Regler for hestetransport - Forvirrende så det basker...

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
calle

Re: Regler for hestetransport - Forvirrende så det basker...

Indlæg af calle »

pille bruger skrev:Det er skrevet i et svar her https://www.facebook.com/groups/8462929 ... 3/?fref=ts
Den tråd er jo nærmest uendelig, så jeg har opgivet at finde varslingen icon_cheesygrin.gif Jeg har også prøvet at google varslingen, men kan intet finde nogen steder :shock:

Venlig hilsen

pendec

Re: Regler for hestetransport - Forvirrende så det basker...

Indlæg af pendec »

calle skrev:Den tråd er jo nærmest uendelig, så jeg har opgivet at finde varslingen icon_cheesygrin.gif Jeg har også prøvet at google varslingen, men kan intet finde nogen steder :shock:

Venlig hilsen
Tror du ikke den ligner lidt ing.dk når de skriver vi skal have afgifter på træpiller :evil:
Trollefar
Stoker V
Stoker V
15
Indlæg: 163
Tilmeldt: 11 jun 2008 21:20
Mit fyr: Scotte på Opop kedel Ver 4.99
Areal: 170 m2+160 l vvb
Fremviser gerne i postnummer: 8860
Dagligt forbrug: vin 25-30 som 2-3 kg
Årligt forbrug: 5-6 Tons
Geografisk sted: 8860 Ulstrup
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Regler for hestetransport - Forvirrende så det basker...

Indlæg af Trollefar »

Hej

Tror nu kørebogen gælder både privat og firma.

Husk de nødvendige dokumenter!
Transport af dyr må kun finde sted, hvis der i transportmidlet medbringes dokumenter der oplyser om følgende:

Dyrenes oprindelse og ejer

Afgangssted.

Afgangsdato - og klokkeslæt

Planlagt bestemmelsessted

Transportens forventede varighed

Taget fra denne side:

https://www.landbrugsinfo.dk/heste/tran ... heste.aspx

Hilsen Jonas
pendec

Re: Regler for hestetransport - Forvirrende så det basker...

Indlæg af pendec »

Trollefar skrev:Hej

Tror nu kørebogen gælder både privat og firma.
Ikke når du læser gældende EU regler :)

https://www.landbrugsinfo.dk/Diverse/KA ... transp.pdf


Med Rådets direktiv 91/628/EØF af 19. november 1991 om beskyttelse af dyr under transport (3) har Rådet
vedtaget bestemmelser vedrørende transport af dyr for at fjerne tekniske hindringer for handelen med levende dyr
og skabe grundlag for, at de pågældende markedsordninger kan fungere tilfredsstillende, samtidig med at der
sikres en tilfredsstillende beskyttelse af de pågældende dyr.


Der er også masser af ref. til transport virksomheder i dokumentet og brugen af international transport af dyr.

Jeg tvivler på Jensen skal følge regler for erhverv, når det er mellem hjem og træning, for så bliver Jensen sgu træt af alle de dokumenter og læger som skal underskrive papirer under den transport.

Så har du:
(15)
Dyrs velbefindende under transport afhænger hovedsagelig af transportvirksomhedernes daglige praksis. De kompetente myndigheder kan hindres i at udføre deres kontrolopgaver, fordi transportvirksomhederne frit kan operere i forskellige medlemsstater. Transportvirksomhederne
bør derfor i højere grad kunne gøres ansvarlige
, ligesom der må skabes større gennemsigtighed for så vidt angår deres status og aktiviteter. De bør først og fremmest kunne dokumentere, at de er autoriserede, systematisk indberette eventuelle problemer og omhyggeligt føre bog over deres aktiviteter og følgerne heraf.
Jeg ville gerne gå i retten med det argument at EU reglerne som Eric Clausen henviser til, KUN er for erhverv, og ikke henvender sig til private, og der er endda også lagt vægt på formuleringen økonomisk virksomhed.

Så mon ikke kørebog når man læser EU reglerne, kun er erhvervstransport og skrevet for de transportvirksomheder som ikke kan behandle dem ordentlig under transport og ikke henvender sig til alle private, som fortolkes her.

sidst,
den side du henviser til skriver da også klart og tydeligt: Nye EU-regler for dyretransporter omfatter dog ikke hobby- og fritidsbrug

Kan du finde et sted på nettet som siger noget andet :great:

Besvar