Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
nemocharley

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af nemocharley » 09 mar 2015 19:37

Producerede de egentlig selv Multiheaten? Novo pellet og tpk er fra udlandet - jeg ved ikke med MGérne?


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af thy » 09 mar 2015 19:56

nemocharley skrev:Producerede de egentlig selv Multiheaten? Novo pellet og tpk er fra udlandet - jeg ved ikke med MGérne?
ja det gjorde de,og sidst i Tyrkiet eller hvad det hed.. for dem
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

cyberimport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 aug 2011 20:36
Mit fyr: Baxi mg15+ og RTB 16KW
Areal: 300
Brændsel: 6 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Åbybro
Kontakt:

Re: Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af cyberimport » 11 okt 2016 16:18

thomas1956 skrev:Jeg synes du skal gå hårdt til Baxi!
Jeg - og en anden kunde på Bornholm, har begge fået leveret en Baxi MG 15+ i maj 2011. Begge kedler har kørt helt elendigt.
Se længere tilbage i tråden....
Vi har fået skiftet luftkasser adskillige gange (de har været brændt totalt i stykker), jeg har fået skiftet printkort, moduler og software mm flere gange. Intet har hjulpet!
Kedlen har mildest talt kørt af h. til - uanset indstillinger!
Vi har som dig haft utallige besøg af montør fra Baxi - uden et tilfredsstillende resultat.
Vi har begge haft den samme installatør, der har været utrolig hjælpsom i processen, men også har været noget træt af Baxi i denne sag.
Jeg har i en periode dagligt sendt driftdata direkte til Baxi, så de kunne følge med i hvordan kedlen fungerede (eller rettere - IKKE fungerede).

Sagen er endt med at vi begge har fået Baxi til at ombytte MG 15+ kedlen til en Baxi TPK 24 kedel med Scandpell brænder. Jeg har desuden fået lidt penge retur, da TPK kedlen er billigere end MG 15+ kedlen.
Begge vores TPK kedler fungerer fornuftigt / til forskel fra MG15+ eren, der har været en ren katastrofe. Jeg har dog en smule knas med at pillebrænderen ind i mellem melder om fejl på sneglkredsløb, uden at der ser ud til at være noget i vejen i øvrigt.

Som sagt synes jeg ikke du skal finde dig i den behandling fra Baxi. En kedel til den pris (og vel i øvrigt uanset pris) SKAL bare fungere. Alt andet er totalt uacceptabelt. Så det er nok en god ide at slæbe dem i retten
Hej Thomas1956
Jeg har stadig problemer med BAXI, hvilken installatør brugte du ??, vil du ikke lige skrive en email til mig MVH klaus. klaus@cyberimport.dk
Klaus Kirkegaard
Baxi mg15+ 300 m2 bolig / Lager forbrug 8 tons træpiller pr. år.
http://www.cyberimport.dk

Kell Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 jan 2017 04:59
Mit fyr: Baxi MG 15 +
Areal: 140
Brændsel: 8 mm Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: 6

Re: Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af Kell Nielsen » 12 jan 2017 05:37

Hej Thomas 1956,
hvem har du talt med hos Baxi? Står selv med samme historik og er pt blevet tilbudt at få, mod betaling, udskiftet display og enheder plus arbejds løn. Er dog i tvivl når jeg læser tråden om det kommer til at hjælpe.

cyberimport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 aug 2011 20:36
Mit fyr: Baxi mg15+ og RTB 16KW
Areal: 300
Brændsel: 6 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Åbybro
Kontakt:

Re: Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af cyberimport » 16 jan 2017 17:17

Hej Kell
Jeg har de samme problemer med mit fyr, jeg har kørt retssag mod Baxi i de sidste 2 år, og det er endnu ikke afsluttet.
Jeg har også fået et tilbud på udskiftning af styringen, af den vvs service partner som Baxi har anvist, tilbuddet lyder på 20.000 kr., og han vil ikke give garanti på at det kommer til at køre ok bagefter, så jeg har købt et RTB 16 Kw fyr som et sat op ved siden af Baxi fyret så længe retssagen kører.
Klaus Kirkegaard
Baxi mg15+ 300 m2 bolig / Lager forbrug 8 tons træpiller pr. år.
http://www.cyberimport.dk


Besvar