Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Panama skandalen

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Panama skandalen

Indlæg af Brandsen » 23 apr 2016 21:55

Halløj i forum,

Nu har lækagen af dokumenter fra advokatfirmaet Mossack Fonseca jo tydeligt bevist,
at rigmænd fra hele verden skjuler deres penge, i et skattely i Panama.
Men tidligere i dag forstod jeg, at det jo i virkeligheden kun er kun toppen af isbjerget,
for et lokalt vestjydsk malerfirma har netop afsløret, at faktisk er hele Jylland ét stort skattely !

Afsløringen kom sig af, at de ved malerarbejde i private vestjydske hjem, ofte selv måtte flytte
rundt på møblementet, for at kunne male helt ind i vægen, og helt ned til soklen, og i den forbindelse
havde de ved talrige lejligheder, når der var tale om malerarbejde i soveværelser, og de deraf følgende
måtte flytte sengene, ganske ofte havde oplevet at stakkevis af plovmænd og tusindekronesedler simpelthen
stak ud under madrassen, og ved nærmere eftersyn viste det sig gentagne gange, at hvis man lige rykkede
lidt i sedlerne, så afsløredes en snedig og ellers godt skjult sengekonstruktion, der indeholdt et ganske anseeligt
beløb, der tydeligvis var undraget skattevæsnet.

Det er jo simpelthen en bombe under det danske vældfærdssamfund ! Vestjyder siger jeg bare !

Oven i købet har de jo rig mulighed for stærkt favorable indkøb, lige over grænsen, jeg mener
Paderborner pils og Nutella hos Duborg og andre grænsehandlere, for ikke at tale om træpiller til tysk moms ?
For ikke at tale om, det de påstår sig fattige, og stærkt spartansk levende i det vestlige udkants Danmark.

Arh, nu må Dr. Lintz eller en anden Stoker Pro redaktør altså prompte træde i karakter, og få oprettet en hurtig
afstemning om, hvad vi i fællesskab bør gøre ved dette uvæsen.

I al ydmyghed kan jeg foreslå, at vi dels sikrer den danske grænse flyttes tilbage til Ejderen, hvor den jo tidligere
retteligt har befundet sig, for at gøre kål på i hvert fald en del af den jydske grænsehandel, og at vi dernæst
brandbeskatter fattige vestjyder, ud fra logikken hos Uliberal Alliance, der har fundet ud af, at man bare skal
beskatte alt det man ønsker sig mindre af, og vi vil jo ikke have fattigrøve her i Danmark, så hvis vi nu beskatter
alle fattige helt vildt, så får vi jo i følge den logik jo meget færre fattige, og dermed mindre behov for skattely og
snedige skjulte konstruktioner i vestjydske sengemiljøer.

Hey Dr. Lintz, tænkte lige det da må være en win-win situation ??

Eller skal vi bare glemme det hele, nu da der alligevel ikke er bare én eneste Stoker Pro frænde i baren,
selv om Dr. Calle både har tørret disken af, tændt hyggebelysningen, og ikke mindst sat små skåle med peanuts
og saltstænger frem ?

Baxi er ikke sur, Baxi er skuffet !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 51 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Panama skandalen

Indlæg af kivi » 24 apr 2016 08:59

Det var da nogle utrolige fordomme om os jyder, sådan udtaler vi os da aldrig om dem fra djævleøen :)

Næh jeg tror snart vi må erklære jylland uafhængig og oprette vores egen stat, som ikke er medlem af EU, så skal vi nok klare os :lol:
Mvh. Ole

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5478
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 422 gange

Re: Panama skandalen

Indlæg af triumph » 24 apr 2016 09:17

kivi skrev:Det var da nogle utrolige fordomme om os jyder, sådan udtaler vi os da aldrig om dem fra djævleøen :)

Næh jeg tror snart vi må erklære jylland uafhængig og oprette vores egen stat, som ikke er medlem af EU, så skal vi nok klare os :lol:
Altså som en slags skattely..... :wink:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Panama skandalen

Indlæg af Lintz » 24 apr 2016 09:22

kivi skrev:Det var da nogle utrolige fordomme om os jyder, sådan udtaler vi os da aldrig om dem fra djævleøen :)

Næh jeg tror snart vi må erklære jylland uafhængig og oprette vores egen stat, som ikke er medlem af EU, så skal vi nok klare os :lol:
Ak ja. Det er jo ikke unormalt at ham Brandsen begynder at se konspiration teorier alle steder sådan en lørdag aften icon_cheesygrin.gif
Henne omkring midnat har han sandsynligvis skildt de fleste lamper af i huset for at se om regeringen har installeret aflytnings udstyr i hans hjem. Samt været ude i post kassen for at se om der sad en PET-agent deri og tog billeder. icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 51 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Panama skandalen

Indlæg af kivi » 24 apr 2016 09:27

triumph skrev:Altså som en slags skattely..... :wink:
Det var da en god ide du kom med der, det må der arbejdes videre med 8)
Mvh. Ole


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Panama skandalen

Indlæg af Lintz » 24 apr 2016 09:38

kivi skrev:Det var da en god ide du kom med der, det må der arbejdes videre med 8)
Skulle det blive sådan engang at vi bliver en selvstændig stat forslår jeg at vi får slettet "plus moms" fra den danske ordbog da det aldrig bliver brugt alligevel.

P.S. Skal en "Jyde-krog" så omdøbes hvis vi bliver selvstændige ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 51 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Panama skandalen

Indlæg af kivi » 24 apr 2016 09:43

Moms? Hvad er det, det har jeg da ikke bestilt.

Vi kan jo lave en navngivningskonkurrence for nyt "jyde-krogs" navn.
Mvh. Ole

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Panama skandalen

Indlæg af Lintz » 24 apr 2016 09:49

kivi skrev:Moms? Hvad er det, det har jeg da ikke bestilt.

Vi kan jo lave en navngivningskonkurrence for nyt "jyde-krogs" navn.
Næ - du. Lad det blive som det er. Men lur mig om der ikke i den nye stat vil være nogle politikere som får den omdøbt til:

"Den uafhængige selvstændige Jyde-lands-stats anhugnings og tilkoblings-anordning mellem selvkørende Automotive køretøjer og semi-selvkørende påspændningskøretøjer"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Panama skandalen

Indlæg af pendec » 24 apr 2016 10:00

kivi skrev:Vi kan jo lave en navngivningskonkurrence for nyt "jyde-krogs" navn.
Det må afhænge af landsdelen? Her hedder det en l-krog , fordi krogen ligner et L og fordi det er på lolland ;)

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Panama skandalen

Indlæg af bennylar » 24 apr 2016 10:03

Kan hurtig se Brandens kommer fra det vest svenske, padeborner er da kun noget de slæber hjem derovre fra... :wink:

os fra Danmark vil gerne ha rigtige øl... :)
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


Besvar