Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mobilt bredbånd?

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af JFinderup » 26 jul 2016 15:36

Uden at jeg har indsigt, så ved jeg abonnement også spiller ind og så lugter det lidt af softwaresiden/sim-kort der driller.
Firmaet har en afdeling i Thisted hvor lokal private abonnementer havde fint signal, men vores lokale firma telefoner bøvlede big time - en overgang måtte de skifte leverandør væk fra fælles leverandøren bare for at kunne tale normalt. Det gav en hvis fokus fra firmaleverandøren og så blev det ordnet.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank


pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 26 jul 2016 20:16

JFinderup skrev:Uden at jeg har indsigt, så ved jeg abonnement også spiller ind og så lugter det lidt af softwaresiden/sim-kort der driller.
Firmaet har en afdeling i Thisted hvor lokal private abonnementer havde fint signal, men vores lokale firma telefoner bøvlede big time - en overgang måtte de skifte leverandør væk fra fælles leverandøren bare for at kunne tale normalt. Det gav en hvis fokus fra firmaleverandøren og så blev det ordnet.
på telefoni tror jeg ikke de kan gøre meget udover maste dækning. Jeg har hørt/læst at 3 har begrænsninger på deres hastigheder, Jeg har selv set min mobil være 50 meter fra en tdc mast ved Bandholm kro, der kørte en test 90/95, så jeg ved mine tests hjemme ikke er begrænset af mit abonnement.
jeg har dog ingen abonnement eller nogensinde haft, så jeg kunne teste det selv.

Der findes nok noget trafik prioritering sådan som vi kender QoS og sådan giver de plads til nogen og mindre til andre, vil jeg formode. Det har jeg ikke checket op på hvor meget bruges. Men klart er 112 opkald er vigtigst og skal kunne gå igennem, selvom flere melder de dårligt nok kan ringe det i visse områder.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af Zarge » 26 jul 2016 20:28

112 kan man jo også "altid" ringe, altså uanset om man er kunde hos det selskab man kan finde dækning hos, men en form for dækning skal der jo trods alt være... Ved man engang kunne få et erhvervs mobil abonnement som altid valgte kraftigste sender uanset netværk (men det var også dyrt..) ved ikke om sådan noget kan fås mere, og om noget lignende i så fald findes til data også...

pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 26 jul 2016 20:55

Zarge skrev:112 kan man jo også "altid" ringe, altså uanset om man er kunde hos det selskab man kan finde dækning hos, men en form for dækning skal der jo trods alt være... Ved man engang kunne få et erhvervs mobil abonnement som altid valgte kraftigste sender uanset netværk (men det var også dyrt..) ved ikke om sådan noget kan fås mere, og om noget lignende i så fald findes til data også...
Well, nu er mit signal retningsbestemt, og jeg kan ikke tro jeg rammer den næste mast i Nakskov eller Maribo, når jeg peger i anden retning og får 5 streger, så mon ikke du kan ignorere deres ønske om at prioritere din mast til anden?

Der er stadig generelt nogen som har problemer med signal, når man hopper mellem forskellige master, det kan give udfald. Det er bemærket i Bandholm området, der ser det ud som man kastes mellem forskellige master når man har Telenor og samtalen ender brat. Skifter man til GSM Edge/2G , så stopper problemet og er tilsyneladende et prioritets problem for nogle når man har master for tæt på hinanden.

Omkring 112, så tror jeg stadig på at der er prioritering på de opkald og andre sidestilles hvis et opkald til 112 skal igennem, hvis pladsen er træng, så smides andre af, så der er nok prioritering på også hvis problemet er der. Og hvorfor ikke have det :)

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af Aaen » 28 jul 2016 20:04

Takker for den gode respons. Vi har ikke truffet en beslutning endnu.
Dog har jeg kontaktet bredbånd nord, med spørgsmålet: Hvad koster det at få fibernet, velvidende at det ikke lige er i nærheden? Er det muligt med noget egenbetaling at få jer her forbi?

Mon de nogensinde ringer til mig?


pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 28 jul 2016 22:50

Aaen skrev:Takker for den gode respons. Vi har ikke truffet en beslutning endnu.
Dog har jeg kontaktet bredbånd nord, med spørgsmålet: Hvad koster det at få fibernet, velvidende at det ikke lige er i nærheden? Er det muligt med noget egenbetaling at få jer her forbi?

Mon de nogensinde ringer til mig?
Der var da en på langeland som fik trukket kabel fra fyn dertil, tror nok beløbet var 600.000kr , måske billigt nok hvis man er virksomhed og behøver den sikre linje og hurtig respons uden lag :)

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af JFinderup » 29 jul 2016 10:34

Du må høre om der ikke er nogen der skal den vej forbi - måske til Skagen, der kunne tage routeren med og prøve.
Jeg skal først til Skagen i uge 42, og der har vi altid routeren med. Jeg kunne godt gøre holdt på vejen, hvis ikke der kommer nogen du kender fordi før.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

pendec

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af pendec » 30 jul 2016 12:42

Jeg tænkte jeg lige ville dele opsætningen af 4g antennen på huset, så folk har en ide om mulighederne.
Den er ca. 3.5 meter oppe (højdeskræk , tror jeg eller dårlig stige), og så går den lige uden om nogle træer til højre for den.
4g-antenne-gavl.jpg

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af baggadap » 30 jul 2016 16:08

Aaen skrev:Takker for den gode respons. Vi har ikke truffet en beslutning endnu.
Dog har jeg kontaktet bredbånd nord, med spørgsmålet: Hvad koster det at få fibernet, velvidende at det ikke lige er i nærheden? Er det muligt med noget egenbetaling at få jer her forbi?

Mon de nogensinde ringer til mig?
Det er ikke sikkert de reagerer. Min erfaring fra EnergiMidt er, at man skal have fat i den lokale konsulent og få ham til at tale sin sag på deres møder. På den måde fik vi fiber ned ad vores 300m grusvej og rundt i området her udenfor byen, men det krævede en stort benarbejde med underskrifter mv af os beboere. Til gengæld fik vi tilslutningen for 750kr som var deres standard takst - det får man ikke startet meget gravemaskine for!

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Mobilt bredbånd?

Indlæg af Zarge » 31 jul 2016 22:25

pendec skrev:Jeg tænkte jeg lige ville dele opsætningen af 4g antennen på huset, så folk har en ide om mulighederne.
Den er ca. 3.5 meter oppe (højdeskræk , tror jeg eller dårlig stige), og så går den lige uden om nogle træer til højre for den.
DSC_0052.JPG
DSC_0052.JPG
Nogenlunde samme setup som mit...


Besvar