Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstillnger for antal starter pr døgn - D1, D2 osv?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
ole
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 mar 2007 19:50
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Indstillnger for antal starter pr døgn - D1, D2 osv?

Indlæg af ole » 02 jun 2008 21:42

Hej alle,

jeg har indtil nu haft et tænd/sluk-ur til at styre antallet af Scotte - starter om dagen, nu hvor man ikke behøver at have knald på fyret døgnet rundt.

Jeg ser dog nu i manualen, at man kan indstille fyret til 'antal starter pr. døgn' og endda også indstille længde af hver interval (D2)

Hvordan funker dette i praksis? Jeg har pillet lidt rundt, og jeg kan se, at fyret også kan veksle mellem OFF1 og OFF2 - jeg går ud fra, at OFF1 betyder, at fyret er programmeret til at starte X antal gange om dagen.

Er der nogle, der har erfaringer med dette i praksis? Hvad gør man og hvornår? Skal fyret være tændt, når man gør det? (Mit slukkede sig, da jeg begyndte at pille ved det... :roll: ) Og er urstyringen pålidelig (D4)?

Håber, at I kan hjælpe!

Mvh,
Ole


Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Indstillnger for antal starter pr døgn - D1, D2 osv?

Indlæg af Falck » 04 jun 2008 22:24

ole skrev:Hej alle,

jeg har indtil nu haft et tænd/sluk-ur til at styre antallet af Scotte - starter om dagen, nu hvor man ikke behøver at have knald på fyret døgnet rundt.

Jeg ser dog nu i manualen, at man kan indstille fyret til 'antal starter pr. døgn' og endda også indstille længde af hver interval (D2)

Hvordan funker dette i praksis? Jeg har pillet lidt rundt, og jeg kan se, at fyret også kan veksle mellem OFF1 og OFF2 - jeg går ud fra, at OFF1 betyder, at fyret er programmeret til at starte X antal gange om dagen.

Er der nogle, der har erfaringer med dette i praksis? Hvad gør man og hvornår? Skal fyret være tændt, når man gør det? (Mit slukkede sig, da jeg begyndte at pille ved det... :roll: ) Og er urstyringen pålidelig (D4)?

Håber, at I kan hjælpe!

Mvh,
Ole
Hej Ole.
Jeg har interfase på min scotte, og urindstillingen virker fint derfra.
Du ska dog være obs på at det er det er frq på dit elnet der styre klokken, så 24 timer er sikkert ikke 24 timer før den er justeret.
Du kan altid finde den opdaterede manual på: http://www.nordjysk-bioenergi.dk/index. ... 4&CatID=24

Jan

ole
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 mar 2007 19:50
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Indstillnger for antal starter pr døgn - D1, D2 osv?

Indlæg af ole » 05 jun 2008 20:27

Tak!

-Ole

jahmo
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26 jun 2008 13:56

Re: Indstillnger for antal starter pr døgn - D1, D2 osv?

Indlæg af jahmo » 26 jun 2008 14:06

Hej Ole.
Har du fundet ud af hvordan disse parametre skal indstilles i "D" menuen for at timer styringen kører optimalt?
Jeg har også rodet lidt med dette men kan ikke rigtigt få det til at køre som det skal.

På forhånd tak.

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Re: Indstillnger for antal starter pr døgn - D1, D2 osv?

Indlæg af petaas » 30 jun 2008 00:14

Hejsa

Hvis i stiller D1 til f.eks 6 så tager fyret 6 opstarter i døgnet af D2 antal minuter

D1 = Antal starter pr. døgn
D2 = Drifttiden pr. start i minutter.
D3 = Næste start om X antal minuter
D4 = Kalibering af Ur
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


jkl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 sep 2008 19:55
Mit fyr: 16 kW Boink + OPOP
Areal: 130
Brændsel: 6mm Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 9430
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Indstillnger for antal starter pr døgn - D1, D2 osv?

Indlæg af jkl » 18 sep 2008 19:19

Hej
Nu kan jeg se at det er et stykke tid siden du har leget med sommerstyring, hvordan er det gået? Jeg kørte med det gennem PillefyrPro i en uges tid og fik det til at starte et par gange i døgnet. Jeg kunne dog bedre li' løsningen med juletræs-timeren, da den så også tændte og slukkede for cirkulationspumpen. Ellers køler den jo hurtigt varmtvandsbeholderen ned.

vh

jkl

Kenny
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2007 21:53
Mit fyr: Scotte 10KW v6.50, BlackStar kedel
Areal: 170
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Indstillnger for antal starter pr døgn - D1, D2 osv?

Indlæg af Kenny » 18 sep 2008 23:42

Ja - samme problematik har jeg stået overfor: Har også brugt løsningen med cirkulationspumpen koblet på et digitalt tænd-slukur med 2 start/stop i døgnet hele sommmeren. Samtidigt er Stokerkontrol opsat til at køre med 2 timere i samme tidsinterval. Så er der også varmt vand til hele dagen. Men det VILLE nu være nemmere, hvis StokerKontrol også kan styre cirkulationspumpen. Det kan den mig bekendt endnu ikke, men har lade mig fortælle, at løsningen ligger på "tegnebrættet"....


Besvar