Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

fri el advarsel

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 07 apr 2016 22:11

MichaelK skrev:Alt det bøvl for at spare 150,- om året, det gad jeg ikke. Just my 10 cents......
10 cents her og 10 cents der Drogar-Dolar(LBG).gif

Venlig hilsen


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: fri el advarsel

Indlæg af MichaelK » 07 apr 2016 23:43

pendec skrev:Så har du læst forkert, vi andre sparer 500-800kr på den oplevelse.. Dem kan jeg godt lide for de 30mins det tager at skifte leverandør ;)

Hvis det var sådan her: 27øre * 3700kWh = 999kr, vindstød hvis det var 12 måneder 0,01*3700 = 37kr.

Nu tror jeg ikke de giver mere end de 17øre, så det giver 370kr for mig men alt afhænger af ens førpris, er det første gang man skifter, så kommer man nok fra en pris meget højere end 27øre, seas-nve ligger på 39-44øre her..det kan give nogen 800kr at spare, hvis de kommer med 3700kWh+.

Hvis kun 14% skifter idag(2016), så lyder du til at være en af dem som ikke har prøvet?

måske værd at læse lidt op på det? http://energiwatch.dk/Energinyt/Energis ... 758043.ece
Tillykke med din fine besparelse, gid jeg kunne finde en magen til 8)

Jeg har lige kigget på elpris.dk, og fundet ud af at jeg kan spare 42,- på 6 mdr.
Så det står altså endnu værre til med min besparelse, end jeg umiddelbart
gættede på :wink:

Nu kan man jo ikke sammenligne besparelser, uden at ligestille ens præmisser
for ens valg af elleverandør. Jeg vil have fast pris, og vil kun sammenligne på
elpriser EFTER ophør af evt. introtilbud.
Når jeg sortere i listen efter ovenstående præmisser, så bliver det altså kun
til 42,-. Den priser endda beregnet ud fra et forbrug på 3000 kWh, og her bruger
Jeg "kun" ca. 2500 kWh., så besparerelsen er reelt mindre end 40,-/6 mdr..

Så jeg må holde mig til min tidligere påstand, nemlig at jeg ikke gider det bøvl
for så lidt icon_cheesygrin.gif



PS.: Har altid haft NRGI som elleverandør, og det forsætter altså indtil videre :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 08 apr 2016 01:28

MichaelK skrev:Nu kan man jo ikke sammenligne besparelser, uden at ligestille ens præmisser for ens valg af elleverandør. Jeg vil have fast pris, og vil kun sammenligne på elpriser EFTER ophør af evt. introtilbud.
Man kan heller ikke sammenligne besparelser ud fra dit synspunkt og præmisser alene, vel? . Så skægt er du først sagde du ikke gad det bøvl for småpenge og nu stiller du krav oveni?
Du kan også bilde andre ind du ikke gider det bøvl med at arbejde (og så forklarer du senere dine præmisser, at det er fordi du ikke behøver indtægten,..hhmm)

Os andre tjener jo meget mere på det bøvl end du gør, så andre kan mærke besparelsen. Prøv at forstå andre ikke altid var hos et billigt selskab, og billigt er ikke altid bedst.
Du burde tage højde for
- hvilken side af landet man bor,
- Abonnement / måned (du betaler 6øre/kWh det bliver hurtigt 400kr+ eller mere for en hustand)
- evt. gebyr , BS / kort opkrævning. (Du har ingen på BS, 29kr på papir faktura)
- kWh forbrug
- elnet tilslutningspriser (som for andre kan være højere end dine)
MichaelK skrev:Tillykke med din fine besparelse, gid jeg kunne finde en magen til
NGRi i postnr. 8410 ligger da langt nede på top10'n med fastpriser, både før og efter tilbud på de 33øre du betaler idag. Så måske skal du nærlæse tilbuddene og besøge deres sider, når du udtaler dig sådan.

MEN! Dine penge, dit valg. Bøvl er det dog ikke for os andre...

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: fri el advarsel

Indlæg af kivi » 08 apr 2016 08:23

Pendec kan du ikke lige fortælle os, hvem du har skiftet til for at opnå den besparelse.

Kigger jeg på elpris.dk kan jeg kun spare noget ved introduktionstilbud eller variabel pris.

Desværre kan jeg ikke finde nogen historik over prisudviklingen på variabel pris hos nogle selskaber.
Mvh. Ole

calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 08 apr 2016 09:06

kivi skrev:Pendec kan du ikke lige fortælle os, hvem du har skiftet til for at opnå den besparelse.

Kigger jeg på elpris.dk kan jeg kun spare noget ved introduktionstilbud eller variabel pris.

Desværre kan jeg ikke finde nogen historik over prisudviklingen på variabel pris hos nogle selskaber.
Nu prøver jeg som nævnt variabel pris. Det er godt nok lidt satset, men hvo intet vover ........ icon_cheesygrin.gif Vindstød skriver, at FlexVind startede og sluttede 2015 som det billigste variable elprodukt i Danmark.

Venlig hilsen


pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 08 apr 2016 09:39

kivi skrev:Pendec kan du ikke lige fortælle os, hvem du har skiftet til for at opnå den besparelse.

Kigger jeg på elpris.dk kan jeg kun spare noget ved introduktionstilbud eller variabel pris.

Desværre kan jeg ikke finde nogen historik over prisudviklingen på variabel pris hos nogle selskaber.
Pointen er idag at vil man fortsætte med at spare hele tiden, så skal man også kikke i tilbudsaviserne ;) (metaforisk).
Du får jo, klart nok, ikke en stor besparelse, ved at skifte hvert 6. måneder, det er jo kun 1. gang ;) men du kan vedligeholde den.

Så hvert 6. måned holder du en besparelse på 20-30øre+ , 400-500kr / 6 måneder..
(fast pris 6 måneder natur-energi 216øre, 6 måneder sydenergi,6mdr vindstød) Så ligger du vel med 20øre+ foran de andre.
Det handler vel om hvad man betaler idag for de 86% som ikke har skiftet endnu. NRGi for mig (øst) er 246øre for den aftale som tidligere nævnt er lavere for MichelK ;) Den kan jeg jo ikke udnytte.

Hvorfor vil du ikke spare i intro tilbud?

Du kan se nogle stats her.
http://www.danskenergi.dk/AndreSider/~/ ... 24B1B.ashx

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: fri el advarsel

Indlæg af MichaelK » 08 apr 2016 13:13

pendec skrev:Man kan heller ikke sammenligne besparelser ud fra dit synspunkt og præmisser alene, vel? . Så skægt er du først sagde du ikke gad det bøvl for småpenge og nu stiller du krav oveni?
Du kan også bilde andre ind du ikke gider det bøvl med at arbejde (og så forklarer du senere dine præmisser, at det er fordi du ikke behøver indtægten,..hhmm)

Os andre tjener jo meget mere på det bøvl end du gør, så andre kan mærke besparelsen. Prøv at forstå andre ikke altid var hos et billigt selskab, og billigt er ikke altid bedst.
Du burde tage højde for
- hvilken side af landet man bor,
- Abonnement / måned (du betaler 6øre/kWh det bliver hurtigt 400kr+ eller mere for en hustand)
- evt. gebyr , BS / kort opkrævning. (Du har ingen på BS, 29kr på papir faktura)
- kWh forbrug
- elnet tilslutningspriser (som for andre kan være højere end dine)


NGRi i postnr. 8410 ligger da langt nede på top10'n med fastpriser, både før og efter tilbud på de 33øre du betaler idag. Så måske skal du nærlæse tilbuddene og besøge deres sider, når du udtaler dig sådan.

MEN! Dine penge, dit valg. Bøvl er det dog ikke for os andre...

Hold da kæft en gang lort at lukke ud. :evil: Tror Du da ikke at jeg har siddet og læst
nærmere info om de enkelte selskaber, for at forsøge at gennemskue priserne EFTER
evt. introtilbud mv.?

Det er helt korrekt at NRGI ikke er de billigste, men frasortere man selskaber der kun
ligger højere på liste pga. særlige introrabatter, så ryger NRGI væsentlig højere op på
listen. Derfor når jeg frem til den latterligt lave besparelse (Gældende for mig).

Til sidst et godt råd. Lad være med at tale ned til folk, det klæder dig ikke :evil:

Og så er tråden i øvrigt afsluttet for mit vedkomne.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 08 apr 2016 13:27

Såhhh så så så så. Det skal nok gå alt sammen. Nu skal vi alle sammen være gode venner icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen og god weekend til alle :)

pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 08 apr 2016 13:39

MichaelK skrev:Tillykke med din fine besparelse, gid jeg kunne finde en magen til 8)

Jeg har lige kigget på elpris.dk, og fundet ud af at jeg kan spare 42,- på 6 mdr.
Så det står altså endnu værre til med min besparelse, end jeg umiddelbart
gættede på :wink:

Nu kan man jo ikke sammenligne besparelser, uden at ligestille ens præmisser
for ens valg af elleverandør. Jeg vil have fast pris, og vil kun sammenligne på
elpriser EFTER ophør af evt. introtilbud.
Når jeg sortere i listen efter ovenstående præmisser, så bliver det altså kun
til 42,-. Den priser endda beregnet ud fra et forbrug på 3000 kWh, og her bruger
Jeg "kun" ca. 2500 kWh., så besparerelsen er reelt mindre end 40,-/6 mdr..

Så jeg må holde mig til min tidligere påstand, nemlig at jeg ikke gider det bøvl
for så lidt icon_cheesygrin.gif



PS.: Har altid haft NRGI som elleverandør, og det forsætter altså indtil videre :great:
Prøv du at læse dit eget indlæg og kast ikke med sten når du selv bor i glashus, tak for input og for at stoppe.

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: fri el advarsel

Indlæg af ibsoerensen » 09 apr 2016 11:14

det gode ved det nye er at elregningen bliver overskuelig med få poster (på min regning har der stået en post 'sociale forpligtelser' ) jeg har spurgt hvad det dækkede, fik bare at vide at sådan var det så det er nok til kaffe og kage kassen.



til orientering var der disse to artikler i avisen idag
dansk_energi.pdf
(48.22 KiB) Downloadet 92 gange
el.pdf
(84.39 KiB) Downloadet 101 gange


Besvar