Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

RTB 10 eller 16 med vacuum som afløser for Passat C2?

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
dannidines

Re: RTB 10 eller 16 med vacuum som afløser for Passat C2?

Indlæg af dannidines » 17 apr 2016 08:39

Timer ur på kompressoren så den ikke kan tænde om natten vil selvfølgelig reducere lyden når fyret renser - men ventilerne/lufttrykket er der så stadig...

Jeg ville foretrække, at variablen kunne opsættes i selve styringen og ikke eksterne løsninger der "snyder fyret"

Tænker noget a la en "HVIS" kommando i Excel.. Kg mellem rens: f.eks. 25kg "HVIS" mellem klokken x og y


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: RTB 10 eller 16 med vacuum som afløser for Passat C2?

Indlæg af newpas » 17 apr 2016 14:32

Hvis støj er et problem, så hvorfor ikke kigge på andre typer der ikke støjer??

dannidines

Re: RTB 10 eller 16 med vacuum som afløser for Passat C2?

Indlæg af dannidines » 17 apr 2016 15:22

Støjen er ikke et problem her i huset, men generelt om det er lufttryk eller metallisk/mekanisk rens vil det give en ekstra/højere lyd frekvens under rensen = jeg kunne se en fordel i af udelukke et tidsinterval..

Faktisk har jeg lyttet til forskellige og er af den opfattelse NBE lufttryk er et af de mindst støjende

Megaron
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14 apr 2016 16:51
Mit fyr: Passat Compact C2 m. iltstyring, 13 kW
Areal: 434
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Midtfyn
Givet likes: 4 gange

Re: RTB 10 eller 16 med vacuum som afløser for Passat C2?

Indlæg af Megaron » 17 apr 2016 19:17

Sikke en masse fin information. Tak for det.

Jeg tænker egentlig også, at det må være forholdsvis enkelt at programmere sig ud af rensningsstøj på valgte tidspunkter. A la Danni tænker jeg på et interval pr. xx kg. Hvis værdien af tidspunktet for rensning så er 'lovligt', OK rens. Hvis det er 'ulovligt', udsæt til kl. 09.00 for næste rens. Det ville naturligvis have været mere sandsynligt, hvis der havde været en mulighed for tidsindstilling.

Og på Stokerforum kan jeg se, at man ikke kan føre data fra én styring af samme anlæg over på en ny (hardwarebegrænsninger for optimal udnyttelse af software). Så måske er det for optimistisk lige nu - de har indtil næste fyringssæson :roll:


Besvar