Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sund mad eller bakteriebombe...

Gourmet retter, grill opskrifter, øl, vin og alt andet der handler om mad og drikke
Lær at "pille" kartofler og "fyre" op under sovsen
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Sund mad eller bakteriebombe...

Indlæg af Lintz » 16 apr 2016 19:57

calle skrev:Det er vi fuldstændig enige om. Netop af samme grund, har jeg først haft min debut med rå fisk for nylig. Det smagte nogenlunde og havde en OK konsistent, men at blæse det op på det niveau, som nogen gør, det er efter min mening vildt overdrevet. Jeg synes faktisk ikke rigtig, at det smager af en skid :shock:

Venlig hilsen
Heri må jeg give dig ret. For at få den bedste smags oplevelse skal man købe det et ordentlig sted med friske råvarer.Og det inkluderer altså ikke Føtex og daglig brugsen. Men alligevel synes jeg det er for dyrt og rimeligt smagløs. Konen og datteren er vild med det men jeg foretrækker en China Box istedet. :P
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


calle

Re: Sund mad eller bakteriebombe...

Indlæg af calle » 16 apr 2016 20:19

Lintz skrev:Heri må jeg give dig ret. For at få den bedste smags oplevelse skal man købe det et ordentlig sted med friske råvarer.Og det inkluderer altså ikke Føtex og daglig brugsen. Men alligevel synes jeg det er for dyrt og rimeligt smagløs. Konen og datteren er vild med det men jeg foretrækker en China Box istedet. :P
Jeg har fået det i Japan på en rigtig sushirestaurant. Det var noget af en oplevelse. For det første skulle man af sine sko, før man blev lukket ind. Skønt - jeg havde gået temmelig langt den pågældende dag, så de øvrige gæster fik en extra aromatisk oplevelse. Skoene skulle så ind i en boks, som man låste af. Ligesom en kuffertboks. Problemet var bare, at min størrelse 45 ikke kunne være i boksen icon_cheesygrin.gif Den nydelige japanske servertrice der var iført silkekimono, anede ikke hvad hun skulle gøre. Hun kunne have skreget af grin, men det gør man ikke på de kanter. Jeg masede derfor skoene ind i boksen og fik med nød og næppe låst lågen til hendes store lettelse. Godt det ikke var dig Bigfoot icon_cheesygrin.gif

Selve maden var god og frisk, men med mindre man badede fisk, ris og tang i noget grønt pasta og noget soyasovs, så var det altså som at stikke tungen ud af vinduet :oops:

Tilslutter mig klart China Boxen :great:

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Sund mad eller bakteriebombe...

Indlæg af Lintz » 16 apr 2016 20:22

calle skrev:Jeg har fået det i Japan på en rigtig sushirestaurant. Det var noget af en oplevelse. For det første skulle man af sine sko, før man blev lukket ind. Skønt - jeg havde gået temmelig langt den pågældende dag, så de øvrige gæster fik en extra aromatisk oplevelse. Skoene skulle så ind i en boks, som man låste af. Ligesom en kuffertboks. Problemet var bare, at min størrelse 45 ikke kunne være i boksen icon_cheesygrin.gif Den nydelige japanske servertrice der var iført silkekimono, anede ikke hvad hun skulle gøre. Hun kunne have skreget af grin, men det gør man ikke på de kanter. Jeg masede derfor skoene ind i boksen og fik med nød og næppe låst lågen til hendes store lettelse. Godt det ikke var dig Bigfoot icon_cheesygrin.gif

Selve maden var god og frisk, men med mindre man badede fisk, ris og tang i noget grønt pasta og noget soyasovs, så var det altså som at stikke tungen ud af vinduet :oops:

Tilslutter mig klart China Boxen :great:

Venlig hilsen
Måske en lille selvstændig tråd om Japan turen. Og det at køre 600 km/t....Calle
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Re: Sund mad eller bakteriebombe...

Indlæg af calle » 16 apr 2016 20:27

Lintz skrev:Måske en lille selvstændig tråd om Japan turen. Og det at køre 600 km/t....Calle
God ide. Hvad med et rejseforum Lintzyboy. Det må du kunne klare. Du drikker jo portvin og ryger cigarer sammen med bossen icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen


Besvar