Olie spild

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
viborg
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19 mar 2009 22:15

Olie spild

Indlæg af viborg »

God aften,jeg står med det problem at der er en del olie spild fra min motor, men kan ikke finde problemet, det ser ud til at det kommer oppe fra,der er blevet skiftet ventildækelse pakning,men det har ikke løst det,men kan se at der "hænger" en del olie fra bundkarret-så mit spørgsmål er om der kan blive sprøjtet olie op af motoren når man køre,eller om det er toppakningen der er røget? Der er ikke olie i vandet.
Det er en Opel astra fra 96 med ecotec motor,den skal snart synes,og de ser jo helst at der ikke er for meget olie spild ved syn.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Olie spild

Indlæg af HR LUCCA »

En grundig motor rens, så den er ren , kør så en tur og du burde kunne se hvor olien kommer fra .
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Olie spild

Indlæg af Dunas »

Kan være du kan redde den med en gang Swedol motorbehandling. Swedol olie hældes i motoren sammen med motorolie.
Har dog ikke selv erfaring med produktet, har læst på nettet, at nogle har gode erfaringer med Swedol i en gammel bil.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Olie spild

Indlæg af Bigfoot »

påfyldningsdæksel til olie, kan nemt blive utæt, da olieringen i det, bliver hård med tiden.

på sådan en astra er der også stor sandsynlighed for utætheder omkring oliefilteret, samt konsollet dertil.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar