Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dækreparationskit?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af kovas » 12 mar 2016 15:17

Lintz skrev:Jeg fik vist ved en fejl slettet første indlæg :wink:
Jeg brugte det for cirka 1½ års tid siden på en Scooter - Og det virkede - Ja. Men ville have mine tvivl ved et dæk der skal køre 130 km/t og måske er godkendt til 210 km/t.

Så tror jeg hellere jeg ville bruge skum, ja, ved godt at dækket derefter skal kasseres, men hvor tit punkterer vi nu om dage.
Privat er det 4 biler siden at det er sket for mig og firma mæssigt er det nok omkring 10 år siden.
og jeg kører da nok omkring 50000 km årligt.
Alternativt er der jo også et nødhjul hvis man kan finde et der passer.
Ifølge Hondas instruktionsbog kan dækket udmærket lappes rigtigt hvis bare væsken tømmes ud og dækker derefter aftørres med en klud.
Måske er det pga vores grusvej eller hvad ved jeg, men vi har haft flere punkteringer det sidste år.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af Lintz » 12 mar 2016 15:22

kovas skrev:Ifølge Hondas instruktionsbog kan dækket udmærket lappes rigtigt hvis bare væsken tømmes ud og dækker derefter aftørres med en klud.
Måske er det pga vores grusvej eller hvad ved jeg, men vi har haft flere punkteringer det sidste år.
Hvis du VIL have et reservehjul med, mon ikke så du finder en metode at spænde det fast. Jeg ville helt klart fortrække at det er spændt fast - Det må vel nok også betegnes som gods - og gods skal være fastspændt.

Hvilken Honda snakkes derom - Mener at have set en tabel over hastighedskoder på dæk og om de må lappes eller kasseres afhængig af koden - Men kan ikke lige finde den.

Her er et foto af den type som Landlyst omtaler.
kit-chevilles-de-reparation-pneu-tubeless-minicombi-type-champignon-tige-diametre-45-6-mm.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af Hjemme teori » 12 mar 2016 15:28

Jeg tror nu rusten er den samme om det er ovenstående kit eller den type fra T-hansen.

Den forklaring jeg har fået på at ovenstående er lovligt (og den er jo også væsentlig mere invasiv, da der bores et hul til lappen) er at med ovenstående afmonteres dækket og inspiceres, også indefra. Det bliver det ikke med T-hansen modellen, da den bare vades i udefra.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af kovas » 12 mar 2016 15:35

Hej.
Jeg tænker bare at hvis det fra t-hansen er lovligt så kunne man lettere anvende det som nødrep. og så køre ind og få det lappet rigtigt eller kasseret.
Problemet er jo at en rigtig rep er så dyr at dækket ikke skal være ret slidt før det ikke kan betale sig. Og er det halvt slidt så er man næsten nødt til at købe to nye.
Ps. det er en honda jazz 1,4 elegance fra 2012.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af Lintz » 12 mar 2016 15:40

kovas skrev:Hej.
Jeg tænker bare at hvis det fra t-hansen er lovligt så kunne man lettere anvende det som nødrep. og så køre ind og få det lappet rigtigt eller kasseret.
Problemet er jo at en rigtig rep er så dyr at dækket ikke skal være ret slidt før det ikke kan betale sig. Og er det halvt slidt så er man næsten nødt til at købe to nye.
Ps. det er en honda jazz 1,4 elegance fra 2012.
Så fandt jeg vist noget - Så kan du jo selv vurderer hvor meget du vil ofre på en midlertidig lapning afhængig af hastighedskode.
Rep_af_d%E6k.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af bennylar » 12 mar 2016 17:34

Dem fra Thansen er ikke lovligt på biler har jeg fået at vide af en der burde vide det, men jeg har da selv brugt dem og bruger dem stadig..

har brugt dem på min gamle golf der gladeligt køre "pænt" hurtigt, selv v 250 km/t holdt de fint.. :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af Dunas » 12 mar 2016 17:48

bennylar skrev:Dem fra Thansen er ikke lovligt på biler har jeg fået at vide af en der burde vide det, men jeg har da selv brugt dem og bruger dem stadig..

har brugt dem på min gamle golf der gladeligt køre "pænt" hurtigt, selv v 250 km/t holdt de fint.. :wink:
Gammel golf der køre 250 km/t. Hvad er det for en gammel golf ?, har du pillet lidt ved vag motoren icon_cheesygrin.gif

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af bennylar » 12 mar 2016 20:45

Dunas skrev:Gammel golf der køre 250 km/t. Hvad er det for en gammel golf ?, har du pillet lidt ved vag motoren icon_cheesygrin.gif
MIIG nej da.. icon_cheesygrin.gif

det er en tysker der byggede en motor til min golf 2 og jo den gik møj godt , den er så desværre afgået v døden. . :cry:

der skulle ha stået kørte i første indlæg..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af JFinderup » 13 mar 2016 07:04

Blot lige for at mudre tråden ... eller bringe den tilbage til trådstarters spørgsmål. ;o)
De kit der følger bilen virker nu godt. Jeg fik faktisk brug for mit i mandags - det gode er at man ikke skal tage hjulet af og at man er kørende igen efter 20 min. - HVIS hullet ikke er for stort. Det tager 1 min at montere - 5-10 min til at det er pumpet op - så kører man 3 km for at væsken kommer rundt. Holder den trykket efter det, kan man kører op til 200 km (afstand) med en hastighed på op til 80 km/h.
Det gjorde jeg kunne holde min morgenaftaler inden jeg kørte til dækmanden.
Han var nu ikke glad for det pga. han fik væsken på hans maskiner. Og har man dæktryksmåler i dækket bliver de også ødelagt. Dækket var i øvrigt ikke til at redde - det var nu ikke kittet's skyld.
Han var mere for den løsning med at have et sommer/vinterdæk bag i bilen fra det sæt der var under opbevaring. Udfordringen er om der er plads og som tidligere nævn fastspændelen.
Så - JA - Det virker - Selv trunterne kan finde ud af det :o) - og man slipper for værktøjs bøvl en kold vinternat på landevejen (hvis ikke hullet er for stort) - jeg tror det er en sag om temperament.
God søndag
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

calle

Re: Dækreparationskit?

Indlæg af calle » 13 mar 2016 10:01

De dersens rep.kit, der sidder i moderne biler nu om stunder, er efter min bedste overbevisning kun til siveskader. En akut punktering , der resulterer i et fladt dæk, kan iflg. mine erfaringer ikke klares med kittet. Et reservehjul/nødhjul er klart at foretrække. Du skal naturligvis spænde hjulet fast. Der må kunne etableres en anordning til det.

Venlig hilsen


Besvar