Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

valg af nyt fyr efter brand

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 22 gange

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af PellX21 » 02 apr 2016 18:56

Phjgaard skrev:kandidaterne er disse 2 :) http://www.nbe-shop.dk/index.php/traepi ... yring.html Scotten med 80x80silo og 7 styring (måske 10 men det skal jeg lige læse lidt mere op på.

og http://q-pro.dk/pillefyr-stoker/metro-p ... pact20.htm metroen RTB

Jeg er også tiltrukket af LAN styringen i scotten, hvilket nok er en af de ting der holder den som "frontrunner" lige nu :) Er spændt på hvad skorstensfejeren kommer med af indput.
godt nok uden silo - http://bioeksperten.dk/product/metrocom ... silo-1995/


dannidines

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af dannidines » 02 apr 2016 19:00

Der er mere i tilskud at hente end de giver, det er HELT sikkert!!

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af paw » 02 apr 2016 19:42


Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 276
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 22 gange

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af PellX21 » 02 apr 2016 19:51

av - den var ikke helt god på trustpilot :(

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af kovas » 02 apr 2016 19:54

PellX21 skrev:av - den var ikke helt god på trustpilot :(
Du skal bare lige huske at hvis man vælger ikke at betale til trust pilot så får man generelt dårligere anmeldelser. Ikke for at forsvare Gyrstinge som jeg ikke kender, men for at sige at trust pilot skal tages med et gran salt.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af Oldgaard » 02 apr 2016 23:23

kovas skrev:Du skal bare lige huske at hvis man vælger ikke at betale til trust pilot så får man generelt dårligere anmeldelser. Ikke for at forsvare Gyrstinge som jeg ikke kender, men for at sige at trust pilot skal tages med et gran salt.
Tja de er vel faktisk nok den nærmeste smed for mig, men som mange andre lokale her, så bruger jeg dem ikke og kommer aldrig til det!!
Det er desværre ikke første gang jeg hører/læser om deres manglende kundekonduite, tror godt der var nogle som kunne bruge et kursus i det, af Hedestoker ;)
Før i tiden blev de kald guldsmeden gæt selv hvorfor ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

xkfc

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af xkfc » 02 apr 2016 23:45

Et 16kW burde være ganske rigeligt og kan fint køre 20kW, og er da også tidligere solgt som 20kW.

Du skal ikke være bange for økonomien, du kan kun komme til at ærgre dig over at du ikke har skiftet noget før :cry:

Jeg har selv udskiftet et ellers fint TwinHeat 20kW stokerfyr, 6år tog det at tjene sig hjem :great:

Vi har 276m2 tidligere landsbyskole fra 1922, selv de koldeste dage kommer vi ikke over 50kg, nok nærmere 40-45kg i max.

Jeg kan kun anbefale at investere i vejrkompensering hvis du har et reelt behov. Hvis der er langt fra fyret og der måske er gravet rør ned i jorden, og hvis varmeinstallationen ellers er til lave temperaturer.

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=7097.15
Der er vist andre der har lidt problemer med forhandleren.

Når dine hænder er skruet rigtigt på, og du selv kan lave installationen betyder det jo ikke så meget hvilken forhandler man tager, og jeg ved at både Q-pro og Hedestoker sætter en ære i god service.

pendec

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af pendec » 03 apr 2016 00:43

kovas skrev:Du skal bare lige huske at hvis man vælger ikke at betale til trust pilot så får man generelt dårligere anmeldelser. Ikke for at forsvare Gyrstinge som jeg ikke kender, men for at sige at trust pilot skal tages med et gran salt.
Der har været en del snak om lige præcis det, og det ser ikke ud til at man får dårlige anmeldelser af trustpilot, det er stadig brugere som skriver. Så er der dem som mener andre forhandlere skriver hate indlæg for dem. Så er der igen betalingen, og der er rating beregningerne bedre når man betaler, ikke anmeldelserne. Der er dog filter på , så trustpilot skulle efter sigende være mere ops på at gennemskue negative som falske, end hvis man ikke betaler.

men så meget snak om det, generelt , er reglen, 1 negativ = 1 anmeldelse = 1 falsk, har personen lagt flere indlæg på trustpilot, så er chancen for den er falsk mindre menes der også. og det er altså let at se når der er 10 , 1 anmeldelse personer som skriver, så er der nok fusk med i spillet enten fra ejeren eller fra hate brugere.

Nok om det ;)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af triumph » 03 apr 2016 09:14

De har monteret en scotte brænder på min søsters brændefyr, det gjorde de til UG, og til den halve pris af hvad den anden leverandør de spurgte.
Derfor har jeg selv anbefalet firmaet til andre. Også fordi de har mange fyr de kan tilbyde, så de burde kunne give en god rådgivning.
Men nu har jeg hørt fra adskillige, at de har en yderst begrænset viden om de produkter de sælger, og derfor har svært ved at hjælpe folk med problemer / ikke rådgiver folk korrekt om hvordan deres fyr skal installeres

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: valg af nyt fyr efter brand

Indlæg af Hjemme teori » 03 apr 2016 10:17

V10 udvikles der ikke længere på, men den kommer til at kunne opgraderes til V13

V7 udvikles der på endnu, sideløbende med V13, det vil sige at de stadig kan det samme, men V7 er lidt mere bøvlet at opgradere, da det både skal gøres på styringen og i V13 app'en.

Dog vil NBE ikke love at de bliver ved med den sideløbende udvikling/opdatering af V7, så den overgår måske også på sigt til "kun" V13.

V13 er et app baseret interphase til styringen, så den kan tilgås via lokalnet (altså behøves ikke adgang til internet) eller via internet. Da fyret laver en genstart ved opgradering, kan det kun foregå via lokalnet.
Mvh. Sophus


Besvar