tilbud på woody 16 kw

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Huxi
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25 maj 2012 08:25
Blevet takket: 1 gang

tilbud på woody 16 kw

Indlæg af Huxi »

da mit gamle fyr så småt er ved at brænde igennem flere steder og generelt bare er gammelt, grimt og dyrt i drift ( http://stokerpro.dk/viewtopic.php?t=14974 ) kigger jeg på nyt fyr - jeg er faldet over et tilbud på en woody blackstar 16 kw med silo

tilbudet er fra nogen der kalder sig dansk vind og solteknik fra Aars - men hjemmesiden ser noget antikveret ud og reklamen har jeg fundet på dba.dk........ er der måske nogen alarmklokker der burde ringe? :|

nå men tilbuddet lyder på:

Scotte - NBE BS1016 Kedel til pillefyr med semi rens
Scotte - NBE træpillebrænder 16 kW m. overkogssikring
Scotte - NBE Silo 100 x 100 komplet 500LTR
Scotte - NBE Snegl til træpillefyr 200 cm 10-30 kW
Scotte - NBE Version 7 styring (plus 600 for version 10)
Scotte - NBE Grundfos pumpe Alpha2 25-60-180 kit med shunt
Scotte - NBE Dykrør 100 mm 1/2"
Pilleafvejningsvægt

frit leveret for 19.000 inkl. energitilskud.......

lyder det ikke ok billigt?

mvh.
Huxi

pendec

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af pendec »

Når du nu omtaler dem sådan så...

http://dsvt.dk er siden du mener er ringe? Der er intet nævnt på deres siden om scotte, så mon ikke det er et konkurs opkøb , siden de ikke gider skrive noget om at være forhandler af NBE produkter på deres side? (Det gør andre meget gerne)

De lyder til at have været der siden 2011 men når de nu ikke er forhandler som det tyder på, burde du så ikke købe hos nogen som ER og er autoriseret forhandler af NBE produkter? Det bare hvad jeg tænker er vigtigst, til at starte med, og mon ikke andre kan give et godt tilbud også?
Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
16
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 44 gange
Kontakt:

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af H.S »

Hej
om det er billig afhænger jo en del om hvad du har fået i energitilskud / Hvor gammel din kedel er og hvad dit forbrug er
hvis det er med 3.500 i tilskud ja så er prisen fin hvis det er med 10.000 kr i tilskud så er det ikke billig ;-)
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190
dannidines

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af dannidines »

En god idé er at kontakte lidt forskellige forhandlere og få en Co2 beregning samt tilbud på fyr.

Jeg plejer at have god erfaring med q-pro.dk samt hedestoker.dk - begge to repræsenteret her på forummet.

De gamle handlede bl.a. deres RTB via q-pro.dk, fik en fin pris samt reel Co2 beregning ..

Men som sagt skriv/ring til et par forskellige forhandlere og hav noget at sammenligne mellem ;)

Hjemmesiden syntes jeg ikke man skal blive nervøs ved - det skulle gerne være en VVSer man handler med og ikke en grafisk designer ;)
paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af paw »

pendec skrev:Når du nu omtaler dem sådan så...

http://dsvt.dk er siden du mener er ringe? Der er intet nævnt på deres siden om scotte, så mon ikke det er et konkurs opkøb , siden de ikke gider skrive noget om at være forhandler af NBE produkter på deres side? (Det gør andre meget gerne)

De lyder til at have været der siden 2011 men når de nu ikke er forhandler som det tyder på, burde du så ikke købe hos nogen som ER og er autoriseret forhandler af NBE produkter? Det bare hvad jeg tænker er vigtigst, til at starte med, og mon ikke andre kan give et godt tilbud også?
Mener det er hos dem, min nabo har bestilt et black star og ham der kom ud virkede meget reel.
Og de er da også på NBEs liste over forhandlere
http://www.nbe.dk/forhandlere/

Han fortalte han lige havde været på kursus hos NBE, så tror de er ok, men man ved jo aldrig.
PS, der lagde en flyer i postkassen en dag hvor der var et fint tilbud på black star, så nabo ringede til dem og fik samtidig et godt tilskud til det nye fyr.
PS igen, han har et fint REKA 20 kw, mener jeg det er, og det bliver nu til efteråret skiftet ud med black star icon_cheesygrin.gif

Huxi
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25 maj 2012 08:25
Blevet takket: 1 gang

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af Huxi »

hej
det er med 3500 i tilskud.

næh, ingen krav om at hjemmesiden skal være pæn - men det kunne være rart at man kunne se tilbuddet der også...... nå, men hvorom alting er ser det udtil at jeg må have ringet lidt rundt og høre om der er andre gode tilbud på markedet lige pt....

Mvh.
Huxi
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af bennylar »

Syns prisen ser rimelig ud, normalt køber man da silo og shunt/pumpe særskilt ..?
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif
Huxi
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25 maj 2012 08:25
Blevet takket: 1 gang

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af Huxi »

nu har jeg bestilt ved http://dsvt.dk og fyret kommer imorgen........ god dialog med Henrik fra firmaet og et fantastisk godt energitilskud ( ialt kom det op på 14.000 kr. ) hvilket jo gjorde regningen noget nemmere at sluge :) selvom jeg kom til at købe lidt ekstra i form af iltstyring og en anden silo.

så skal jeg bare igang med at få bakset familien ud af huset så der kan kobles om og installeres fyr i ferien........

mvh.
Huxi
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af triumph »

den iltstyring tror jeg ikke du får meget glæde af.....
Huxi
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 9
Tilmeldt: 25 maj 2012 08:25
Blevet takket: 1 gang

Re: tilbud på woody 16 kw

Indlæg af Huxi »

næh, det kan godt være - men den er sikkert rar at have :)

Besvar