Dækreparationskit?
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Re: Dækreparationskit?
Nej jeg er faktisk ikke sikker på at der ikke er noget gevind. Det ku bare ikke umiddelbart ses, men helt klart jeg må ind under den og kigge nærmere på den reservehjulskasse.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Re: Dækreparationskit?
Du har fuldstændig ret. Det er en katastrofe, at man har tilladt det. Folk ser lysskæret fra forlygterne, og tænker derfor ikke på, at de ikke har lys bagpå. Jeg møder nærmest dagligt biler i lygtetændingstiden, der kører uden lys bagpå.Lintz skrev: Og ja - Der spares garanteret op til flere dråber brændstof årligt ved at slukke baglyset - Dag som nat.
Venlig hilsen
- MichaelK
- Stoker XVIII
- 16
- Indlæg: 4674
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 334 gange
- Blevet takket: 333 gange
Re: Dækreparationskit?
Jeg mener at have læst et sted, at det fra 2017 igen bliver påbudt med kørelys bagpå bilen?
Edit:
Næh, det er faktisk allerede fra 30/6 i år:
http://ing.dk/artikel/usynlige-biler-fo ... elv-167045
Mvh.
Edit:
Næh, det er faktisk allerede fra 30/6 i år:
http://ing.dk/artikel/usynlige-biler-fo ... elv-167045
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
-
- Stoker XII
- 12
- Indlæg: 701
- Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
- Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
- Areal: 238
- Brændsel: Træpiller, brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8920
- Årligt forbrug: 5 tons
- Geografisk sted: Ålum, Randers
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 22 gange
Re: Dækreparationskit?
Jeg har fået lappet 2 dæk hos den lokale autokæde, hvor de brugte "T-Hansen-metoden" - altså udvendigt uden at afmontere dækket!Landlyst skrev:Niks det er kun lovligt til under 30km/t
Dem man buger til biler er en lap man trækker i inde fra så man også lukker hullet i slidbanen så der ikke kommer rust på trådenen
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Re: Dækreparationskit?
Ja det er også det jeg har beskrevet tidligere i tråden. Hvor jeg har fået det gjort ved et anerkendt værksted, som siger at det er ok. Der må jo være meget delte meninger om dette. Men jeg kunne da godt finde på at købe sættet.baggadap skrev:Jeg har fået lappet 2 dæk hos den lokale autokæde, hvor de brugte "T-Hansen-metoden" - altså udvendigt uden at afmontere dækket!
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Re: Dækreparationskit?
På den her Honda, kan man sætte kontakten på auto så tænder den selv baglys når det bliver mørkt. Det eneste man skal huske er ved tåge hvor lyssensoren måske ikke synes at det er mørkt.MichaelK skrev:Jeg mener at have læst et sted, at det fra 2017 igen bliver påbudt med kørelys bagpå bilen?
Edit:
Næh, det er faktisk allerede fra 30/6 i år:
http://ing.dk/artikel/usynlige-biler-fo ... elv-167045
Mvh.
Nu her til morgen med dis kl 8 tænder den også lyset i bag.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Har takket: 22 gange
- Blevet takket: 12 gange
Re: Dækreparationskit?
Jeg ville aldrig acptere at få lappet et hurtigt gående hjul på den måde.... Bare de siger det så tager jeg sgu hjulet og går et andet sted henbaggadap skrev:Jeg har fået lappet 2 dæk hos den lokale autokæde, hvor de brugte "T-Hansen-metoden" - altså udvendigt uden at afmontere dækket!
- kovas
- Stoker XVI
- 12
- Indlæg: 1749
- Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 160+40
- Brændsel: Polar Power 8mm
- Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
- Årligt forbrug: 4992 år 2016
- Geografisk sted: Løgstør
- Blevet takket: 17 gange
Re: Dækreparationskit?
Hej Landlyst.Landlyst skrev:Jeg ville aldrig acptere at få lappet et hurtigt gående hjul på den måde.... Bare de siger det så tager jeg sgu hjulet og går et andet sted hen
Jeg synes sådan set at det er helt fint at du har det sådan. Men når den mekaniker som har gjort det for mig siger god for det, så har jeg egentlig ikke nogen argumenter imod det. Også fordi han sådan set ikke vinder noget ved det. I de fleste tilfælde ville det sikkert give salg af to nye dæk, hvis han ikke tilbød det. Dernæst så dem der taler imod det her i tråden kommer sådan set ikke med nogen tekniske begrundelser, udover at de bare ville gå et andet sted hen.
Mange hilsner Kovas.
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Dækreparationskit?
Prøv at læse dette fra FDM. (Bemærk venligst passus: En korrekt lapning skal altid ske fra den indvendig side af dækket)kovas skrev:Hej Landlyst.
Jeg synes sådan set at det er helt fint at du har det sådan. Men når den mekaniker som har gjort det for mig siger god for det, så har jeg egentlig ikke nogen argumenter imod det. Også fordi han sådan set ikke vinder noget ved det. I de fleste tilfælde ville det sikkert give salg af to nye dæk, hvis han ikke tilbød det. Dernæst så dem der taler imod det her i tråden kommer sådan set ikke med nogen tekniske begrundelser, udover at de bare ville gå et andet sted hen.
http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse ... -paa-bilen
Se også dette:
http://231495.buildyourownpublisher.com ... FEF16F.pdf
Bemærk passus:
UDVENDIGT REPARATIONSMATERIALE, propper, snore, m.v. kan i.h.t. gældende
standarder ikke anvendes. Dels fordi dækket skal afmonteres af fælgen, og dels fordi
en reparation også skal omfatte dækkets indvendige side, således karkasseseparation
og haveri grundet permeation effektivt forhindres.
Derud over kunne man jo tænke lidt på om HVIS man nu fik lappet et dæk på en ukorrekt måde, og HVIS lapningen ikke holder ved kørsel så man MÅSKE forulykker pga dette. Og politiet MÅSKE kan påvise dette, KUNNE man så måske få en bøde eller det der er værre og forsikringen MÅSKE ikke vil dække skade på egen bil samt modpart (værste fald - legemlig beskadigelse) En grum tanke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Dækreparationskit?
Kovas - Der er noget der tyder på at det er direkte uvidenhed fra en automekaniker der udtaler sig sådan. Og din mekaniker er åbenbart ikke den eneste ifølge artiklen her:kovas skrev:Når den mekaniker som har gjort det for mig siger god for det, så har jeg egentlig ikke nogen argumenter imod det.
http://www.motormagasinet.dk/article/vi ... u07LE1IjIU
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.