Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Findes der en ny bedre herd?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af Torpet » 13 okt 2016 21:12

Det lyder super Christian, bare sig til hvornår du er hjemme, så kigger jeg ind. Det vil være rigtig fint at prøve den. Jeg har iøvrigt også stadigvæk den fotosensor jeg har lovet dig, da jeg har den firkantede og altså har den anden i overskud. Faktisk købte jeg den bare for at have den som reserve, jeg anede ikke der var forskellige modeller :). Du får den gratis.

Send en PB med adressen, jeg har glemt præcist hvor det var :).


Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af T-mek » 13 okt 2016 21:26

Torpet skrev:Det lyder super Christian, bare sig til hvornår du er hjemme, så kigger jeg ind. Det vil være rigtig fint at prøve den. Jeg har iøvrigt også stadigvæk den fotosensor jeg har lovet dig, da jeg har den firkantede og altså har den anden i overskud. Faktisk købte jeg den bare for at have den som reserve, jeg anede ikke der var forskellige modeller :). Du får den gratis.

Send en PB med adressen, jeg har glemt præcist hvor det var :).
Er hjemme lørdag formiddag og hele søndagen.
Adresse + tlf. nr. sendt i PB.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af HR LUCCA » 13 okt 2016 23:23

Hej Torpet hvis ellers denne side er op to date http://andresens-bioenergi.dk/produkter ... otte-10kw/ så burde de have en 10 kw herde :wink:

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af Torpet » 14 okt 2016 00:32

Det link fungerer, det er super godt fundet af dig, Lucca. Jeg har ellers jagtet på nettet og var kommet til den konklusion at man ikke mere kunne købe en sommerherd.

Jeg henter den sommerherd jeg kan låne til at teste med, hos T-mek på lørdag, hvis den viser sig at fungere og hvis så den ligner den på dit link, tja, så er det da helt klart at jeg bare skal se at købe een af dem, hvis de altså så stadigvæk er til salg. Så fint fundet Lucca, det bliver både interessant og spændende om det lavlast problem kan løses på denne måde. Den på dit link ligner helt sikkert noget af det jeg havde i tankerne, som burde kunne køre bedre end en U-herd til de lave kørsler på 10%. Jeg skal nok give feedback når den er afprøvet.

Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Givet likes: 33 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af john m » 14 okt 2016 18:02

Jeg bruger den flade herd og kan godt køre omkring 1,6 kw , men der er ingen økonomi i at den står og futter dernede
det er bedre at den yder lidt mere og lukker ned i perioder.Et 10 kw fyr er jo også testet med en min ydelse på 2,7 kw
for at have en ok virkningsgrad.
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"


Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af vinther2 » 14 okt 2016 18:42

Fatter simpelthen ikke, hvordan nogen mennesker kan gøre det til en videnskab at have et pillefyr. De går så meget op i procent, lux og gram, og jeg ved ikke hvad.
Indstil fyret så det kører optimalt, og så lad være med at gøre mere.

Fyret her, blev indstillet en gang for alle af NBE`s opstartsservice, tror det var "Pillebruger" der var her. Det er nu 4 år siden, og det er minimalt hvad jeg efterfølgende har justeret.

Tror det hedder en sommerherd, jeg kører med, den lille flade, og jeg har aldrig haft andre. Jeg har ikke kompressorrens eller andet fantasy, heller ikke stoker cloud, tror jeg det hedder.
Men en ting jeg er opmærksom på er,- hvis der pludselig, og især i denne tid, kommer sorte piller i askeskuffen. Gør der det, så er en del af hullerne i herden stoppet til.

Som en tidligere nævnte her på forummet: Få dig en hobby, det er trods alt kun en varmekilde, og den skal bare fungere hver dag. Det er ikke et stykke legetøj.
Verden er, efter min mening, meget lille, hvis man mere eller mindre kun går op i sit pillefyr.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af godsejeren » 14 okt 2016 19:36

vinther2 skrev:Fatter simpelthen ikke, hvordan nogen mennesker kan gøre det til en videnskab at have et pillefyr. De går så meget op i procent, lux og gram, og jeg ved ikke hvad.
Indstil fyret så det kører optimalt, og så lad være med at gøre mere.

Fyret her, blev indstillet en gang for alle af NBE`s opstartsservice, tror det var "Pillebruger" der var her. Det er nu 4 år siden, og det er minimalt hvad jeg efterfølgende har justeret.

Tror det hedder en sommerherd, jeg kører med, den lille flade, og jeg har aldrig haft andre. Jeg har ikke kompressorrens eller andet fantasy, heller ikke stoker cloud, tror jeg det hedder.
Men en ting jeg er opmærksom på er,- hvis der pludselig, og især i denne tid, kommer sorte piller i askeskuffen. Gør der det, så er en del af hullerne i herden stoppet til.

Som en tidligere nævnte her på forummet: Få dig en hobby, det er trods alt kun en varmekilde, og den skal bare fungere hver dag. Det er ikke et stykke legetøj.
Verden er, efter min mening, meget lille, hvis man mere eller mindre kun går op i sit pillefyr.
Daws

Nu tror jeg da også nok at torpet har andet og lave end at kigge på fyr bl.a. Renovering af sit sommerhus når vejret har artet sig.jeg går da selv og roder med at vedligeholde mit gods men nu er der så lidt længere mellem det gode vejr til at lave hus og dermed flytter ens interesser. Jeg synes da også det er spændende og pille ved fyr og indstillinger så det spiller 110% så jeg lever jo nok også i en meget meget lille verden :oops:
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af Flemmingth » 14 okt 2016 20:36

vinther2 skrev:Fatter simpelthen ikke, hvordan nogen mennesker kan gøre det til en videnskab at have et pillefyr. De går så meget op i procent, lux og gram, og jeg ved ikke hvad.
Indstil fyret så det kører optimalt, og så lad være med at gøre mere.

Fyret her, blev indstillet en gang for alle af NBE`s opstartsservice, tror det var "Pillebruger" der var her. Det er nu 4 år siden, og det er minimalt hvad jeg efterfølgende har justeret.

Tror det hedder en sommerherd, jeg kører med, den lille flade, og jeg har aldrig haft andre. Jeg har ikke kompressorrens eller andet fantasy, heller ikke stoker cloud, tror jeg det hedder.
Men en ting jeg er opmærksom på er,- hvis der pludselig, og især i denne tid, kommer sorte piller i askeskuffen. Gør der det, så er en del af hullerne i herden stoppet til.

Som en tidligere nævnte her på forummet: Få dig en hobby, det er trods alt kun en varmekilde, og den skal bare fungere hver dag. Det er ikke et stykke legetøj.
Verden er, efter min mening, meget lille, hvis man mere eller mindre kun går op i sit pillefyr.
Hov - hov ! :evil:
Hvad er der galt i at have sit varmeanlæg, med alle de finurligheder man har fået det forsynet med, som hobby. Hellere det end at samle døde sommerfugle eller slå huller i en græsmark efter en lille dum bold eller ? ? 8)
Kan godt ske du synes min verden er lille og kedelig, men den er MIN, og jeg kan lide den :twisted:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af baggadap » 14 okt 2016 23:51

vinther2 skrev:Fatter simpelthen ikke, hvordan nogen mennesker kan gøre det til en videnskab at have et pillefyr. De går så meget op i procent, lux og gram, og jeg ved ikke hvad.
Indstil fyret så det kører optimalt, og så lad være med at gøre mere.

......
Ingen grund til at blive personlig, hvad folk går op i er deres sag!!
Det er fint at dit fyr bare virker og så er den prut ude, men hvis man gerne vil pille lærer man en hel masse om sit fyr som er nyttigt den dag noget ikke virker. Til gengæld bliver man aldrig færdig med at pille, og det er bare fint :great:
Lidt ligesom dem der blot har bilen som transportmiddel, og dem hvor det bliver en livsstil..

dannidines

Re: Findes der en ny bedre herd?

Indlæg af dannidines » 15 okt 2016 03:04

vinther2, det var da unægteligt en fjollet, nedladende og i sig selv en selvmodsigende kommentar - torpet og "os andre" i denne "lille verden" har os jo en hobby - vores pillefyr/solfanger/solceller m.v.

Beklager hvis det ikke kvalificerer sig i din optik, men det gør det i min, og jeg syntes det er hyggeligt ;)

Edit: kan se du selv har haft lidt spørgsmål over tid, dem bør du måske have rettet til en servicemontør ;) ;) ;)


Besvar