09:53

pendec skrev:Joda, har du ikke set krimi film? nå, måske ikke. men GPS data afslører rigtig meget, dog ikke hvor mange som er i bilen og hvem som kører :(

Men det er nok til at fastsætte ca. 95% sikkert hastigheden og vejen du kører på og klokkeslet osv..

Om det så bliver rigtig overvågning som artiklen nævner og de indhenter dit kørselsmønster, som nok er via en mobil forbindelse så de ringer den op og indhenter gps data og lukker forbindelse til mobil data igen. Det kan jo også ske, men så har du da 100% fået en bigbrother indenfor dørene, jeg ville aldrig acceptere sådan en type overvågning. Det er jo næsten som de snakkede om med TV skærme og mikrofoner, som samsung/Lg havde aktiveret hele tiden og optog dine samtaler, bare fordi du skulle tale med tv engang imellem og så misbruges det og sendes over internet selvom du ikke taler kommandoer til tv.
Kan godt se en ide med hastighed og evt. kørselsmønstre hvis man derved kan opnå en klækkelig besparelse - Men det rager ikke dem hvor jeg kører - eller hvor jeg har været.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af DBS » 08 apr 2017 11:44

Du bliver allerede overvåget :wink:

https://anpg.dk/

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af bennylar » 08 apr 2017 13:13

DBS skrev:Du bliver allerede overvåget :wink:

https://anpg.dk/
Det er jo kun hvis du er en skidt knægt... :wink: icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af Lintz » 08 apr 2017 13:37

DBS skrev:Du bliver allerede overvåget :wink:

https://anpg.dk/
DET har jeg så ikke noget imod - Og noget andet ér at det er ordensmagten. Forsikringen er en privat virksomhed.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Måske billigere bilforsikring.

Indlæg af pendec » 08 apr 2017 17:53

DBS skrev:Du bliver allerede overvåget :wink:

https://anpg.dk/
Hernede er der ikke så mange politi vogne, så den overvågning begrænser sig vist til meget få biler som overvåges og når man altså møder en politi bil :great:


Besvar