Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Keramisk eltænder

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
xkfc

Keramisk eltænder

Indlæg af xkfc » 16 mar 2016 12:38

2 år gik der, så var den slut.
Jeg har desværre ikke overblik over hvor mange optændinger den har lavet og hvor lang tid med strøm på, tælleren er desværre blevet resat under vejs, men minimum 730 er det da blevet til, 800-900 er et realistisk bud.

Der er ikke nogen mekanisk defekt at se, ingen revner eller brud.

Tænderen har stået på 100% og har ikke lavet en eneste fejltænding, typisk er der strøm på 1 til 2 minutter inden fyret går i drift.

Da den er rent keramisk og der ikke er noget metal der rører stel, havde jeg en klar forventning om at den ikke kunne få HPFI relæet til at falde fra når den udåndede..

Jeg blev klogere, for af uforklarlige årsager var HPFI relæet sprunget fra. Jeg har megget hele overfladen til begge ender af kablet, men har intet kunnet finde :|

Ny er blevet monteret, luftindstillingerne er de samme, men effekten er reduceret til 80%... næste (forhåbentlige) 2 års test er skudt i gang icon_cheesygrin.gif


calle

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af calle » 16 mar 2016 13:48

Hej Kenneth.

Hvor havde du den keramiske tænder fra ? Er de mon ens, uanset om man køber dem fra NBE, eller Q-pro ?

Venlig hilsen

calle

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af calle » 16 mar 2016 14:17

Kan se, at den keramiske el-fætter slet ikke fremgår at Q-pro´s sortiment længere. Hvorfor det (Henrik) ? Den er SUPER god :great: Min test-fætter virker strålende endnu 8) Hmmmm - er den måske for god :roll:

Venlig hilsen :)

pendec

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af pendec » 16 mar 2016 15:07

calle skrev:Kan se, at den keramiske el-fætter slet ikke fremgår at Q-pro´s sortiment længere. Hvorfor det (Henrik) ? Den er SUPER god :great: Min test-fætter virker strålende endnu 8) Hmmmm - er den måske for god :roll:

Venlig hilsen :)
Og mig , som lige har anbefalet at se efter en keramisk tænder til sit pillefyr ;) Håber i finder den og skriver tilbage.

calle

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af calle » 16 mar 2016 16:21

pendec skrev:Og mig , som lige har anbefalet at se efter en keramisk tænder til sit pillefyr ;) Håber i finder den og skriver tilbage.
Anbefalet hvem ????

Mvh


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af HR LUCCA » 16 mar 2016 17:52

De kan købes mange steder feks her http://pillestoker.dk/eltaender/eltaend ... ender.html

calle

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af calle » 16 mar 2016 18:33

HR LUCCA skrev:De kan købes mange steder feks her http://pillestoker.dk/eltaender/eltaend ... ender.html


Jo men er det den, som Q-pro udviklede i sin tid ?

Venlig hilsen

pendec

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af pendec » 16 mar 2016 22:35

calle skrev:Anbefalet hvem ????

Mvh
familie. De skulle jo være bedre og holde til flere tændinger og hans er allerede gået efter en sæson.

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af WoodyHugo » 16 mar 2016 22:44

Min keramisk tænder gik efter 10 mdr ( sat i 7/1 2015 og sprang 4/11 2015) ca 250 tændninger , er tilbage på den almindelige bandit

pendec

Re: Keramisk eltænder

Indlæg af pendec » 16 mar 2016 23:03

WoodyHugo skrev:Min keramisk tænder gik efter 10 mdr ( sat i 7/1 2015 og sprang 4/11 2015) ca 250 tændninger , er tilbage på den almindelige bandit
ok :) , så meget for den løsning.. 250 tændinger er da rimelig lavt.?


Besvar