Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forbandede høfeber

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Forbandede høfeber

Indlæg af Knaldperlen » 09 jun 2016 19:24

Hej.

Jeg er i den uheldige situation at jeg i ca 12 årsalderen pludselig blev allergisk overfor græs.

Gennem årerne har jeg prøvet mange forskellige behandlingsformer, men syntes altid der er problemer med det jeg har prøvet.

Jeg startede med øjendråber da det indledningsvist kun var øjnene der blev irriteret. Det gik senere i næsen også hvorfor jeg begyndte med diverse antihistaminer (høfeberpiller). Pillerne har jeg dog haft en del problemer med - en del bliver jeg voldsomt træt af af - de seneste jeg har prøvet hedder alnok. De tager rigtignok høfeber symptomerne, men jeg bliver sindssyg træt, svimmel og hænderne bliber helt følelsesløse/prikkende.
Det bedste jeg har fundet er næsespray kaldet flixonase som er noget binyrebark hormon. Det tager næsten alle symptomer, men øjnene er stadig noget irriteret når jeg vågner om morgenen.

Er der nogle af jer der er/har været hårdt ramt og måske har fundet en "mirakelkur"?

Jeg har hørt nogle prøver akkupunktur, men ved dog ikke hvad slutresultatet bliver.


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af J-B » 09 jun 2016 20:50

Der er noget med en kur hvor du skal have 3 indsprøjtninger, med en måned i mellem, hvad den hedder ved jeg ikke, snak med din læge om det.
Hvis du skal prøve den så er det en fordel at købe det hjem fra en Tysk apotek, der får du 5 ampuller til ca samme pris for 1 i Danmark.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af newpas » 09 jun 2016 21:59

Jeg ved det er drastisk, men den bedste kur er at gøre som min søn: Tag ud at sejle! :shock: :shock: :lol: Han tager også piller men så snart han ser græs i dk løber det hele.

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af mejeristen » 09 jun 2016 22:52

man kan blive vaccineret mod høfeber, MEN det kræver altså mere end 3 indsprøjtninger med en måneds mellemrum.
Mener at kunne huske at der tales om ÅR inden vaccinen er helt dækkende. men er man hårdt nok ramt tager man vel gerne det med
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af Pawgs » 10 jun 2016 06:44

Ja det er noget træls noget med det høfeber.

Jeg er selv meget ramt og tidligere fik jeg en binyrebarkhormon sprøjte ved lægen det tog det hele og virkede stort set med det samme og det virkede hele sæsonen.

Jeg læste en artikel for en 5-8 år siden der omhandlede høfeber og hvordan en god probiotisk mavekultur kunne mindske symptomerne og siden dengang har jeg spist A38 og andre surmælksprodukter til morgenmad hver eneste sommer, og umiddelbart synes jeg at der er en forskel. Det var da et forsøg værd til næste år.

Selv spiser jeg alnok og bruger også flixonase ved siden af.

Hvis du prøver akupunktur så lad så lige høre om det virker, kunne godt selv tænkt mig at prøve det.


Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af Knaldperlen » 10 jun 2016 20:10

Atju - tak for tilbagemeldingerne.

Jeg påtænker at give akkupunkturen et forsøg. De siger man burde mærke forskel efter kun to behandlinger. Til en pris på 400kr pr behandling, burde det være et forsøg værd

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af Bigfoot » 11 jun 2016 06:40

Suk.... jeg er multiallergiker. Jeg reagerer nærmest på ALT, på ALLE tænkelige måder.

Akupunktur, har jeg været igennem, og det var ingen succes. Det var mere en værdi for akupunktøren, der tog sig det ret så godt betalt.

Jeg bruger op til flere slags piller, da jeg ofte oplever at det ene præperat virker et år, men ikke det næste.

Vaccinen er heller ikke ligetil, min læge frarådede mig det faktisk, på grund af de mange udokumenterede bivirkninger, og så også det faktum at den koster en formue. Mener jeg mindes det ville koste omkring 20.000 for mit vedkommende.

den årlige injektion med binyrebarkomon, er til gengæld noget der dur. Jeg skal dog have den dobbelte dosis, og have den to gange om året, ellers kan jeg ikke bevæge mig udenfor i sollys ved græs.
Men den dur.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af Bri_Jac » 11 jun 2016 21:51

Prøv Benadryl, der virker for mig, sa 30min efter indtagelse og holder ca 4 timer (Jeg er allergisk for græspollen og bynke, samt når Birken går helt amok)
http://www.benadryl.dk/produkter/benadryl-kapsler

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af Knaldperlen » 12 jun 2016 19:50

Min egen læge har også talt om injektion med binyrebarkhormon, men jeg er ikke meget for det pga de potentielle bivirkninger (bl.a. Knogleskørhed)

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Forbandede høfeber

Indlæg af Bigfoot » 12 jun 2016 23:22

Knaldperlen skrev:Min egen læge har også talt om injektion med binyrebarkhormon, men jeg er ikke meget for det pga de potentielle bivirkninger (bl.a. Knogleskørhed)
den dosis du får, er mindre end grænsen for hvornår det bliver skadeligt, selv ved dobbelt dosis som jeg får.
Har nemlig fået det undersøgt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar