Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp til Baxi BOnus 30.... kan man dette?

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Låst
flodhest50
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21 sep 2016 16:04
Modtaget likes: 1 gang

Hjælp til Baxi BOnus 30.... kan man dette?

Indlæg af flodhest50 » 21 sep 2016 16:14

Hej Forum

Jeg er ny herinde og er kommet i lidt af en knibe....

Jeg har købt en BioLine 20 (Ecotek) brænder med snegl, magasin og styring billigt da den skulle pilles ned ved overgang til fjernvarme.

Igår prøvekørte jeg den i skuret.. det lykkedes efter nogle forsøg at få den til at virke som den skulle... men fuldt blus på pillerne :)

Så kom turen egentligt til at jeg ville få en smed til at lave mig en brænderlåge til mit fyr.. men nu kommer problemet så, brænderen passer slet ikke, da den nederste sektion i fyret kun lige er samme højde som brænderen. Derfor kan den selvfølgeligt ikke virke, da den sidder helt oppe i bunden af brandkammeret (de varmeisolerende sten)

Fyret er godkendt til træpiller, olie og brænde (fyrer iidag med brænde) og skorstensfejeren har sagt god for installationen.
Fyret er et Baxi Bonus 30. Og det skal lige siges at den ecotek brænder er noget større i virkeligheden end jeg forestillede mig.

Er der noget jeg kan gøre.. eller skal jeg sælge det hele billigt igen?

Tænkte på om man kunne fjerne stenene i bunden af brændkammet.... så ville den godt kunne side der og brænde lystigt der hvor bunden er nu.. men ved ikke helt om det vil virke og hvor effektivt det ville være

Nogle gode bud?

Mvh Martin


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Hjælp til Baxi BOnus 30.... kan man dette?

Indlæg af Bigfoot » 21 sep 2016 16:42

Da du allerede har et fuldstædig identisk emne kørende omkring dette, låses emnet
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Låst