Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

USB kabel og Tomtom

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

USB kabel og Tomtom

Indlæg af Lintz » 06 mar 2016 13:37

Der er kommet helt nye opdateringer til Tomtom.

Jeg er indehaver af 2 stk. af mærket. En Rider og en 600 go.
De begge er blevet opdateret flere gange før. Rideren skal opdateres med Tomtom Home 2 og 600 Go med programmet My drive Connect.

Denne gang var der overhovedet ingen problemer med Rideren. PC og GPS fandt hinanden og en opdatering på omkring 3 timer forløb planmæssigt.
MEN, med 600 GO er det simpelthen ikke lykkes for PC og GPS at finde hinanden. På GPSén står der at den er koblet op på computeren og jeg skal bruge Tomtom My drive Connect. På pc er programmet startet og den søger efter enhed men siger at enhed svarer ikke.

Under "Troubelshooting" siges der at man skal bruge original kabel mellem pc og Gps. En jagt i hele huset frembragte en 10 til 12 kabler men det lykkes ikke at koble op.
Kan det virkelig passe at der er forskel på kablerne selv om stikkene er ens. Det skal siges at der var to hvide kabler hvor der slet ingen ting sket når jeg forbandt Gps og pc.

P.S. Pc har 3 usb porte, har prøvet alle.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af pendec » 06 mar 2016 15:22

Når du tilslutter GPS, starter du så GPS om eller venter du bare på den spørger om den skal forbinde?

(Mener da stadig Tomtom GPS fungerer sådan)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af Lintz » 06 mar 2016 15:28

pendec skrev:Når du tilslutter GPS, starter du så GPS om eller venter du bare på den spørger om den skal forbinde?

(Mener da stadig Tomtom GPS fungerer sådan)
På Pc er programmet ikke startet op. På Gps har den enten være slukket eller tændt. Prøvet begge dele.
Når kabel forbindes siger Gps at den går i dvale, derefter fortæller den at den er forbundet til Pc og jeg skal bruge Tomtom mydrive til opdateringer.

På Pc starter programmet Mydriver op når kabel forbindes. Derefter vises der "Skaber forbindelse" og derefter "Enhed svare ikke" - "Prøv at afbryde forbindelse til Gps og forbinde igen"

Det sker gang på gang.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af pendec » 06 mar 2016 19:33

Lintz skrev:På Pc starter programmet Mydriver op når kabel forbindes. Derefter vises der "Skaber forbindelse" og derefter "Enhed svare ikke" - "Prøv at afbryde forbindelse til Gps og forbinde igen"

Det sker gang på gang.
Så den finder altså enhed og den kommer så med en fejl.. Måske skal du prøve at afinstallere Mydriver software og installere det endnu engang. Det er da første mulighed? kræver den special driver som lægges ind, så kan det være dette også rettes tilbage til den som virkede.
Måske har din software hentet en opdatering som gør den nu fejler, sådan er det set før. Så igang med original software og se om det hjælper.

Tror ikke det er kabel, når du først ser den finder den, og bagefter "Enhed svarer ikke".
Det er software som viser en besked, det er ikke en windows fejl besked, som gør du skal lukke for software? korrekt?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af Lintz » 06 mar 2016 19:44

pendec skrev:Så den finder altså enhed og den kommer så med en fejl.
GPS finder PC men åbenbart ikke omvendt.

Måske skal du prøve at afinstallere Mydriver software og installere det endnu engang. Det er da første mulighed? kræver den special driver som lægges ind, så kan det være dette også rettes tilbage til den som virkede.
Jeg vil prøve at afinstallere Mydriver på korrekt måde og derefter gen installere den.

Måske har din software hentet en opdatering som gør den nu fejler, sådan er det set før. Så igang med original software og se om det hjælper.

Tror ikke det er kabel, når du først ser den finder den, og bagefter "Enhed svarer ikke".
Kan der være forskel på kablerne? syntes at jeg har læst før at man skal bruge originale kabler

Det er software som viser en besked, det er ikke en windows fejl besked, som gør du skal lukke for software? korrekt?
Det er softwaren som melder fejl
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af Lintz » 13 mar 2016 12:35

Så kom jeg lidt længere i forløbet. Fik afinstalleret MyDrive og geninstalleret igen - Det hjalp ikke meget.
Sad og læste lidt under "Troubelshooting" og fandt ud af at det muligvis er pc som ikke kan genkende hvad der stikkes ind i USB-porten.

Da pc´en er firmaejet og alt styring skal være på engelsk har jeg valgt ikke at gå ind og rode for meget i enhedshåntering - Det har vi folk til i firmaet - Skal bare lige til "Djævle-øen" først icon_cheesygrin.gif

MEN - For lige at tjekke om det kunne være porten der er fejlen har jeg lige installeret MyDrive på konens PC. Derefter forbinde pc og Gps - ikke en dyt skete der :cry:
Og nu kunne Gps heller ikke starte op selv om den blev tilsluttet oplader.
På nettet for at finde ud af hvordan den resettes - Det hjalp og i pc igen.
Gik lidt tid for pc at finde korrekt driver, men så kørte det også :great:

Problemet er nu at jeg nok bliver nød til at sidde og kigge på den skærm i 3 timer og 4 minutter og 43 sekunder
- Nej, 3 timer 3 minutter og 50 sekunder - Næ, nu er det 3 timer 0g 7 minutter icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af pendec » 13 mar 2016 13:02

Lintz skrev:Problemet er nu at jeg nok bliver nød til at sidde og kigge på den skærm i 3 timer og 4 minutter og 43 sekunder
- Nej, 3 timer 3 minutter og 50 sekunder - Næ, nu er det 3 timer 0g 7 minutter icon_cheesygrin.gif
Er du ude og flyve? :twisted:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af Lintz » 13 mar 2016 13:21

pendec skrev:Er du ude og flyve? :twisted:
Næ - Næ. Pendec. Men skal man ikke holde øje med at det forløber korrekt under installationen. :?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af Jens » 13 mar 2016 14:51

Tror Pendec mente, at når tiden blev forøget, så bevægede du dig måske i forhold til tidszonerne :wink: :twisted:
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: USB kabel og Tomtom

Indlæg af Lintz » 13 mar 2016 14:53

Jens skrev:Tror Pendec mente, at når tiden blev forøget, så bevægede du dig måske i forhold til tidszonerne :wink: :twisted:
ÅÅÅHHHH :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar