hjælp til dækvalg

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af Bigfoot »

bennylar skrev:Du skal måske ud i noget firestone, jeg havde nogen der holdt 70.000 km, men hørte de om regnvejr på Hawaii skred jeg i grøften.. så ringe var de på våd vej :wink:

jeg kører selv conti og kører ca 40.000 km på et sæt, (svarer ca til 5 år) oplever ikke hæl/tå selvom min bil er sænket, du bør måske få tjekket din sporing.. eller lidt højere dæktryk, jeg kører med 3.5 bar og har altid kørt med højere tryk når vi snakke /50 profil og under..
vw er en stiv aksel, det kan ikke spores.... når du sænker dem, får den noget mere camber bagi, og jeg har virkelig ødelagt mange conti på den konto.
Ingen tvivl om at Conti er et godt dæk, det har de også fundet ud af med deres priser. Og jeg er simpelthen blevet for nærig til at skulle betale 30% ekstra, fordi der står continental på dem.
Deres skulder på dækket, tåler ikke en voldsom belastning, og det som så ikke er skrevet endnu, er at vi her i huset, kører meget med trailer, hestetrailer, og kombineret med den sænkning, så belaster du dækkets skulder MEGET
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Jeg har kørt Michelin, Nokian vinterdæk, og nu Bridgestone sommerdæk, men ingen af dem
har en skulder der kan holde til mere end ca 50.000 med 3t totalvægt, og somme tider tungt
lastet trailer. Ingen. Og da jeg skiftede til Bridgestone overvejede jeg længe, om jeg skulle skifte
eller ej, for der var fint mønster på slidbanen ca 4mm, men kun 1mm på skulderen, så det blev byt til nyt.

Der er for mange store vandpytter på Holbæk motorvejen i kraftigt regnevejr, til jeg tør køre med mindre.
Men som sagt, netop den model Bridgestone er super gode i regnvejr, og siger ikke ret meget på tør vej,
så jeg er særdeles tilfreds med dem. Men hey, kontroller lige daekonline, for der er stor forskel på
Bridgestone og Bridgestone, på netop disse 2 egenskaber.

Turanza modellen har jeg ikke prøvet, men er i samme prisklasse som dem jeg købte.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af Bigfoot »

ja det ser jeg også nu Brandsen..... det er da helt tosset så mange varianter der er af Turanza T001...... hmm
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af bennylar »

Bigfoot skrev:vw er en stiv aksel, det kan ikke spores.... når du sænker dem, får den noget mere camber bagi, og jeg har virkelig ødelagt mange conti på den konto.
Ingen tvivl om at Conti er et godt dæk, det har de også fundet ud af med deres priser. Og jeg er simpelthen blevet for nærig til at skulle betale 30% ekstra, fordi der står continental på dem.
Deres skulder på dækket, tåler ikke en voldsom belastning, og det som så ikke er skrevet endnu, er at vi her i huset, kører meget med trailer, hestetrailer, og kombineret med den sænkning, så belaster du dækkets skulder MEGET
min VW m stiv bagaksel er da blevet justeret, det kræver bare lidt tid og nogle specielle "skiver", har sænket min golf 2 en lille smule (180 mm eller 18 cm), den blev lige justeret så den stod efter fabriks opgivelser, min skoda har også stiv bagaksel og er også justeret.. så jo det kan man godt, dog er det vist ikke helt lovligt mere.. :wink: . Nu kører jeg så mest med bådtrailer/trailer m op til 1500 kg på har slet ikke de problemer.

nu får jeg så dæk til indkøbspris så sparer en lille smule.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af Bigfoot »

men bennylar, dem du nævner, er også med tromler bagpå..... da er hele bremseanordningen fæstet omkring spindelpladen, så ja der kan det lade sig gøre.
Min 3BG passat, er med skiver, og da sidder åg på aksel, og resten på spindlen, ergo vil det ikke kunne lade sig gøre her.

Ideen er sådan set god nok, men bare ikke praktisk mulig for mig pt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af Bigfoot »

så blev der bestilt Bridgestone Turanza T001......

så håber jeg de ikke skuffer
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af bennylar »

Nej der har du ret, havde ikke lige læst hvad din bil var. . men min golf har nu skiver og der sidder caliber på spindlen er så en golf 2.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Hvis du har valgt dem, med kategori A eller B for våde veje, og 70 - 71 dB i støjniveau,
så tror jeg du bliver godt kørende 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af Bigfoot »

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Hvis du har valgt dem, med kategori A eller B for våde veje, og 70 - 71 dB i støjniveau,
så tror jeg du bliver godt kørende 8)
præcis......

nu venter jeg bare på de bliver leveret.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: hjælp til dækvalg

Indlæg af Jobak »

Nu har du jo godt nok købt dine dæk.
Jeg købte disse hos daekonline.dk den 29/2 2016:
Artikelnummer: R-233703
Ordrenummer: 25804664
Mærke, type og størrelse: Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 225/45 ZR17 91W
Antal: 4
enkel pris: 616 DKK
Total brutto: 2464.00 DKK
Af gode grunde kan jeg ikke fortælle om holbarheden, men for dælen da de er lydløse og runde.
Jeg afmontere nogle Michelin Primacy, de larmerede mere end mine vinterdæk. Især hvis bilen havde stået weekenden over uden at have været i brug.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Besvar