Halløj i forum,
Jeg er ikke expert på hverken Husqvarna eller Stihl, men har lagt mærke til, at det jo
normalt ikke afholder folk her på Stoker Pro fra at udtale sig med stor autoritet....
For det første er der ikke noget der hedder Husqarna, men Husqvarna
Ellers synes jeg Husqvarna = Makita nu om dage, for jeg har en Husqvarna af ældre model,
så da vibrationsbøsningerne mørnede og røg sig en tur, tog jeg den med til den lokale pusher,
og fik to nye bøsninger, fra en Makita, og så at savene var prik identiske, lige bortset fra farven altså.
Men købte så kort tid efter en Stihl MS 260 C, som jeg har været utroligt glad for, 5-6 år på bagen nu,
aldrig nogen problemer. Pointen er, at Stihl åbenbart har mindst 3 forskellige serier, dels noget rent
bras der ikke holder til en skid, dels hobby serien som min Stihl 260, og så den professionelle serie.
Pusheren syntes jeg skulle købe en prof model, bonderøvsmodellen som han kaldte den, den var mere
solid end MS 260, og havde flere 'muller' som han sagde. Omvendt skal jeg kun save ca 6m3 om året,
og dels en del beskæringer af træerne i min 300m allé, så jeg ville helst have en lille fiks model der ikke
vejer for meget, og det endte så med en Stihl MS 260 C.
Årsagen til ovenstående i øvrigt ellers ret talentløse kommentarer er, at jeg synes der i forrige indlæg mixes
hobby med prof modeller, og det er vel ikke fair eller fornuftig sammenligning, for nogen af fabrikaterne.