Kontrol af trådløs router.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas »

Lintz skrev:Har heller ikke fiber. Kører over telefon ledningen. Fik router med da jeg skiftede til tdc fra dlg.
Mindes jeg gav en engangs beløb og mener absolut ikke jeg betaler leje.
Hej Lintz.
Den router du fik er det den såkaldte homebox? den fravalgte jeg nemlig. Havde den på besøg men sendte den tilbage igen, dels fordi jeg synes min d-link var bedre, dels fordi jeg ikke gider ha sådan en boks som skal leveres tilbage hvis jeg skifter udbyder, og sparede penge.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

xkfc

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af xkfc »

Hvis du ikke er forhippet på at det skal være TDC der leverer, kan jeg så klart anbefale dig at finde en anden udbyder. Jeg skiftede væk ved første lejlighed.. De første på banen var Tele2, så blev det Cypercity, og sidste inden vi fik fiber var Fullrate.. Fullrate kan jeg så klart anbefale. der får du en super god router, sparer sandsynligvis penge og servicen er helt i top..
Routeren er Fullrates, men det ville jeg ikke bekymre mig om, man får næsten altid en ny når man skifter selskab, og da jeg havde Fullrate lå der allerede en returlabel i kassen hvis man skulle fortryde. Fullrates udstyr kunne køre 12/1 på samme kabel som TDC kun formår at få 5/128kb stabilt på.
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas »

Hej xkfc.
Vi er nogle af de gammeldags som stadig har fastnet telefon og det er et tilvalg ikke bare fordi vi ikke har gjort noget ved det. Jeg har nogen gange forsøgt at se hvad det ville betyde at skifte til anden udbyder, men må ærligt indrømme at det ligger uden for mine evner, så vi er hos tdc som vi altid har været. Vi har en 10/128 tror jeg nok. Og det er jo rigeligt til vores forbrug.
Når man begynder at kigge på router så bliver man pludselig opmærksom på at det ikke bare er lige til feks har nogen ikke en wlan så man skal sidde og konfigurere noget om, og hvad betyder de hastigheder som der tales om og hvor nyt udstyr skal der til for at det kan køre det nyeste ac eller hvad det nu er. Er det bedre ar købe Asus end en ny d-link som er lidt billigere?
tak for alle svar.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af Lintz »

kovas skrev:Hej Lintz.
Den router du fik er det den såkaldte homebox? den fravalgte jeg nemlig. Havde den på besøg men sendte den tilbage igen, dels fordi jeg synes min d-link var bedre, dels fordi jeg ikke gider ha sådan en boks som skal leveres tilbage hvis jeg skifter udbyder, og sparede penge.
Vi havde homebox. Men det var så en separat harddisk som vi havde stående. Routeren var for sig.
Homeboxen fik vi aldrig i brug og det findes vist ikke mere ved tdc.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
xkfc

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af xkfc »

Jeg har ingen ide om den ene er bedre end den anden, jeg har blot læst nogle test på nettet og der lå Asus'en i top. Når i ikke bruger chromecast, web tv, netflix, tv3play, mm. så betyder hastigheden ikke det helt store, og da jeres linie ved TDC blot er 10/128 jasååå.

Du får altså også fastnet ved de andre udbydere, det er bare gratis :great:
https://www.fullrate.dk/ 199,- incl. fastnet, og du beholder naturligvis samme nummer som du har nu. Du kan jo sammenligne med hvad du giver pt. de er så dyre at det ikke lader sig gøre at se priser på deres hjemmeside, det er i hvert tilfælde svært at finde.

Det er næsten gratis at skifte, det koster ikke noget i sig selv, men jeg mener det koster 100kr at flytte fastnetnummeret, hvis du vil have et nyt nummer koster det gratis.
Eneste ulempe er at du risikerer at være uden internet i en times tid mens der kobles om. Gevinsten er månedlige besparelser, og du skal ikke investere i router, og hvis den skulle fejle, så har du support..

Hvis du bestiller inden d.8/5 smider de sku' lige en 7" tablet med i prisen..

Altså.. den månedlige besparelse + 1. måned gratis (199) + en tablet (799) + du slipper for at købe router (200-1000).. Nu har du måske ikke noget at bruge tablet'en til, men måske du har et bord der vipper icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
11
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Har takket: 58 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af JFinderup »

Hvis du stadig kigger efter at købe en router så kig også på TP-Link - jeg har selv en der skal op en af dagene her og jeg var tilfreds med prisen.
Se evt. her -> https://www.av-cables.dk/traadloes-router/
Jeg handler næsten kun med dem, når jeg skal købe stumper og kabler.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank
xkfc

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af xkfc »

JFinderup skrev:Hvis du stadig kigger efter at købe en router så kig også på TP-Link - jeg har selv en der skal op en af dagene her og jeg var tilfreds med prisen.
Se evt. her -> https://www.av-cables.dk/traadloes-router/
Jeg handler næsten kun med dem, når jeg skal købe stumper og kabler.
Det gælder selvfølgelig bare om at man selv er tilfreds med prisen, men billige kan man ikke sige de er. En hurtig søgning på TP-link Archer C5 gav på AV-cable 784,- mens Wubti kan levere den helt samme for 643,-

Jeg ville ikke købe router ud fra prisen. Jeg ville finde mit behov, udvælge nogle der opfylder mit behov, læse test på de forskellige, beslutte mig for en vare, og så vil jeg jagte priser. Det lyder måske kompliceret, men med internettet er opgaven ganske overskuelig.
Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
11
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Har takket: 58 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af JFinderup »

Det var nu også mere produktet TP-Link jeg vil pege dig i retning af :o) God jagt

PS - De har nu også prisgaranti hos AV - Jeg er blot glad for dem som forhandlere - de gange jeg har handlet er varen kommet meget hurtigt
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af kovas »

Hej Igen.
Livet forandre sig når man ikke længere kan surfe på nettet samtidig med at man spiser morgenmad, laver mad eller ser tv. Nu skal jeg aktivt bevæge mig op på loftet for at komme på nettet. så det bliver meget mindre surfen. Godt eller skidt Tja.
En TP-LINK Archer C20i AC750 - Trådløs router kan fåes for 319 på av cabels og ser ud til at kunne bruges.Jeg handler også gerne med av-cables har samme erfaringer som JFinderup.
@ xkfc. Tak for din indføring i skift af udbyder. Lige nu giver jeg 385/md for fastnet og bredbånd + det løse som ikke er så vigtigt, men hvordan finder man ud af om det er med vis nr? Det er nemlig vigtigt.Noget af prisforskellen er vist også fordi jeg har fastholdt analog fastnet, For at ha telf selvom nettet var nede, men det er egentlig lige meget i dag hvor det køre så stabilt og i tilgift har man jo mobilen. Jeg kan jo nok ikke skifte fra dag til dag, så hvordan er det med levering af router fra full rate kommer den selvom der er en feks månet til der kan skiftes?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
11
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Har takket: 58 gange
Blevet takket: 39 gange

Re: Kontrol af trådløs router.

Indlæg af JFinderup »

kovas skrev:Hej Igen.
En TP-LINK Archer C20i AC750 - Trådløs router kan fåes for 319 på av cabels og ser ud til at kunne bruges.
Den ser fin ud og har mange gode muligheder f.eks. USB udgang til NAS eller printer.
Jeg valgte en model med udvendige antenner. Den ene antenne bliver så udskiftet med et forlængerkabel og en større antenne, så jeg kan få god dækning både i kælder, stue og i haven - men det er så mit behov.
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

Besvar