Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Google Photo.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Google Photo.

Indlæg af kovas » 01 maj 2016 10:11

Hej til Jer.
Jeg har fra gammel tid haft picasa med tilhørende webalbum. har brugt det til at sende biller til flere på en gang mm.Har ikke brugt det siden 2011 og opdager nu at det bliver nedlagt fra dd. Og man skal bruge google photo. Ok men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får adgang til det sd kort som jeg har puttet i pc-en for at lave et album. I det gamle picasa fløj billederne ind på oversigten bare programmet fornemmede nogle billeder i farvandet. ærgeligt for jeg havde ellers lige købt et hæfte fra libris om picasa webalbum for at blive bedre til at anvende det. Spildte penge :cry:
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


pendec

Re: Google Photo.

Indlæg af pendec » 01 maj 2016 22:07

- Du ser normalt et nyt drev dukke op i listen over tilgængelige drev.
- Det kan være din sdkort adapter, får kort til at vises som en anden type enhed, som du stadig finder under listen over tilsluttede drev.. f.eks NikonD5300 folder osv.. Så har du måske en SDKORT1 folder hvis den funger sådan.
- Driver mangler til den som læger din kortlæser?

Forslag er,
du åbner mappen med billederne, så trækker du dem over i google photo
Eller brug guiden her: http://mashable.com/2016/02/23/how-to-g ... PkUZZOOEqi
Der er en desktop uploader app til formålet.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Google Photo.

Indlæg af kovas » 01 maj 2016 22:54

Hej Pendec.
Og tak for svar. jeg kan godt finde sdkortet via stifinder, men det er ikke det jeg forventer at man skal gøre. jeg har søgt hjælp på googel Hø Hø men har ikke fundet den guide som du linker til. Sidder og kigger i den og når frem til at der er noget galt et sted. For det jeg ser på min pc er slet ikke det som der vises i guiden. Og ifølge den skulle programmet autouploade til skyen som jeg også forventede, men som det ikke gør. Jeg må prøve igen at installere det program som skal bruges.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: Google Photo.

Indlæg af pendec » 01 maj 2016 23:05

Jeg bruger ikke Gphoto, så jeg kan desværre ikke hjælpe mere end gætværk, og der kan jeg skyde forbi, da jeg aldrig har brught cloud apps, jeg er gammeldaws og gemmer på fysiske diske som sikkerhedskopier.

Kan ikke lide tanken om at andre kan få adgang til mine ting derude i skyerne, ved en fejl.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Google Photo.

Indlæg af kovas » 02 maj 2016 08:08

pendec skrev:Jeg bruger ikke Gphoto, så jeg kan desværre ikke hjælpe mere end gætværk, og der kan jeg skyde forbi, da jeg aldrig har brught cloud apps, jeg er gammeldaws og gemmer på fysiske diske som sikkerhedskopier.

Kan ikke lide tanken om at andre kan få adgang til mine ting derude i skyerne, ved en fejl.
God morgen Pendec.
Jeg er for så vidt helt enig med dig i din mistro til skyen. jeg har det selv lisså dan. På den anden side så mistede jeg her i foråret den disk som var backup til mine billeder, så jeg tænker at gemme på sdkort + i skyen. Mine ferie billeder fra Rügen er det jo ikke nogen katastrofe om andre ser dem. Men er man til at fotografere sjov i soveværelset så ville jeg da heller ikke drømme om at lægge dem op i skyen.
Tidligere brugte jeg kun picasa webalbum til at samle en flok billeder fra en begivenhed oprette et link som så kunne mailes til deltagerne i begivenheden. Så det var kun et fåtal af billederne som blev gemt på nettet.
Jeg havde jo håbet på at høre fra en som brugte programmet for det er simpelthen ikke muligt for mig at gennemskue hvad det er meningen som jeg skal gøre for at komme videre. Og jeg synes at engelske guides fra google er næsten lige så håbløse. Håber at Libris kommer med en dansk manual. Men lige nu har jeg opgivet at komme videre.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar