Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
pendec

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af pendec » 29 sep 2016 23:01

Alex fs skrev:Husk at pillebruger er tæt med NBE, ikke at RTB er et dårligt fyr, men jeg er ikke imponeret
mgmone er også supporter på MGM her på forum, ud fra indlæg, så er han ikke her så ofte. Hvor pille bruger hjælper ofte, så kan man selv kikke indlæg efter for årsager. Begge gør deres for deres produkt :)


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af newpas » 29 sep 2016 23:23

Ikke for at starte en diskussion men kan du ikke (pendec) lige finde de indlæg hvor karsten i svar til bruger reklamerer for "sit" fyr? :shock: :great:

pendec

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af pendec » 29 sep 2016 23:58

newpas skrev:Ikke for at starte en diskussion men kan du ikke (pendec) lige finde de indlæg hvor karsten i svar til bruger reklamerer for "sit" fyr? :shock: :great:
Nej. Jeg synes personligt mit svar var så neutralt som det kan være. Reklame var ikke nævnt men måske en henvisning til trådstarter?

dannidines

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af dannidines » 30 sep 2016 03:05

Jeg vil mene af pillefyr fra NBE og MGM er dem hvor man får mest for pengene & størst netværk (hjælp / stumper)

Hvilket skal man vælge?! Det som man syntes bedst om, for med de to fyr får man en god varmekilde, så er det bare et spørgsmål om smag i opbygningen, design og mavefornemmelse :)

Jeg har et RTB fra NBE, det samme har den gamle og nu nok en 4-6 andre i omgangskredsen af kollegaer samt familie til os selv og andre, alle er tilfredse med fyret.

Jeg har ikke selv "faktisk" kendskab til MGM, men ud fra forum er der ikke een utilfreds MGM ejer, og vi har en del.

Skulle jeg vælge fyr Idag, så blev det stadig et NBE, men det er bl.a. fordi jeg rejser meget og syntes godt om deres online del.

Held og lykke med valget.

P.s. Både pillebruger (Michael) og Karsten (MGMONE) er super at have på forum, de er der med det samme for brugerne.. Michael er ansat ved NBE (deres service afdeling) og Karsten ved MGM.
Der er ligeledes forhandlere på forum som yder super service ifm Co2 tilskud, vejledning og tilbud, har vil jeg fremhæve Allan fra Hedestoker.dk og Henrik (H.S.) fra Q-pro.dk, alle levere service på højt plan

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af Alex fs » 30 sep 2016 06:37

pendec skrev:mgmone er også supporter på MGM her på forum, ud fra indlæg, så er han ikke her så ofte. Hvor pille bruger hjælper ofte, så kan man selv kikke indlæg efter for årsager. Begge gør deres for deres produkt :)
Hej
ja det burde jeg have tilføjet, det var ikke en kritik af NBEs måde at "reklamere" på, for det er helt fint.
Me det er vigtigt at vide tilhørsforhold, ift. at vurdere ros/ris af et fyr.
Landmand og Jølrøv' af guds nåde


pendec

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af pendec » 30 sep 2016 14:45

dannidines skrev:P.s. Både pillebruger (Michael) og Karsten (MGMONE) er super at have på forum, de er der med det samme for brugerne.. Michael er ansat ved NBE (deres service afdeling) og Karsten ved MGM.
Helt enig, begge gør deres for at sikre kundetilfredshed, at det så nogen gang brænder og man ikke er lige positive for kritik, sådan er livet.

Kan de hjælpe trådstarter til det rigtige valg, så er det jo perfekt. Jeg tror lidt mit eget valg , ville være service+installation+support i fremtiden, når man køber noget som ikke skal til ses, så skal det da også virke og opledes sådan de første mange år ;)

Hvis jeg vidste hvad jeg ved idag, så havde min bio18 aldrig været valget, selvom Pihl talte højt og flot om det :)

nicdal
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 apr 2009 14:22

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af nicdal » 30 sep 2016 15:00

Jeg er helt enig i at Bio18 aldrig var kommet indenfor dørene, hvis man kunne have valgt om.

Jeg er glad for jeres tilbagemeldinger. RTB og MGM var også dem jeg selv havde læst mest om, og der er stor forskel på hvad folk mener når de siger "fyret kører bare, jeg skal intet gøre". Det er jo lidt ud fra hvilke øjne som kigger på opgaven.

En VVS'er jeg indtil videre har talt med har til gengæld peget på Pellux 100, som slet ikke virkede indbydende på mig, og har henvist til at RTB var en opgraderet Scotte med de samme problemer.... Så det er sku svært... Hvem taler sandt ;-)

Så jeg kan forstå at jeg lige nu står med RTB 10, MGM Lux 15 og Pellux 100 på hånden?

RTB lyder indbydende eftersom jeg kan forstå at dens styring kan alt det jeg ønsker. Spørgsmålet er så hvordan den klare at leve uden rensning og hvis man giver den dårlige træpiller?

MGM lyder indbydende eftersom den skulle kunne bruge alle slags træpiller uanset kvalitet. Men kan dens styring sættes op som jeg ønsker det med Danfoss Link og VVB prioritering og som sommerdrift? Og hvordan kører den hvis den ikke bliver renset?

Pellux? ... Pas... Virker til at være inde i varmen hos VVS'ere... Men ikke her på forummet?

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af pille bruger » 30 sep 2016 16:27

nicdal skrev:Jeg er helt enig i at Bio18 aldrig var kommet indenfor dørene, hvis man kunne have valgt om.

Jeg er glad for jeres tilbagemeldinger. RTB og MGM var også dem jeg selv havde læst mest om, og der er stor forskel på hvad folk mener når de siger "fyret kører bare, jeg skal intet gøre". Det er jo lidt ud fra hvilke øjne som kigger på opgaven.

En VVS'er jeg indtil videre har talt med har til gengæld peget på Pellux 100, som slet ikke virkede indbydende på mig, og har henvist til at RTB var en opgraderet Scotte med de samme problemer.... Så det er sku svært... Hvem taler sandt ;-)

Så jeg kan forstå at jeg lige nu står med RTB 10, MGM Lux 15 og Pellux 100 på hånden?

RTB lyder indbydende eftersom jeg kan forstå at dens styring kan alt det jeg ønsker. Spørgsmålet er så hvordan den klare at leve uden rensning og hvis man giver den dårlige træpiller?

MGM lyder indbydende eftersom den skulle kunne bruge alle slags træpiller uanset kvalitet. Men kan dens styring sættes op som jeg ønsker det med Danfoss Link og VVB prioritering og som sommerdrift? Og hvordan kører den hvis den ikke bliver renset?

Pellux? ... Pas... Virker til at være inde i varmen hos VVS'ere... Men ikke her på forummet?
Tag på opdagelse i et par fyrrum,
og se hvordan de forskellige fyr skal passes,
og fungere i hverdagen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af mchlbk » 30 sep 2016 16:31

Jeg har et Pellux 20.

Der var lidt problemer, da fyret var nyt, men det er siden blevet rettet til i de nye modeller. Fyret er så vedligeholdelsesfrit som det vel kan blive. Hvis det er rigtig koldt og blæsende skal der tømmes aske et par gange om måneden, ellers er en enkelt gang om måneden nok. Hver anden-tredje måned kan man rense turbolatorerne også.

Der er ikke meget snak om dette fyr herinde, for når det først er startet kører det bare, så der er egentlig ikke rigtig noget at spørge om.

For folk der går meget op i deres fyrrum er det sikkert kedeligt, men jeg synes det er herligt.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Pillefyr til en som er træt af pillefyr?

Indlæg af Torpet » 30 sep 2016 17:00

Er det ikke lidt uartigt og unfair at hakke på pille bruger (Michael), barer fordi han har tikknytning til NBE? Jeg tror vi er rigtig mange der har haft stor stor glæde af hans fantastiske hjælp med så mange forskellige tekniske spørgsmål. Han svarerr altid ret hurtigt og med stor tålmodighed. Så vær nu lidt flink og fair, Han er ret så uundværlig i dette forum, syntes jeg.


Besvar