Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udstandser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Udstandser

Indlæg af Bigfoot » 13 sep 2016 11:14

lamborg skrev:Her er så resultatet af bøvlet . Lille bitte ,sviner ikke og kan brænde 6 timer inden den skal fyldes op
skal hullet ikke være i midten? :shock: icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Udstandser

Indlæg af lamborg » 14 sep 2016 06:53

Hæ . Nix Big det er en del af reto looket :-).. Jo men den smuttede på den første :-)
Kenneth . Den skal ikke stå sådan . Men det er et problem som folk med restuarent har . Stearin sviner som en i helvede og når jeg har fuldt hus kører der 36 fyrfadslys i salen og det soder + når folk flytter på stagerne så skvulper fyrfadslys over og sviner topglas til . Glem alt om lange lys uden topglas det er en meget dårligt kompination ifb med åbne døre .Derfor skal disse små stå i topglasene på stagerne. Eller man kan sætte den i lave glas stager. I de lave glas stager bruger mange små batterilys der flimre men hvor romantisk er en middag for to i lommelampens skær :-).
Jeg snupper et billede som de ser ud i topglas på de høje stager så kan du se meningen :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

xkfc

Re: Udstandser

Indlæg af xkfc » 14 sep 2016 10:27

Det er helheden jeg har lidt æstetiske problemer med, det minder sku for meget af min mors kreationer i genbrugsbutikken icon_cheesygrin.gif Hvis temaet er økologi og genbrug så maden kommer på forskellige tallerkener og det er noget nær umuligt at finde en kniv og gaffel af samme serie, så kan det såmænd være fint nok. Her kan jeg lige fremhæve Cafe K-ærlig i Ribe, hvor jeg syntes at mad, indretning og inventar så absolut går op i en højere enhed. :great:

Jeg har fuld forståelse for at der skal findes alternativer til de skadelige stearin og fyrfadslys.. Hvis der er allergikere og der bestilles fest uden levende lys ville jeg naturligvis efterkomme deres ønske og benytte mig af batteri lys, men ellers ville jeg også bruge nogle små olielamper.

http://www.harald-nyborg.dk/p8913/oliei ... d-40-timer her er et fornuftigt bud, desværre kan de ikke efterfyldes hvilket jeg kunne forestille mig kunne være et ønske.

http://www.homestyle.dk/formstoebte det er så bare en lidt anden pris.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Udstandser

Indlæg af lamborg » 14 sep 2016 14:48

Du har misforstået . Det har intet med bæredygtighed at gøre .
Olielamper som dem fra harald nyborg er allllllt for store og dyre og palmeolie stinker. Du kan få dem i meget små men prisen er 6,5 +moms og når du bruger ca 100 pr weekend så er det alt for dyrt og genfyld er ikke muligt . Derfor er der ikke mange restuarenter der bruger dem. Dem fra Homestyle kender jeg godt men de er for store til topglas og skal jeg have 100 så er det 6000 og det er mange penge .
Det handler om stearinlys der sviner dine vægge med sod og stager der er svære at holde rene + det manglende alternativ .
Og hvis du snkker om udsende så er fyrfadslys som vi har brugt hidtil nu nok heller ikke under katagorien flot design :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Udstandser

Indlæg af Bigfoot » 14 sep 2016 14:55

xkfc skrev:Det er helheden jeg har lidt æstetiske problemer med, det minder sku for meget af min mors kreationer i genbrugsbutikken icon_cheesygrin.gif Hvis temaet er økologi og genbrug så maden kommer på forskellige tallerkener og det er noget nær umuligt at finde en kniv og gaffel af samme serie, så kan det såmænd være fint nok. Her kan jeg lige fremhæve Cafe K-ærlig i Ribe, hvor jeg syntes at mad, indretning og inventar så absolut går op i en højere enhed. :great:
.
Cafe K-ærlig er så vegetarisk...... been there, done that.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :great: :great:
(det er ikke nemt med en vegetarisk frue i huset)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


xkfc

Re: Udstandser

Indlæg af xkfc » 14 sep 2016 21:14

Bigfoot skrev:Cafe K-ærlig er så vegetarisk...... been there, done that.... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :great: :great:
(det er ikke nemt med en vegetarisk frue i huset)
Med en tøs der er vegetar og er gluten og laktose intolerant så er det nærmest en årsopgave at finde egnede spisesteder. :shock: Heldigvis spiser hun fisk, og æg.
Nogle gange har vi så også en veganer på besøg.. det er nu rart med en græsopsamler icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Udstandser

Indlæg af lamborg » 14 sep 2016 21:19

Veganer kan give den bette køkkenchef grå hår :-)
Vedhæftede filer
20160914_154104.jpeg
20160914_154034.jpeg
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Udstandser

Indlæg af J-B » 14 sep 2016 21:38

Det ser sku godt ud, Lamborg, skulle der købes noget tilsvarende, så snakker vi +2k per stage, mindst :great:


Besvar