Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

fri el advarsel

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

fri el advarsel

Indlæg af ibsoerensen » 01 apr 2016 16:24

jeg har i dag været inde og se på elpriser på elpris.dk
og faldt over prisen på vinstød.dk her var der et intro. tilbud på kwh pris 191,54 øre
det syntes jeg lød rimeligt der var ingen binding så der kunne ikke ske noget ved at prøve så jeg meldte mig til
der gik en halv time så modtog jeg en mail med en aconto faktura nu var prisen `pludselig 236 øre kwh og leveringen kunne først påbegyndes 1. maj
(den lave pris skulle gælde i april og maj) og yderligere var det kun et aconto som ville blive rguleret senere yderligere skulle aconto betalingen ske senest 8. april altså 3 uger før levering er påbegyndt .
fuldstændigt uacceptabelt så jeg skiftede øjeblikkeligt tilbage til min gamle leverandør de leverer på fastpris 16 øre kwh billigere
Billig el fra danske vindmøller _ Vindstød.pdf
(256.16 KiB) Downloadet 135 gange


pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 01 apr 2016 20:55

Mon ikke det er elpris.dk som er for nyt, og ikke har alle informationer på plads?

Jeg har nettopower.dk (stadig) kan se de får lov til at stå med 12 måneders betaling, selvom de kører 4 kvt.'s med 3 måneders forudbetalt aconto, helt ok men det var altså bagud betalt 1 måned med dankort, så jeg overvejer at vende tilbage til den løsning.

Jeg kan ikke se dine priser på vindstød.dk , det er så nok fordi vi er øst/vest , og strøm koster mindre i vest.
Kan du præsentere noget af den faktura de har sendt dig(som billede, og du kan strege personlige infos over), så kan man måske matche noget af informationen op imod elpris.dk, udover elpris som altså kan variere.

calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 05 apr 2016 16:56

Hvis du gerne vil bruge strøm fra vindmøller, fx. strøm fra Vindstød, så kan du få det gennem El-forbundet.dk, der pt. har deres aftale der. Det er et rigtig godt kompromis mellem miljøbevidsthed og sparsommelighed. Jeg har selv været medlem af el-forbundet.dk i flere år, hvilket jeg har sparet såvel penge som tid på. Det er dog ikke sikkert, at det bliver Vindstød, der i fremtiden leverer strøm til os. Det afhænger af, om de er til at snakke med :wink:

Venlig hilsen

pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 05 apr 2016 20:01

calle skrev:Hvis du gerne vil bruge strøm fra vindmøller, fx. strøm fra Vindstød, så kan du få det gennem El-forbundet.dk, der pt. har deres aftale der. Det er et rigtig godt kompromis mellem miljøbevidsthed og sparsommelighed. Jeg har selv været medlem af el-forbundet.dk i flere år, hvilket jeg har sparet såvel penge som tid på. Det er dog ikke sikkert, at det bliver Vindstød, der i fremtiden leverer strøm til os. Det afhænger af, om de er til at snakke med :wink:

Venlig hilsen
Er det også aconto og forud 3 måneder?

calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 05 apr 2016 21:16

pendec skrev:Er det også aconto og forud 3 måneder?
Bom bom bom :roll: Har lige kontrolleret på min betalingsservice, at jeg betaler hvert kvartal. Om det er forud kan jeg ikke lige gennemskue her og nu. Prøv lige at se nærmere på det dersens el-forbund. Det er altså ikke så tosset endda - og det kommer fra en nærig nordjyde icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen :)


pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 05 apr 2016 23:04

calle skrev:Bom bom bom :roll: Har lige kontrolleret på min betalingsservice, at jeg betaler hvert kvartal. Om det er forud kan jeg ikke lige gennemskue her og nu. Prøv lige at se nærmere på det dersens el-forbund. Det er altså ikke så tosset endda - og det kommer fra en nærig nordjyde icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen :)
Ok, dem har jeg desværre givet op på, før jeg læser videre.. Kan du finde noget information på siden som henviser til priser og aconto, og abbo priser? Der er en masse tekst men ingen information om priser. Der er ingen sammenligning på elpris.dk?? mærkeligt, og så kan jeg undre mig over at de ikke kan opgive noget så simpelt som en liste over aktuelle eller faktuel information om seneste måneders priser.
(At de handler hos dem alle, gør mig ikke mere sikker, kun sikker på det er elforbundet som tjener på at du er kunde)

Jeg ved ikke om jeg vil stole på en webside som lover guld og grønne skove men intet nævner om selve prisen for at få det :evil:

Ved du hvorfor vindstød.dk er nævnt flere gange i sammenhæng med elforbundet.dk? Det er da dem som trådstarter henviser til er korrupt og opgiver forkerte betingelser? Sådanne associationer vil jeg gerne undgå..

calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 06 apr 2016 07:17

pendec skrev:Ok, dem har jeg desværre givet op på, før jeg læser videre.. Kan du finde noget information på siden som henviser til priser og aconto, og abbo priser? Der er en masse tekst men ingen information om priser. Der er ingen sammenligning på elpris.dk?? mærkeligt, og så kan jeg undre mig over at de ikke kan opgive noget så simpelt som en liste over aktuelle eller faktuel information om seneste måneders priser.
(At de handler hos dem alle, gør mig ikke mere sikker, kun sikker på det er elforbundet som tjener på at du er kunde)

Jeg ved ikke om jeg vil stole på en webside som lover guld og grønne skove men intet nævner om selve prisen for at få det :evil:

Ved du hvorfor vindstød.dk er nævnt flere gange i sammenhæng med elforbundet.dk? Det er da dem som trådstarter henviser til er korrupt og opgiver forkerte betingelser? Sådanne associationer vil jeg gerne undgå..
Jamen vi lever jo i et frit land Pendec ....... Vindstød er nævnt fordi el-forbundets medlemmer får deres strøm fra Vindstød for tiden. Det har vi faktisk gjort længe. Jeg har selv prøvet det der med at cykle på hvervekampagnepriser, men det er altså for besværligt. Så hellere overlade arbejdet til andre, og give dem en erkendelighed for det, så lang tid at der også falder noget af til mig. Du kan jo vende tilbage, hvis du gerne vil vide hvad jeg betaler pr. kw. Så skal jeg nok se om det fremgår af en af mine regninger.

Venlig hilsen :)

pendec

Re: fri el advarsel

Indlæg af pendec » 06 apr 2016 10:45

@Calle
Det ville da være fedt for som jeg sagde, elforbundet reklamerer ikke ligefrem med nogen priser på nogen måde. Som virker mærkeligt synes jeg.
Hvem køber en bil , hvor de siger den er billigst i Danmark, der vil de fleste nok gerne se prisen først :)

calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 06 apr 2016 20:18

OK. Indrømmet. Jeg har i dag haft en skriftlig korrespondance med "ejeren" af elforbundet, idet jeg ikke var tilfreds med hans engagement, hvilket har betydet, at jeg af egen drift har indgået en selvstændig aftale med Vindstrøm.

Venlig hilsen

calle

Re: fri el advarsel

Indlæg af calle » 07 apr 2016 12:02

Så er vi på Vindstrøm Flexpris til 17,63 pr. kwh og 12,50 kr. i abonnement pr. måned incl. moms :great: Vindstrøm har så vidt jeg kan se 4 produkter. Jeg har haft Puljevind via El-forbundet, og det er blevet alt for dyrt, selv om det er de nyeste miljøvenlige vindmøller og bla bla bla. Fedt at man kan skifte gratis mellem produkterne :great: Det er også nemmere end nemt, når der blot skal skiftes produkt i den samme selskab :great: Nu håber vi så bare på noget blæst, selv om jeg hader blæsevejr icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen


Besvar